Beste mede forumgebruikers

Mijn Naam is Bert en ik ben nieuw op dit forum

Ik ben al enige jaren in bezit van een solex oto en heb deze ooit gekocht van iemand die hem volledig voor mij gereviseerd heeft.

Dat wil zeggen ik ben zeker niet onhandig maar ik ben van mening dat zo'n grote klus ik beter aan een expert kan overlaten.

Nu is het mooie weer aangebroken en wil ik graag weer van mijn solex genieten.

Een aantal weken geleden heb ik van mijn solex het brandstof systeem gereinigd omdat hij vorige jaar aan het eind van het seizoen niet goed meer liep,

HIerbij heb ik de ook de bougie en het luchtfilter vernieuwd en mijn ontsteking laten afstellen zodat ik er weer fris tegenaan kon,

ook heb ik mij cilinderkop losgemonteerd omdat ik zo de moterbeugel kon poleisten, daarbij heb ik ook de kop van overbodig kool ontdaan.

na deze handelingen wilde mijn solex niet meer starten en na wat hulp in geroepen te hebben bleek mijn decompressie niet goed te staan.

Nu heb ik vanmiddag een uur getourd op de solex en wil mijn solex bij het optrekken inhouden, maar als hij op toeren komt loopt hij als een zonnetje,
Ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat hij een poos stil had gestaan en ik het systeem leeggehad heb maar dat is blijkbaar niet zo.

BIj het wegtrekken valt hij af toe weg/uit en daarna pakt hij hem weer op(hij houd in) als hij op toeren is loopt hij goed
uiteraard heb ik het sproeiertje doorgeblazen.

Ik heb een aantal vragen:

heeft er iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

en hoe stel je je decompressie in en daarbij bedoel ik de buitenste moer en het binnenste schroefje

kan de koppakking lek zijn waardoor dit probleem veroorzaakt wordt


graag jullie reactie


Met vriendelijke groet,