Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#97902 27/10/13 12:38 AM
Joined: Aug 2013
Posts: 51
F
flupke Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
F
Joined: Aug 2013
Posts: 51

Onze 2200 lekt bij het carter bij de rol dus nu moet het lager eruit. Nu is mijn vraag of we dit net als bij een 3800 eruit moeten tikken. Of is er een manier is om het lager eruit te halen en terug te plaatsen zonder iets te beschadigen? Ik kan voor een foto zorgen als dit nodig is.

Joined: Apr 2007
Posts: 8,877
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877
Likes: 13
De 2200 heeft een Keerring en ik weet niet of het lager daarvoor persé eruit moet, ik heb er maar een paar en die zijn nog okee wink

Dus even wachten op antwoord van een ander.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
De 2200 die ik onderhanden heb gehad heeft een keerring die aan de rolzijde op het carter is vastgefelsd, zie afb.
Dit opgelost een totaal andere keerring erin pas te maken zoals b.v. een 3800.
De originelen keerringen zijn overigens (weer) leverbaar.

Attached Images
DSC01785..jpg (102.84 KB, 305 downloads)
DSC01788..jpg (117.05 KB, 344 downloads)
DSC01791..jpg (108.93 KB, 381 downloads)

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Aug 2013
Posts: 51
F
flupke Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
F
Joined: Aug 2013
Posts: 51
Hierbij nog wat foto's van het betreffende geval. Ons carter is (nog) niet zo mooi schoon als die van jouw haha.

Ik zie op mijn foto's de keerring niet zitten. Maandag gaan we weer aan de gang dus dan kan ik het beter bekijken. Maar zover ik weer is er nog geen keerring gedemonteerd.
We zijn alleen bang om het carter weer te beschadigen door het lager er uit te halen. Vorig jaar met de 24 uurs solexrace is ons lager los gelopen. Dat willen we nu voorkomen.

Attached Images
IMG-20131026-WA0008.jpg (107.83 KB, 278 downloads)
IMG-20131026-WA0009.jpg (76.71 KB, 272 downloads)
IMG-20131026-WA0010.jpg (65.42 KB, 260 downloads)
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
Ik zie op de foto wel 4 felsnokken waar de keerring op vastgezeten heeft ??

Attached Images
2200.jpg (176.84 KB, 230 downloads)

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: flupke
Hierbij nog wat foto's van het betreffende geval. Ons carter is (nog) niet zo mooi schoon als die van jouw haha.

Ik zie op mijn foto's de keerring niet zitten. Maandag gaan we weer aan de gang dus dan kan ik het beter bekijken. Maar zover ik weer is er nog geen keerring gedemonteerd.
We zijn alleen bang om het carter weer te beschadigen door het lager er uit te halen. Vorig jaar met de 24 uurs solexrace is ons lager los gelopen. Dat willen we nu voorkomen.



Ik kijk toch wat raar tegen dit carter aan, het carternummer hoort volgens mij bij een 3800 uit de jaren 80.

Maak eens een foto zonder flits van de binnenkant van het carter, volgens mij zit daar een 3800 kering.

Ik heb ook nog ergens zo'n 3800 carter met 2200 opdruk, ben benieuwd.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Aug 2013
Posts: 51
F
flupke Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
F
Joined: Aug 2013
Posts: 51
Origineel bericht van: FFAnders
Ik zie op de foto wel 4 felsnokken waar de keerring op vastgezeten heeft ??


Net aan het sleutelen geweest en daar zat de keerring inderdaad nog mee vast. Het lager kan dus blijven zitten. Ik heb nog foto's gemaakt maar die zijn te groot dus krijg ik er zo 123 niet opgezet. Maar is het zelfde als bij FFAnders.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
volgens mij geen keerring maar een stofkap ik heb er een paar waar dit gewoon is weggelaten ( was al zo, zie je ook die "stampjes" niet)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Origineel bericht van: Roelof
Origineel bericht van: flupke
Hierbij nog wat foto's van het betreffende geval. Ons carter is (nog) niet zo mooi schoon als die van jouw haha.

Ik zie op mijn foto's de keerring niet zitten. Maandag gaan we weer aan de gang dus dan kan ik het beter bekijken. Maar zover ik weer is er nog geen keerring gedemonteerd.
We zijn alleen bang om het carter weer te beschadigen door het lager er uit te halen. Vorig jaar met de 24 uurs solexrace is ons lager los gelopen. Dat willen we nu voorkomen.



Ik kijk toch wat raar tegen dit carter aan, het carternummer hoort volgens mij bij een 3800 uit de jaren 80.

Maak eens een foto zonder flits van de binnenkant van het carter, volgens mij zit daar een 3800 kering.

Ik heb ook nog ergens zo'n 3800 carter met 2200 opdruk, ben benieuwd.

3776 zit wel heel dicht tegen de 3800 aan maar is het nog niet


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Zou het dan niet een 3300 moeten zijn ?

Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
Deze motoren hebben een uitwendige stofring die echt nodig is omdat deze motoren geen labirint afdichting hebben en daarom het zand en andere producten meteen langs de bus naar binnen gezogen kunnen worden.
Bij deze motoren kan het lager niet verwisselt worden ( tenzij met grof geweld ) is een eenmalig montage systeem ( vast ge felst).
Deze stofring is een metalen ring met een kunststof afdichting lip.
Die afdichting geeft op de afstandsring in het carter.
Wel kan men in het carter afdichtingsplaatjes achter het lager leggen maar dan moet het lager aan de buitenring een halve m.m. smaller worden om nog voldoende materiaal te hebben om het lager vast te felsen .
Mijn advies is (laten doen door een ????? monteur ?????.
Het is wel jouw motor dus heb je misschien een probleem.
Dus denk even goed na wat je gaat doen.
Meer weten meer vragen.

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Anders je blok opsturen naar frankrijk ?

Zie link : http://www.leboncoin.fr/equipement_moto/529854288.htm?ca=2_s

Gr. Han

Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
Dit soort bewerkingen wordt in Nederland ook wel gedaan.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Origineel bericht van: solexnl
Zou het dan niet een 3300 moeten zijn ?


Ja


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Aug 2013
Posts: 51
F
flupke Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
F
Joined: Aug 2013
Posts: 51
Origineel bericht van: Jan Vennix
Deze motoren hebben een uitwendige stofring die echt nodig is omdat deze motoren geen labirint afdichting hebben en daarom het zand en andere producten meteen langs de bus naar binnen gezogen kunnen worden.
Bij deze motoren kan het lager niet verwisselt worden ( tenzij met grof geweld ) is een eenmalig montage systeem ( vast ge felst).
Deze stofring is een metalen ring met een kunststof afdichting lip.
Die afdichting geeft op de afstandsring in het carter.
Wel kan men in het carter afdichtingsplaatjes achter het lager leggen maar dan moet het lager aan de buitenring een halve m.m. smaller worden om nog voldoende materiaal te hebben om het lager vast te felsen .
Mijn advies is (laten doen door een ????? monteur ?????.
Het is wel jouw motor dus heb je misschien een probleem.
Dus denk even goed na wat je gaat doen.
Meer weten meer vragen.


Dus zonder iets aan te passen is het niet verstandig om er 24 uur mee te gaan racen?

Is er geen mogelijkheid om een afdichting aan de rol kant te maken of te laten maken?

Joined: Apr 2007
Posts: 8,877
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877
Likes: 13
Origineel bericht van: flupke

Dus zonder iets aan te passen is het niet verstandig om er 24 uur mee te gaan racen?

Is er geen mogelijkheid om een afdichting aan de rol kant te maken of te laten maken?


De afdichtingen zijn los te koop bij de sponsoren. De 2200's die ik heb rijden al een aantal jaren probleemloos met de originele afdichting, zou dus met de 24 uur ook moeten kunnen wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
die ik heb doen het al jaren zonder, dat aanzuigen van vuil valt tot nu toe erg mee, en anders gaan ze alsnog in de revisie.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Aug 2013
Posts: 51
F
flupke Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
F
Joined: Aug 2013
Posts: 51
Dan gaan we het proberen. Bedankt voor de hulp allemaal!

Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
Origineel bericht van: flupke
Origineel bericht van: Jan Vennix
Deze motoren hebben een uitwendige stofring die echt nodig is omdat deze motoren geen labirint afdichting hebben en daarom het zand en andere producten meteen langs de bus naar binnen gezogen kunnen worden.
Bij deze motoren kan het lager niet verwisselt worden ( tenzij met grof geweld ) is een eenmalig montage systeem ( vast ge felst).
Deze stofring is een metalen ring met een kunststof afdichting lip.
Die afdichting geeft op de afstandsring in het carter.
Wel kan men in het carter afdichtingsplaatjes achter het lager leggen maar dan moet het lager aan de buitenring een halve m.m. smaller worden om nog voldoende materiaal te hebben om het lager vast te felsen .
Mijn advies is (laten doen door een ????? monteur ?????.
Het is wel jouw motor dus heb je misschien een probleem.
Dus denk even goed na wat je gaat doen.
Meer weten meer vragen.


Dus zonder iets aan te passen is het niet verstandig om er 24 uur mee te gaan racen?

Is er geen mogelijkheid om een afdichting aan de rol kant te maken of te laten maken?

Dit jaar was het nogal stoffig op de baan dus een goede stofafdichting kan geen kwaad.
Het is "maar"24 uur maar als je halve blok versleten is door het weglaten van een stofring..........
Dan heb je daarna extra werk, en kosten als je aan een volgende race wilt deelnemen.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
2 members (RubenuitGoor, Jay), 57 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.035s Queries: 56 (0.010s) Memory: 1.1066 MB (Peak: 1.3619 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-18 13:45:45 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS