veel krukassen krijgen met de hamer op hun kop. om dan de draad daarmee uit elkaar te slaan. om dit weer goed op te snijden is het handig als je een snijp-laat hebt die je open kunt vouwen, nou die bestaan niet, kun je wel zelf maken. je dient uit te gaan van een gesloten snijplaat ( je hebt ze ook die al aan 1 kant open zijn maar dat werkt niet goed.
aan de zijkant over het midden ( ter plaatse van de gaten liefst met en drmel schijfje twee gleuven maken recht tegen over elkaar en dan kapot drukken in een bankschroef middels een 3 punts buigproef, de stukken op positive om de draad vowen, houder eroverheen en vast zetten en dan de draad terug uit weer in model brengen
Joan dank voor de uitleg fluitje van een cent, maar ik snapte het niet nu wel gr Hans Welp PS zo zie jeje bent nooit te oud om wat te leren en domme vragen bestaan niet
Kijk handige tips. Volgens mij moet je ook een beetje geluk hebben dat de breuk zo is dat hij dan mooi tegenover elkaar komt en dan gaat het zeker goed.
Gebroken pasvlakken passen beter als vlakke dit word al jaren voor drijfstangen gedaan in de auto industrie deze schuiven niet af namelijk Zo nu hebben jullie weer wat om naatedenken
ik heb ze ook ( metrisch en inch) is zekere even wennen want je dient ze met de draadrichting mee te gebruiken en met gevoel, meer als rasp dan als vijl gebruiken en met de ronding mee raspen
als het om de draad gaat voor de vliegwiel moer dat is M10x1,25 ik heb daar op een speciale manier een snijplaat voor doormidden gebroken en kan vanaf de achterkant de draad naar voren toe opzuiveren je begint dan in de goede draad en niet als je vanf de voorkant werkt zo maar ergens met kant op dat je alle draad eraf drukt omdat je 1/2 weg een huppeltje ( draadtop) begint en dan net de toppen weg snijdt