|
Joined: Nov 2010
Posts: 76
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Nov 2010
Posts: 76 |
Beste Forumleden,
De Ami is de volgende op mijn verlanglijst, alleen zie ik door de Amis soms het bos niet meer.
Heb het gevoel dat er veel 'knutsel'AMIs zijn....die dus eigenlijk geen originele AMIs zijn.
Zou graag van de experts willen lezen hoe een echte AMI te herkennen. Het grote solexboek praat over kleur treeplank, handvatten, spatlap, trappers.
Is er meer? Vooral de kleine specifieke dingen waar de knutselaars de fout in kunnen gaan. Paar foto's van originele details?
Alvast mijn dank!
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Het grote solex boek heeft gelijk, alleen de kleurstelling onderscheid de ami van een gewone oto
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14 |
Gevaar dat je een overgespoten OTO hebt is best groot. Alle details zoals treeplank, trappers, jasbeschermers moeten kloppen.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2010
Posts: 76
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Nov 2010
Posts: 76 |
idd....al wat overgespoten exemplaren gezien die doodleuk als 'originele Ami' aangeboden werden.....
Uitlaat: grote demper en zwart of blauw?
Vliegwielkap: Uit blauw kunststof en dus niet gespoten?
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
en de rode en witte solexen dan, ga je daar ook voor ? en dan de groene "Roland Garos" ?
Last edited by Joan; 25/11/13 09:49 PM.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
idd....al wat overgespoten exemplaren gezien die doodleuk als 'originele Ami' aangeboden werden..... Uitlaat: grote demper en zwart of blauw? Vliegwielkap: Uit blauw kunststof en dus niet gespoten? Uitlaat is volgens mij zwart en de vliegwielkap hoort net als de ronde lichtkap ook van blauw kunststof te zijn en niet gespoten. Rechthoekige Ami lichtkappen waren volgens mij net als bij de OTO grijs. Gr. Han
Last edited by solexnl; 26/11/13 03:05 AM.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Herstel. op de folder toch een blauwe uitlaat....
|
|
|
|
Joined: Apr 2004
Posts: 1,569
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Apr 2004
Posts: 1,569 |
Kijk eens in het ronde gereedschapsbakje. Bij de echte Ami is de hele binnenkant van het bakje ook Ami blauw. De meeste knutselaars die een Oto Ami blauw gespoten hebben, hebben de binnenkant van het bakje niet mee gespoten. Dat lukt haast niet met een spuitbusje.
Met vr. gr. Onne
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
Herstel. op de folder toch een blauwe uitlaat.... reken maar dat die folder achteraf ingekleurd is, dan word de uitlaat ook makkelijk blauw, ik denk dat hier zelfs het neusje blauw is, en qua jasbeschermers is die folder een zoepzooitje
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
idd....al wat overgespoten exemplaren gezien die doodleuk als 'originele Ami' aangeboden werden..... Uitlaat: grote demper en zwart of blauw? Vliegwielkap: Uit blauw kunststof en dus niet gespoten? Uitlaat is volgens mij zwart en de vliegwielkap hoort net als de ronde lichtkap ook van blauw kunststof te zijn en niet gespoten. Rechthoekige Ami lichtkappen waren volgens mij net als bij de OTO grijs. Gr. Han leuk voorbeeld hierboven, waarom is het neusje ook blauw ? "Over gerestaureerd " ??
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Misschien wel maar restaureren is wat anders dan een oto omkatten in een ami... Of de eigenaar dacht: blauw kenteken, dan ook maar blauwe neus
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 2,044 Likes: 3
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 2,044 Likes: 3 |
Heb altijd gedacht (van horen zeggen..) dat de horizontale frame dragers dikker en steviger van vorm waren dan die van de Oto
Last edited by trommel; 27/11/13 12:53 AM.
Vriendelijke groeten, Ad
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4 |
Ik mis de grijze spatlap.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
Ik mis de grijze spatlap. waren er ook geen types met een chromen spatbord voor?
Last edited by Joan; 29/11/13 02:56 PM.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 2,044 Likes: 3
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 2,044 Likes: 3 |
Heb altijd gedacht (van horen zeggen..) dat de horizontale frame dragers dikker en steviger van vorm waren dan die van de Oto Is dit nou wèl of niet waar..
Vriendelijke groeten, Ad
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14 |
Niet waar dus Ad Je kunt de dikte eens opmeten en hier vermelden, dan zal ik hetzelfde bij een Oto doen. Dan ben je helemaal zeker
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10 |
Wel even op een paar plaatsen meten, het (poeder ??)lakwerk kan plaatselijk wat dikker zijn. Een paar tiende mm verschil in lak is mogelijk. Een paar tiende mm dikte in plaatwerk maakt veel verschil in stevigheid/starheid.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
Heb altijd gedacht (van horen zeggen..) dat de horizontale frame dragers dikker en steviger van vorm waren dan die van de Oto Is dit nou wèl of niet waar.. dat van "horen zeggen" kan goed waar zijn als het om OTO ( alle vd Heem) en 3800 gaat, die laatste is flinterdun boterkoek
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14 |
Poederlak heeft een dikte van 60-120 micron, als het machinaal is aangebracht. Met de hand is het moeilijk om binnen die specs te blijven. Vaak zie je idd veel dikker, dus een à twee tienden kan best in de laklaag zitten. Daarboven kun je niet meer van "strak in de lak" spreken.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
0 members (),
54
guests, and
7
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
|