Dank voor de reactie.

Ik heb gisteren heel t motortje open gehaald. En inderdaad, de leiding naar de carburateur zat dicht.

Dat zal de boosdoener zijn geweest. Ik heb wel alles open gehaald, simpelweg omdat ik eigenlijk nooit naar de basis terug ben gegaan. Nooit alles heb gecheckt.
Ik ben terug gegaan tot de krukas. En maar goed ook. Daar zat een keerring waar de veer van over dwars over de lip heeft gelegen. De keerring was helemaal hard en broos en heeft nooit echt goed afgedicht zo. Ik denk dat ik 'm daarom zo moeilijk sneller kreeg. Vind t wonderlijk dat I zoizo nog liep. Tip: draai de nieuwe keerring om, met de veer naar binnen. Je hebt namelijk totaal geen zicht op de keerring tijdens montage, grote kans dat het weer fout gaat.

Restricties zijn er uit. Dat was al zo.
Ik heb voor nu alle pakkingen, zuigerveren en de betreffende keerring besteld. Ook de dichtinge voor de carburateur op t spruitstuk.

Ik ben een week in Tsjechiƫ nu. Ik hoop volgend weekend tijd te hebben om 'm weer netjes op te bouwen. Vandaar uit kijk ik verder.

De kleine rol laat ik voorlopig zo. Lijkt me meer trek kracht geven en als de ongelimiteerde motor van een 3800 45 haalt, moet ik best ergens richting 30 redden denk. Harder mag, maar hoeft niet per se. . Een 3800 motor rijdt normaal ca. 32-33 km/u.

Last edited by John Meisters; 19/03/24 12:57 AM. Reason: Nog niet af..

Oude meuk is leuk!
Renault R4 1975
Suzuki Samurai 1992
Solex 5000 euh.. '80? Geen idee..