Hoi FF Anders

Vanmiddag even een test gedaan en één probleem minder en wel het grommen.
een aflopend stuk met meewind meerdere malen gedaan en inderdaad met handle iets meer naar rechts geen grommen en inhouden meer maar zelfs bijna 28 kmh
Ik wist niet dat het zo nauw lag maar zo zie je maar weer.
Weer iets geleerd.
Blijft het feit, bij het terug rijden met tegenwind direct terug naar 21-22 kmh.
Ik heb ongeveer 300 km gereden met deze nieuwe zuigerveren, hoeveel moet ik nog rijden voordat ze wel ingereden zijn?
en Alien Solexfriend,
wat de carburateur betreft: als je het witte filter bovenop de carb. bedoelt, deze is vervangen door een ( ietwat verdraaide ) nieuwe.
of het een 6.5 carb is weet ik niet maar hij zit ook op alle 2 die andere solexen en zijn allemaal hetzelfde.
Sterker nog de sproeier ( 28 ) uit die belachelijk snelle solex heb ik omgeruild met mijn ( ook 28 ) solex en geen resultaat.
belachelijk snel bleef belachelijk snel en niet vooruit te branden bleef niet vooruit te branden.
Maar even voor de goede orde, wat versta jij onder een laag koolaanslag?
Is dit een dikke laag of een filmlaag?
O ja en Alphons Amuse, de solex loopt perfect stationair, maar de trekkracht is gewoon belabbert.
en wat betreft de dekompressieklep:
schoongemaakt in de zetel en de klep goed nagelopen en weer teruggezet.
gewoon aangedraaid totdat hij nog maar een klein beetje open ging.
Ik weet dat het weer een lang verhaal is maar ik wil en zal deze net zo mooi laten lopen als die andere 2.
wachtend op jullie deskundig advies ga ik maar weer eens de schuur in.

gr Willem