Deze moer die op de as van het klepje zit is om een afstelling te kunnen maken om bij minimum gas de klep zo af te stellen dat de motor door het verder gas dichtdoen deze klep iets zal worden ingedrukt via een hevel en deze moer (de veer wordt dan iets meer ingedrukt)
Bij weer gas geven zal deze veer de klep weer dicht trekken
Het kan voorkomen dat de klep niet goed zal afsluiten wanneer de plaats waar de klep moet afdichten kleine kooldelen zitten die een goede afdichting verhinderen of de kop scheef zit of de steel krom is.
Er zal altijd olie langs de klepsteel komen omdat deze veel te los in de pet zit ( speling in de pet ).
En ook de verbinding met de uitlaat zal olie naar boven drukken en via deze speling langs de steel lekken.
Als je de afdichting niet vertrouwt dan moet de pet er af en moet je de klep met een schroevendraaier wat rond draaien zodat de koolresten verdwijnen.
Het verdraaien gaat over meerdere omwentelingen ( fijne schroefdaad ).