Eindelijk heeft Ad Heerbeek heeft ze in het assortiment,
Ja ik zie ze nu ook bij Ad op de website staan, ook geen verkeerde prijs.. En ik van het voorjaar al een zuigertje met de juiste conus aan het afdraaien geweest op 39,8 en afgelopen dagen nog maar eens om de gescheurde zuiger te vervangen. Ik had er nog een van 40mm van Piet Van Lierop liggen, die waren wat duurder
Vandaag even een proefritje van 8km gedaan en de motor liep redelijk goed(46-47), de snelheid komt hopelijk tijdens de 24-uurs.
Eindelijk heeft Ad Heerbeek heeft ze in het assortiment,
Ja ik zie ze nu ook bij Ad op de website staan, ook geen verkeerde prijs.. En ik van het voorjaar al een zuigertje met de juiste conus aan het afdraaien geweest op 39,8 en afgelopen dagen nog maar eens om de gescheurde zuiger te vervangen. Ik had er nog een van 40mm van Piet Van Lierop liggen, die waren wat duurder
Vandaag even een proefritje van 8km gedaan en de motor liep redelijk goed(46-47), is al een mooie snelheid hoor, zullen er niet veel halen de snelheid komt hopelijk tijdens de 24-uurs.
Het is weer bijna zover jongens nog een weekje, wat gaat de tijd snel. 46/47 is zeker niet verkeerd, en een compliment voor Ronald. 6,5 mm met een standaard krukje, probeer het maar. Gelukkig zijn er goede tuners, o.a Joan heeft voor verschillende teams snelle blokjes gemaakt. Zoals ik al eens eerder melde heb ik afscheid genomen van de aluminium cilinders. 2017 wel gewonnen, maar voor mijn gevoel wel met geluk, zondags middags liep ding voor je meter meer, cilindertje had het helemaal gehad. Mijn belangrijkste team is de weer de 38 "de mannen van simone" Maar ook Rob onze brandweer man (31) rijd nu met ons gietijzer. Ook Toontje Heerbeek de nummers 6 en 7 welke nog nooit een podium gezien hebben rijden met het oude gietijzer uit ons hok. Team 37 en 60 idem. Dames teams 41, en 79. Super leuk evenement. Succes allemaal!!!!
Mooi, onze loopt ongeveer even hard, wordt een leuke strijd.
Om dat te halen hebben we een truukje van Joan geleend dat 6-7 km/u scheelde.
We hadden problemen met het trapstel, onze binken hebben met oefenen het originele, splinternieuwe Solex trapsetje volledig aan gort gestampt. Met spoed de bus die we van Antoine hadden gemonteerd, geen klein klusje maar het loont de moeite.
even terug naar de 24 uurs race; wie of hoe gaat er ergens de tussenstanden bijhouden zodat dat via internet is te bekijken ? Tuurlijk de bedoeling dat je langs komt, maar mijn oren trekken die decibels van de geluidsinstallatie niet meer, dus een paar uur lukt wel maar 24 uur ( 's nacht is die installatie wel even uit) is wat veel van het goede.
Het ligt eraan hoe de internetverbinding dit jaar is, was in het verleden niet zo best
We hebben dit een tijdje geleden nog besproken met de organisatie. Dit jaar zou er glasvezel komen. Ook is de wens van iedereen om tussenstanden live te kunnen volgen, maar of dat gerealiseerd wordt is nog de vraag. Vorig jaar heb ik al veel moeite moeten doen om de tussenstanden frequenter (1x per uur ipv per 2 uur) op het bord te mogen hangen.
Vrijdag ben ik daar en klets ik bij met de organisatie. Wordt vervolgd.
als ik een beetje goed gekrabbeld heb op "Google earth" volgt het circuit ongeveer deze plattegrond ( vaak net naast de straat getekend want anders herken je het niet ) Weet niet of er circuit aanpassingen zijn ten opzichte van verleden jaar .
