Origineel bericht van: ghostrider
Een te brede ketting is helemaal geen probleem. Dat heb ik ook bij mijn Cyclemaster. Dat inslijten komt door een te los zittende ketting en vaak is de motorophanging uitgelubberd waardoor het geheel ook nog eens scheef in elkaar zit. Soms hangt zelfs de hele motor los en dat was o.a. bij jouw Cyclemaster het geval toen bij de Berini rit een aantal jaar geleden in Wognum.
Ik herinner me nog dat ik tegen mijn vriend zei "moet je daar zien. Die Cyclemaster kan wel eens wat aandacht gebruiken. Die motor hangt gewoon te schudden in het frame".
Er reed destijds maar één Cyclemaster mee en daar reed jij op Joan.

Als alles recht zit dan heeft ook een brede ketting genoeg ruimte in de trommel. Blijft natuurlijk wel zo dat een originele, goed passende ketting wel beter is.

goed opgemerkt, ik zal nog eens kijken want sinds die tijd regelmatig mee gereden maar er 100% niets aan gedaan . wel wat omerkingen dat hij volgens anderen voor een cyclemaster goed reed ( er is kennelijk een reden waarom je ze weing ziet) kan me nog wel herinneren dat ik meen dat zijn naam Henry is/was uit Hilversum er ook goed over oordeelde, die werd toen gezien als deskundige op dat gebied, zelf reed hij toen op een cyclestar en die ging als de brandweer


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)