Originally Posted by Crelesy
Hey, das gemeen. Als u t bericht aanpast, zie ik niet dat er een reply op is. grin
foutje van mij, sorry

Oke dus de snelheid ligt standaard lager. Oke. Ik zal zien wat I straks doet en dat delen.

Om eerlijk te zijn , de keerring andersom monteren is geen goed idee denk ik. Ik begrijp de beredenering dat je nooit het eind resultaat kan checken. Maar de werking van de keerring is nu eenmaal zo dat de kant van de veer aan de binnenzijde moet zitten hier. ja en nee. Het “zou zo moeten” ben ik met je eens, maar de praktijk leert dat de veer vaak in de verdrukking komt. Daarbij is de functie van deze keerring toch al twijfelachtig. Afdichting gebeurt niet over de krukas maar over de bronzen bus van de rol. Lekkage tussen rol en krukas blijft dus bestaan. Ik geef de voorkeur aan een goede vlakke ring tegen het krukaslager, daar heeft de oto het altijd goed op gedaan, de keerring is dan van het “dubbel genaaid houdt beter” principe.
Zelfs een dubbel lipper keerring heeft een werkende zijde en een stoflip.
Maar de krukas is vrij glad met een minimale verdikking waar de keerring zit. Ik denk dat ik met de denk ik 100den keerringen die ik al heb vervangen door de jaren heen dat wel durf.


Hou het simpel wink
Groeten, John.