Klopt niet helemaal meer Joan, we hebben er een stukje bij gekregen. We gaan een gedeelte over het brascross terrein, met een combocht, ook bij de stierenstal loopt de route anders. Dus ronde tijde uit het verleden kloppen niet.
Lijkt me leuk als we samen eens de route gaan lopen tijdens de race.
linkjes die stonden er al , zie andere inzendingen hier op dit forum , je komt dan bij de 24 uurs pagina https://www.facebook.com/24uursSolexrace/ en daar posten ze korte impressies
linkjes die stonden er al , zie andere inzendingen hier op dit forum , je komt dan bij de 24 uurs pagina https://www.facebook.com/24uursSolexrace/ en daar posten ze korte impressies
Of de organisatie slaapt, ik denk van niet. Ik (wij) zijn al vanaf 2010 aanwezig bij de 24-uurs race, eerst als bezoeker en later als monteur en rijder en je ziet het evenement ieder jaar groter worden. Zo groot zelfs dat de "Solexrace" , waar het allemaal om begonnen is, op de achtergrond verdwenen is en de feesten eromheen groter en massaler geworden zijn. Overal op de terreinen lopen mensen die een eigen taak hebben in de beveiliging, toegangscontrole, voor het verkeer te regelen, voor de camping, sfeerbegeleiders, wedstrijdleiding, enzv.. Al met al zijn er heel veel mensen op de been om een enorme feestende mensenmassa een beetje in toom te houden.
Wat betreft ons team, wij hebben zo rond de klok van half een vannacht de handdoek in de ring moeten gooien. De motor van de Solex heeft perfect gelopen en haalde op het eind zo rond 52km/uur op de rechte einden. Helaas, zo rond half een ben ik naar "binnen" gegaan omdat de stand van de motor niet in orde was. Met de motor op de band stond de motorlichter nagenoeg in de haak (??) Na enig onderzoek bleek de voorvork net onder de valbeugel geknikt (links) en erger nog gescheurd, (rechts) !! Gelukkig, net op tijd gestopt, de vork had bij de eerste-de-beste bult of kuil afgebroken, in dit geval zou dat al bij het op of afrijden van het podium al gebeurd zijn.
Na enig onderzoek bleek de voorvork net onder de valbeugel geknikt (links) en erger nog gescheurd, (rechts) !! Gelukkig, net op tijd gestopt, de vork had bij de eerste-de-beste bult of kuil afgebroken, in dit geval zou dat al bij het op of afrijden van het podium al gebeurd zijn.
Ja ik mistte je al, heb een rondje bekenden gedaan en bij John Meisters buurman trof ik een lege box, je staat niet alleen, damesteam ook uitgevallen trappend over de finish dat wel , raar probleem met de brandstof, wel starten maar niet willen lopen, van boortje 1 mm een sproeier ruimer gemaakt werkte wel iets maar niet goed genoeg om de rit tot aan 4 uur uit te rijden jammer, gisterenavond on 8 uur lagen ze nog 12e en ik heb veel rijders gesproken die ze hebben zien rijden en die vonden ze beregoed
en de "mannen van simone" gefeliciteerd, hebben in de laatste rondes ook nog eens de snelste tijd weten neer te zetten en een ongelooflijke hoeveelheid rondjes neergelegd uiteraard bij de dames "de boerinnekes" ook daar staan een respectabel aantal rondjes achter
Gelukkig, net op tijd gestopt, de vork had bij de eerste-de-beste bult of kuil afgebroken
Precies op tijd gestopt dus. Jammer dat jullie de 24 uur niet hebben kunnen uitrijden, maar je zal niet het eerste en zeker ook niet het laatste team zijn. Voor volgend jaar weet je weer wat je te doen staat helaas.
Zo groot zelfs dat de "Solexrace" , waar het allemaal om begonnen is, op de achtergrond verdwenen is en de feesten eromheen groter en massaler geworden zijn.
Na enig onderzoek bleek de voorvork net onder de valbeugel geknikt (links) en erger nog gescheurd, (rechts) !! Gelukkig, net op tijd gestopt, de vork had bij de eerste-de-beste bult of kuil afgebroken, in dit geval zou dat al bij het op of afrijden van het podium al gebeurd zijn.
