|
Joined: Jun 2013
Posts: 212
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2013
Posts: 212 |
Voor de komende 24 uurs race zijn we aan het overwegen om onze 3800 frames wat te verstevigen. Het zijn van nature nogal zwaberbakken die niet graag op snelheid de bocht om willen.
Nu wilden we de delen welke aan elkaar gebout zitten vast lassen met TIG. We twijelen of dit geen problemen elders gaat geven door spanning in het frame of zelf afscheuren omdat je ook de flexibiliteit uit het frame haalt welke deel van de klappen opvangt.
Iemand ervaring mee?
IF IT AIN'T BROKE FIX IT ANYWAY
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,905 Likes: 14 |
Ik denk niet dat je de stevigheid daarmee echt verhoogt, en zeker de kans op scheuren vergroot. Goed vastdraaien helpt al veel. De meeste ellende bij de 24 uur race was de voorvork en de trapas / trappers. Veel teams zijn bij Ad van Heerbeek komen lassen, maar daar heb ik telkens geen goed gevoel bij gehad Er zijn wel mooie oplossingen mogelijk om je voorvork te verstevigen
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
Je kunt ook de liggers vervangen door liggers van dikker metaal ( zelf maken) of er zodanig aan bewerken dat je er twee in elkaar kan leggen . dan heb je nog de steunbuis die van zadel naar balhoofd gaat echter als het frame origineel moet blijven kun je dit niet lassen maar bouten.(vraag naar het reglement)
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jun 2013
Posts: 212
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2013
Posts: 212 |
Tja dat reglement is nog niet klaar volgens organisatie. Moet wachten tot ze eenbeslissing nemen
Zou wel wat zijn als frame weer origineel moet zijn. Zullen veel teams de slijptol moeten pakken....
IF IT AIN'T BROKE FIX IT ANYWAY
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
Volgens mijn gegevens zit het eraan te komen want de wintertijd is bij uitstek geschikt om wat uit te broeden en dan heeft wachten tot april als de vogels zich weer gaan roeren geen zin. Handig als je op tijd weet waar je aan toe bent. de insteek is wel dat het meer een wedstrijd gaat worden,in plaats van koekeloeren op je teller of je net niet dat beetje te veel door "de helling af" te hard gaat.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Wij(de funriders) hebben de voorvork en achterbrug verstevigd.is goed gegaan maar heb wel gemerkt dat de speling die je hebt in het plaatstaal en na het verstevigen niet meer hebt voor kleine problemen kan zorgen. Bijv. Bouten lostrillen,beugel van uitlaat scheurt af. Dit zijn dingen die weer voor de volgende race verbeterd zijn. En zo blijf je bezig.Wij hadden ook een abonnement afgesloten op crankspieen.(14x). Nu komt er mountainbike spul onder.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
En natuurlijk ook de buis van zadel naar balhoofd die bij ons netjes gebout zit. Achterbrug gewoon hoeklijn aan binnenkant gelast.let wel op ruimte anders raakt de ketting hem
|
|
|
|
Joined: Jun 2013
Posts: 212
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2013
Posts: 212 |
Hoe krijgt men al die crankspieen kapot?
Wij reden afgelopen jaar op een vrijwel originele 3800 en hebben enkel problemen gehad met de niet originele achternaaf.
IF IT AIN'T BROKE FIX IT ANYWAY
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10 |
Als je maar hard genoeg trapt komt er wat ruimte op de spieën en als je tijdens de race niet kontroleert en/of natrekt dan wordt die speling snel erger.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Er zal nog meer getrapt moeten worden dit jaar
Gr ike
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10 |
Er zal nog meer getrapt moeten worden dit jaar
Gr ike En Harder..... (mijniebelle) Ik vervang wel Spietjes
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Er zal nog meer getrapt moeten worden dit jaar
Gr ike En Harder..... (mijniebelle) Ik vervang wel Spietjes ik dacht jouw wel te belle gr ike
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10 |
Er zal nog meer getrapt moeten worden dit jaar
Gr ike En Harder..... (mijniebelle) Ik vervang wel Spietjes ik dacht jouw wel te belle gr ike Ook goed, doe maar belle
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Er zal nog meer getrapt moeten worden dit jaar
Gr ike En Harder..... (mijniebelle) Ik vervang wel Spietjes Maar niet om spietjes te vervangen wandt die zitten er niet meer in Gr ike
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
iedereen tikt die spieen er natuurlijk goed in,maar kweet nog van vroeger(ja ben ook al 45) dat je die spieen op maat moest vijlen of slijpen zodat ze op de gehele platte kant dragend zijn. Hebben wij bij de solex natuurlijk nie gedaan.Geen tijd voor
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
jaar ervoor met precies hetzelfde ook geen problemen gehad.Nu wel unne rijer die groot,sterk en nie lui was
|
|
|
|
Joined: Jun 2013
Posts: 212
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2013
Posts: 212 |
Hey jack,
Ik heb een trapas uit een mountainbike geslepen en ben aan het kijken om die in mijn frame te lassen. Ik vraag me alleen af of dit wel blijft zitten. Trapas is veel groter in diameter als 3800 trapas. Blijft beetje weinig vlees over om aan vast te lassen.
hoe doen jullie dat?
IF IT AIN'T BROKE FIX IT ANYWAY
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 182
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 182 |
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
Er zal nog meer getrapt moeten worden dit jaar
Gr ike waarom dat dan, verwacht je 1 hele snelle en de rest moet het maar bijtrappen ?
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Er zal nog meer getrapt moeten worden dit jaar
Gr ike waarom dat dan, verwacht je 1 hele snelle en de rest moet het maar bijtrappen ? Ik denk allemaal veel trappen!!! Snel zal niet meer lukken!!
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
als het weer wat beter word en de dagen wat langer zal ik mijn laatste creatie, geheel binnen het reglement eens proberen, ik verwacht er veel van.
Heb inmiddels al wel 4 variaties bedacht want sommige creaties die wel werken zouden je in de verdachte bank plaatsen en alsnog tot diskwalificatie leiden. Vooral mijn laatste type uitlaat ben ik helemaal wild mee, maar met alleen een uitlaat kom je er niet. Ook de cylinder weet niet wat hem gebeurd is. als extra ben ik een peperbus aan het opbouwen, dan komen da mankementen uit de reglementen wel naar boven , oa dat spruitstuk is niet met een 10 mm sleutel te meten en na het potje is hij vrij daar kan dus gewoon een expansie uitlaat aan.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Zal ff een foto maken als ik thuis ben.zit er al onder met de as er al in
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Alles std solex 24 uurs race blokje getest !
Topsnelheid 39 km.
Dat worden niet veel rondtjes dit jaar
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4 |
Alles standaard en toch 39. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10 |
Alles std solex 24 uurs race blokje getest !
Topsnelheid 39 km.
Dat worden niet veel rondtjes dit jaar 32km
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Alles std solex 24 uurs race blokje getest !
Topsnelheid 39 km.
Dat worden niet veel rondtjes dit jaar 0n 32km nog ff wat uurtjes (dagen-nachten) in de garage doorbrengen dan,kan zeeker meer als 32 km !!!!
Last edited by stoolex; 23/03/14 01:19 AM.
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4 |
Alles std solex 24 uurs race blokje getest !
Topsnelheid 39 km.
Dat worden niet veel rondtjes dit jaar 0n 32km nog ff wat uurtjes (dagen-nachten) in de garage doorbrengen dan,kan zeeker meer als 32 km !!!! Ja 35, maar 39?
Last edited by Alfons_Amuse; 23/03/14 05:55 AM.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Alles std solex 24 uurs race blokje getest !
Topsnelheid 39 km.
Dat worden niet veel rondtjes dit jaar 0n 32km nog ff wat uurtjes (dagen-nachten) in de garage doorbrengen dan,kan zeeker meer als 32 km !!!! Ja 35, maar 39? Met het 2014 regelement ook 39 km !! Kost wel veel vrije tijd bijna geen tijd over voor te gaan werken.
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,090 Likes: 10 |
Misschien met wat extra kilometers inrijden dat de snelheid nog wat hoger uitkomt.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Misschien met wat extra kilometers inrijden dat de snelheid nog wat hoger uitkomt. gaan we doen
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
Alles std solex 24 uurs race blokje getest !
Topsnelheid 39 km.
Dat worden niet veel rondtjes dit jaar Met het 2014 regelement ook 39 km !! Kost wel veel vrije tijd bijna geen tijd over voor te gaan werken.
Als daar zoveel vrije tijd in gaat zitten kan het haas niet standaard zijn ( wel binnen de reglementen natuurlijk) het teamwerk begint hier al. Mijn ideeen hebbn nog geen meter gelopen laat staan dat ze nu al vertellen hoe hard ze gaan Ik heb nog wel een paar maanden ontwikkel tijd nodig maar doe tussendoor ook nog een Zundapp AGS 50 cc crosser bouwen en een Hercules Ultra 50cc crosser en op de dag naar het werk Ik denk het te redden met een goed aangepaste ALU cylinder, speciale kop en speciale uitlaat. ter compensatie van de kleine carburateur meer toeren dan kan ik de inlaat langer open laten, daardoor verlies je trekkracht en dat dien je dan met toeren te compenseren, vaker 6,5 mm is ook meer power.
Last edited by Joan; 24/03/14 02:53 PM.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,025 Likes: 4 |
Je hebt het druk kerel. Voor wie zijn die crossers? Hij heeft het over standard en dan 39. Een alu aanpassen is niet meer standaard he.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,186 Likes: 82 |
Je hebt het druk kerel. Voor wie zijn die crossers? Hij heeft het over standard en dan 39. Een alu aanpassen is niet meer standaard he. Crosserr voor mezelf , ik ben ooit bij de NMB begonnen op een AGS Zundapp en die wil ik weer, Later bij de MON 125 en 250 promotieklasse gereden en een enkele Veronica strandrace en wat bij de KNMV op een geleend startbewijs om te bewijzen dat MON rijders minstends net zo hard gaan als KNMV. Ik weet niet of "stoolex" een ALU gebruikt heeft, ik ga hier wel voor want dan heb ik een zuiger met slotjes en het reglement verklaart aluminium cylinders "standaard" ( zijn overigens diverse uitvoeringen van, die van Jouke en die van anderen)
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Ik heb even gedacht gewoon gietijzer te gebruiken, maar het word toch alu. Plaat tussen cilinder en carter mag volgens mij ook niet dus dan maar een JRT setje. Even het freesje erin en de rest is aan de jongens.
Maar we hebben een 24 uurs race topic, kunnen we niet beter daar verder gaan, anders is het dadelijk zoeken.
|
|
|
0 members (),
54
guests, and
7
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
|