Tijdens de revisie van de 28 gaats B2B Beckson terugtrapremnaaf heb ik besloten om de naafhuls opnieuw te laten verchromen.
(naast o.a. stuur, remhandle, crancks en balhoofdcups)
Het blijkt nu dat de huls zelf (part. nr. op Beckson exploded view = R.20.1) alleen verchroomd kan worden als de kogellager conussen eruit zijn genomen, afstoppen gaat niet.
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van deze cups, ik bedoel dan of ze er correct kunnen worden uitgehaald en weer netjes kunnen worden ingezet zonder beschadigen of functieverlies?
Het restauratieproject van de Oto gaat plots wel wat langer duren want het bedrijfje wat me binnen een paar weken zou helpen is gestopt met verchromen en de overige in de regio zitten al snel aan minimaal 2 maanden levertijd, maar dat is blijkbaar ook landelijk zo.
Zoals Johan Cruijf ooit zei: elk nadeel heeft zijn voordeel, ik kan nu extra veel tijd besteden aan de revisie en restauratie van de overige delen