Originally Posted by Joan
ik heb detailfoto's gemaakt van twee solexen uit de collectie die ooit deze hendels hadden, solex 1 heb ik genoemd degene met een vierkante framebuis, solex twee heb ik genoemd degene met een ronde framebuis. Om fot's te sparen ( er kunnen er maar 5 mee heb ik de motornummers bij de sturen ingekopieerd. Solex 1 is omgebouwd naar metalen lepeltjes net zoals de topic starter, dat stuur is nu een gatenkaas. Solex twee heb ik zelf gedaan en daar de kapotte plastic lepeltje vervangen door een zelfbouw aluminium, daarom zit de frictieplaatveer nog wel op de lepel die de snelheid vast instelt ( cruise control lepeltje) dit stuur is geen gatenkaas maar de stuurbocht is nog mooi dicht zonder extra boutgat


Grappig om te zien, zo heb ik er ook een op de 24-uurs uitvoering, opgebouwd uit meerdere onderdelen aan elkaar gesoldeerd en heeft meerdere valpartijen overleefd.

Attached Images
DSC04583...jpg (394.03 KB, 218 downloads)
Last edited by FFAnders; 27/11/19 12:57 AM.

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy