De problemen begonnen eigenlijk nadat iemand op het lumineuze idee kwam mijn gasmechaniek van een veer te voorzien afkomstig uit een standaard. sick Die was toen bevestigd tussen het vork en de gasbediening. crazy Dat ging fantastisch goed, helaas was de pret van korte duur, dat kun je wel voorstellen. smirk Al gauw werd het een levens bedreigende onderneming om ermee te rijden. Als je gas wilde minderen bleef hij hangen en als je wilde vertrekken weigerde het systeem. Als ik bij het vertrekken dan toch vooruit ging, liep de rem aan. Vanaf toen heb ik steeds problemen ondervonden.
Nadat ik zelf de gasmechaniek in orde had gebracht, zat er geen vermogen meer in. Ondertussen waren er een paar wintermaanden stilstand aan voorbij. Een nieuwe bougie bracht verbetering, hoewel de originele bougie die erin zat mooi koffiebruin was. wink Ik bleef echter problemen hebben met een aanlopende achterrem, zelfs nadat ik de remschoenen had vervangen. En te zeggen dat mijn Solexje perfect liep, en (op de elektronica en de slechte achterwiel afstandbussen na) perfect in orde was toen ik hem kocht kort voor de gasmechaniek tragedie.

Het incidentje met de luchtfilter olie kwam er nog eens bovenop, toch denk ik niet dat het kwaal hierbij te zoeken is. De eerder genoemde feiten waren er al voor de zogenaamde verstopping. Al kan het geen kwaad alles nog eens grondig uit te kuisen, ik denk (versta 'ik hoop') dat het verstopping probleem is opgelost. Je kan je wel afvragen hoe de bougie eruit zag voor het "luchtfilter - carb" probleem. Allicht heeft het aan de bougie geen goed gedaan, maar ik vrees dat het probleem dieper ligt (zie voorafgaande).
En als je de voorgeschiedenis overloopt krijg ik eerder het vermoeden dat het slechte vermogen te wijten is aan een geringe compressie ... en die zat goed, heel goed zelfs. Ik haalde oorspronkelijk een goede snelheid, trekkracht en klim prestaties. whistle
Te weinig compressie is één van de denkpisten. Als ik mijn zwarte bougie bekijk, is het ook niet onwaarschijnlijk dat de uitlaat verkoold is. Hoewel het probleem er al was voor mijn zwarte bougie.
En hoe zou mijn katalysator er ondertussen aan toe zijn?
Ik las dat veel katalysators doorbranden op vol synthetische olie. eek

En dan misschien nog, heeft iemand nog tips hoe ik eventuele lekken kan opsporen?
De rol is niet vettig, geen schuim of bellen in de retourslang.

Ik wilde ook nog een nieuwe voorband op leggen en soepelere veren op de motorplaten aanbrengen alvorens mijn tocht naar Vlaams Brabant te ondernemen. Het zal wel iets verbetering brengen. Eerst hoopte ik de slechte prestaties ermee op te lossen, waarschijnlijk wishful thinking.


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali