Origineel bericht van: Huub_Haaker
Klopt helemaal. Het voordeel van een CNC carter is niet een hogere snelheid of betere trekkracht maar eenmaal aangedraaide boutjes blijven vastzitten. Ik heb sinds 23 januari met het spul (CNC carter, volle krukas (een van de 10 die Toon van Heerbeek heeft gemaakt), opgevuld carterdeksel, aangepaste nicasil cilinder, vrijloop koppeling en aangepaste gasgever) 4000 km met heel veel plezier gereden. Rustig stationair draaien, gas geven en daar gaat de Solex als een echte 'brommer'. De trekkracht is ook boven de 30 km/uur nog prima. Dit vind ik belangrijker dan pure snelheid. De top is rond de 40 km/uur. Hard zat voor een ongeveerde snorfiets met niet zulke bijster goede remmen. Ook zonder volle krukas kan een Solex snel optrekken en hard lopen. Zie de 24 uursrace, maar dan moet je een cilinder artiest zijn en dat valt niet mee.

Groet,

Huub Haaker


Mooi verwoord en alle voordelen op een rijtje, helemaal mee eens, en dat geld ben je zo vergeten.


Vriendelijke groeten

Roelof