Originally Posted by Frankandfriends
hier foto van motortje
Ja is goed , te vergelijken met onze OTO loze DO

en dat hij niet vonkt is nu wel duidelijk, het isolatie ringetje dat onder het boutkopje moete zitten van de puntjes zit onder het moertje van de condensator en het grote gat van het lipje van de puntjes naar de condensator dient aan de kant van de puntjes te zitten en OVER een erboven uitstekend fiber buisje moet vallen, als de boel nu zo aangedraaid is is dat busje waarschijnlijk naar de eeuwige jachtvelden gedraaid. Dat blokje waar de punten aan zitten moet electrisch volkomen geisoleerd zijn van het motorblok vandaar dat eronder erin en erboven isolatie materialen zitten om dit blokje NIET in aanraking te brengen met de boutjes die WEL in elektrisch contact staan met het blok, daar schroef je ze immers in . de enige electrische verbinding die er mag zijn is naar het puntje toe dat stil staat als het bewegende puntje open is mag er op geen enkele wijze contact met het blok zijn ( anders dan via de primaire spoel van de ontsteking dus wil je het meten moet je deze wel even los halen )

zo zie je maar weer een foto helpt ( en iemand die een foto kan "lezen")

en als ik goed kijk, maar daar is de foto niet goed op gericht, heeft de paal die op de pomp staat geen koperen pakking ring. Dan zit de paal te diep in de pomp en werkt deze ook niet goed, steel maar een koperen ring van een carterboutje om eronder te doen ( en verlies niet het kogeltje dat onder deze paal hoort, deze zijn soms wel en soms niet geborgd met een messing plaatje dat van boven de pomp is ingedrukt. Is dat plaatje er wel kun je een probleem hebben als de paal dit plaatje naar beneden heeft gedrukt, zit je kogeltje nagenoeg vast , zuig maar eens aan de uitgang kijken of dat nog werkt

Last edited by Joan; 18/02/20 07:52 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)