Jammer, en maar goed dat je het gezien/gevoeld hebt, ik had het niet graag anders gelezen.
Zo groot zelfs dat de "Solexrace" , waar het allemaal om begonnen is, op de achtergrond verdwenen is en de feesten eromheen groter en massaler geworden zijn.
Na enig onderzoek bleek de voorvork net onder de valbeugel geknikt (links) en erger nog gescheurd, (rechts) !! Gelukkig, net op tijd gestopt, de vork had bij de eerste-de-beste bult of kuil afgebroken, in dit geval zou dat al bij het op of afrijden van het podium al gebeurd zijn.
Jammer, en maar goed dat je het gezien/gevoeld hebt, ik had het niet graag anders gelezen.
Je weet dat er wat mis is als de motor op de band staat en remluchthendel klem zit tussen het luchtfilter en verlengde vorkpoot
Bij de heren 26e maar er is 1 damesteam beter dan 26 dus zijn wij nr 27.
Super gedaan John en ook voor de nachtelijke hulp !! bedankt
Ook de complimenten aan onze andere buurman Rob en uiteraard : De Mannen van Simone die ook geweldig gepresteerd hebben en waar ook de constructeursprijs bij had moeten zijn.
Ook respect voor alle mederijders die een zware start in regen een glad cirquit moesten ondergaan.
Bij de heren 26e maar er is 1 damesteam beter dan 26 dus zijn wij nr 27.
Super gedaan John en ook voor de nachtelijke hulp !! bedankt
Ook de complimenten aan onze andere buurman Rob en uiteraard : De Mannen van Simone die ook geweldig gepresteerd hebben en waar ook de constructeursprijs bij had moeten zijn.
Ook respect voor alle mederijders die een zware start in regen een glad cirquit moesten ondergaan.
Respect en dank is wederzijds Ronald! Sjoerd heeft het ook vaak over jullie zij- aan zij race, we waren echt aan elkaar gewaagd, superleuk.
de schetsplaat waar de motor aan zit die hield het nog op zijn plek anders had die gelijk geknapt..zuur dat je zo moet uitvallen..
Dat lijkt maar zo, de bovenste schetsplaatbout zit onder de breuk. Op de foto de rechterkant, de vorkpoot is wat teruggedrukt op de originele plaats en dan zie je dat het flink heeft staan jutteren
Gefeliciteerd allemaal met jullir behaalde resultaat. Ik vind het knap van jullie deze inzet. Denk dat Kika gewonnen heeft. Ik ben sponsor van Kika. Jullie ook?
Zo iets wordt steeds groter en commerciëler en over een tijdje komen ze er achter dat ze beter terug naar hun roots kunnen gaan. Dan wordt het onbetaalbaar.
Ik heb ook zoiets van waar houdt het op? Ieder jaar groeien...groeien en nog eens groeien. Terugkijkend naar mijn eerste race in 2013 was het in elk geval op de camping rustiger en gemoedelijker. Mensen die vroeg naar bed gingen werden door de jongens van wc experience op een serenaatje IN hun eigen tentje getrakteerd. Daarna bij hun eigen caravan ging het feest verder. Om een uur of 5 had iedereen de lagers eruit en gingen we naar bedje voor een half uur of zo.
Natuurlijk niet dat geloof je zelf zeker misschien dat van het solex gebeuren maar de rest gaat in de grote verdien zak...het hele solex gebeuren sneeuwt onder lijkt meer op een zwarte cross onderhand wel jammer
Natuurlijk niet dat geloof je zelf zeker misschien dat van het solex gebeuren maar de rest gaat in de grote verdien zak...het hele solex gebeuren sneeuwt onder lijkt meer op een zwarte cross onderhand wel jammer
Er wordt geld opgehaald voor KIKA, dat bedrag wordt bekend gemaakt aan het einde van de race. En zeker en wel degelijk gaat dat naar KIKA!
