bij de oto is het hoofdlager met een plaat geborgd en de krukas heeft hiere helemaal geen perspassing nodig niet op 1 van de lagers, want de koppeling EN de lagers van de rol worden met bussen naar het hoofdlager toe getrokken en fixeren dus met de moer van de koppeling de krukas, alleen door krom slaan van de borgplaat van het hoofdlager kan je lager verschuiven en zo zorgen dat de krukpen tegen het carter komt.
MAAR, dat is niet altijd het geval of jouw schuld: ook de kromme constructie en de slechte toleratie kan ertoe lijden dat de pen tegen het zijdeksel komt.
de plaat is soms te bol, er zijn hoge en lage borgmoeren voor de pen, de pen heeft verschillende lengtes, de krukas heeft aan de achterkant meer of mindere borst die aanligt tegen het lager, moer borgringen en bigend lager borgringen zijn verschillend en de "uitdieping" in de krukwang ter plaatse van de krukpen kan verschillen, als alles bij elkaar verkeerd neergezet wordt heb je sowieso al een aanlopend geheel.

Bij de 3800 heb je de vaste lagerpassing bij het hoofdlager nodig, omdat daar de rol los op de krukas moet kunnen draaien is het aandruk verhaal niet geldig want dan loopt de rol vast, echt een kromme cent constructie.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)