Dat aan de drank en de entree verdiend wordt is heel logisch, het is gewoon een festival en daar moet geld aan verdiend worden. Na aftrek van de kosten voor huren van materiaal en terrein, beveiliging, transport, opbouw, muziek- en lichtinstallaties, dj's en bands en noem maar op, zal er heus nog wel wat overblijven, zeer gegund.
Organiseer het maar even. Respect voor degenen die dat toch maar weer steeds klaarspelen!
Dat het Solex gebeuren meer en meer verdrongen wordt vind ik ook jammer, maar het is en blijft een Solexrace, en wat voor een!
Zeker kan het anders, daar evalueren we binnenkort over. Positieve kritiek is welkom en neem ik mee naar de evaluatie.
voor de veiligheid zou het beter zijn als het circuit verhard wordt met gezeefd puin in plaats van met die grote brokken. Dames team ook al een keer gevallen vanwege een groot brok steen
voor de veiligheid zou het beter zijn als het circuit verhard wordt met gezeefd puin in plaats van met die grote brokken. Dames team ook al een keer gevallen vanwege een groot brok steen
En een betere instructie aan de beveiligers. Zodat ze weten dat deelnemers aan de 24-uurs race ook 'snachts het terrein nog op kunnen. 2 van onze rijders mochten na 2 uur niet meer het terrein op, ikzelf ben ook nog even naar de camping geweest en mocht ook niet meer door de poort. Na eindeloos uitleggen dat er een race gaande is en dat ik een deelnemer ben mocht ik uiteindelijk verder.
Dit is niets nieuws, voorgaande jaren gebeurde dit ook.
Lijkt me simpel te ondervangen als de organisatie 'deelnemers passen' uitgeeft. En als dat al gebeurt dan wil ik niemand voor de benen schoppen maar mijn ervaring met beveiligers (zeker die extern worden ingehuurd) zijn nou niet altijd de meest snuggere......
Lijkt me simpel te ondervangen als de organisatie 'deelnemers passen' uitgeeft doen ze ook in de vorm van polsbandjes die er echt niet af kunnen, elke categorie heeft zijn eigen kleur en bij elk hek hing dan nog een briefje welke kleur door dat hek mocht, kun je zelfs aan een dyslexie bewaker overlaten zolang hij/zij maar niet kleurenblind is, mogelijk dat in de nacht onder de kleur van kunstlicht de kleuren niet meer te herkennen zijn ??? . En als dat al gebeurt dan wil ik niemand voor de benen schoppen maar mijn ervaring met beveiligers (zeker die extern worden ingehuurd) zijn nou niet altijd de meest snuggere......
Binnenkort is evaluatie met de wedstrijdleiding. Denk gerust mee over de verbeterpunten en geef ze hier door. Ik had al genoteerd:
Camping wc douche smerig Door Sommigen van de Brasscrossers: wat mij betreft echt apart zetten, ook overlast en ruzie bij de ingang, deze gasten waren erbij. Een aparte Solex camping zou het fijnst zijn.
Huldiging als vroeger, 16 uur aan kondigen en confetti + muziek bij nr 1, ook al is deze er nog niet.
Transponder inname + borg retour: fuik maken, niemand laten ontsnappen.
Geen grof puin maar gezeefd puin gebruiken voor het circuit.
Live tussenstanden: Verhoogt de betrokkenheid maakt de race spannender Technisch moet dit toch mogelijk zijn
Toegang na 3 uur moet mogelijk zijn voor alle deelnemers van de 24 uurs race.
Meerdere klachten over problemen met leegruimen van de pits. Kapot geraced en dan veel lopen met alle spullen, chaos bij de uitgang, hoe te structureren.
Je hebt daar wel een paar punten Ik wil al jaren wielen vrij dus gewoon reserve wielen Want die zijn er toch en dat weet iedereen Ook regelmatig tussen standen verversen En gewoon op een scherm dat iedereen kan zien wat er aan de hand is En inderdaad een ongeloofelijk eind met je zooi sjouwen als de race afgelopen is of je stuk rijd