Onze 2200 lekt bij het carter bij de rol dus nu moet het lager eruit. Nu is mijn vraag of we dit net als bij een 3800 eruit moeten tikken. Of is er een manier is om het lager eruit te halen en terug te plaatsen zonder iets te beschadigen? Ik kan voor een foto zorgen als dit nodig is.
De 2200 die ik onderhanden heb gehad heeft een keerring die aan de rolzijde op het carter is vastgefelsd, zie afb. Dit opgelost een totaal andere keerring erin pas te maken zoals b.v. een 3800. De originelen keerringen zijn overigens (weer) leverbaar.
Hierbij nog wat foto's van het betreffende geval. Ons carter is (nog) niet zo mooi schoon als die van jouw haha.
Ik zie op mijn foto's de keerring niet zitten. Maandag gaan we weer aan de gang dus dan kan ik het beter bekijken. Maar zover ik weer is er nog geen keerring gedemonteerd. We zijn alleen bang om het carter weer te beschadigen door het lager er uit te halen. Vorig jaar met de 24 uurs solexrace is ons lager los gelopen. Dat willen we nu voorkomen.
Hierbij nog wat foto's van het betreffende geval. Ons carter is (nog) niet zo mooi schoon als die van jouw haha.
Ik zie op mijn foto's de keerring niet zitten. Maandag gaan we weer aan de gang dus dan kan ik het beter bekijken. Maar zover ik weer is er nog geen keerring gedemonteerd. We zijn alleen bang om het carter weer te beschadigen door het lager er uit te halen. Vorig jaar met de 24 uurs solexrace is ons lager los gelopen. Dat willen we nu voorkomen.
Ik kijk toch wat raar tegen dit carter aan, het carternummer hoort volgens mij bij een 3800 uit de jaren 80.
Maak eens een foto zonder flits van de binnenkant van het carter, volgens mij zit daar een 3800 kering.
Ik heb ook nog ergens zo'n 3800 carter met 2200 opdruk, ben benieuwd.
Ik zie op de foto wel 4 felsnokken waar de keerring op vastgezeten heeft ??
Net aan het sleutelen geweest en daar zat de keerring inderdaad nog mee vast. Het lager kan dus blijven zitten. Ik heb nog foto's gemaakt maar die zijn te groot dus krijg ik er zo 123 niet opgezet. Maar is het zelfde als bij FFAnders.
Hierbij nog wat foto's van het betreffende geval. Ons carter is (nog) niet zo mooi schoon als die van jouw haha.
Ik zie op mijn foto's de keerring niet zitten. Maandag gaan we weer aan de gang dus dan kan ik het beter bekijken. Maar zover ik weer is er nog geen keerring gedemonteerd. We zijn alleen bang om het carter weer te beschadigen door het lager er uit te halen. Vorig jaar met de 24 uurs solexrace is ons lager los gelopen. Dat willen we nu voorkomen.
Ik kijk toch wat raar tegen dit carter aan, het carternummer hoort volgens mij bij een 3800 uit de jaren 80.
Maak eens een foto zonder flits van de binnenkant van het carter, volgens mij zit daar een 3800 kering.
Ik heb ook nog ergens zo'n 3800 carter met 2200 opdruk, ben benieuwd.
3776 zit wel heel dicht tegen de 3800 aan maar is het nog niet
Deze motoren hebben een uitwendige stofring die echt nodig is omdat deze motoren geen labirint afdichting hebben en daarom het zand en andere producten meteen langs de bus naar binnen gezogen kunnen worden. Bij deze motoren kan het lager niet verwisselt worden ( tenzij met grof geweld ) is een eenmalig montage systeem ( vast ge felst). Deze stofring is een metalen ring met een kunststof afdichting lip. Die afdichting geeft op de afstandsring in het carter. Wel kan men in het carter afdichtingsplaatjes achter het lager leggen maar dan moet het lager aan de buitenring een halve m.m. smaller worden om nog voldoende materiaal te hebben om het lager vast te felsen . Mijn advies is (laten doen door een ????? monteur ?????. Het is wel jouw motor dus heb je misschien een probleem. Dus denk even goed na wat je gaat doen. Meer weten meer vragen.
Deze motoren hebben een uitwendige stofring die echt nodig is omdat deze motoren geen labirint afdichting hebben en daarom het zand en andere producten meteen langs de bus naar binnen gezogen kunnen worden. Bij deze motoren kan het lager niet verwisselt worden ( tenzij met grof geweld ) is een eenmalig montage systeem ( vast ge felst). Deze stofring is een metalen ring met een kunststof afdichting lip. Die afdichting geeft op de afstandsring in het carter. Wel kan men in het carter afdichtingsplaatjes achter het lager leggen maar dan moet het lager aan de buitenring een halve m.m. smaller worden om nog voldoende materiaal te hebben om het lager vast te felsen . Mijn advies is (laten doen door een ????? monteur ?????. Het is wel jouw motor dus heb je misschien een probleem. Dus denk even goed na wat je gaat doen. Meer weten meer vragen.
Dus zonder iets aan te passen is het niet verstandig om er 24 uur mee te gaan racen?
Is er geen mogelijkheid om een afdichting aan de rol kant te maken of te laten maken?
Dus zonder iets aan te passen is het niet verstandig om er 24 uur mee te gaan racen?
Is er geen mogelijkheid om een afdichting aan de rol kant te maken of te laten maken?
De afdichtingen zijn los te koop bij de sponsoren. De 2200's die ik heb rijden al een aantal jaren probleemloos met de originele afdichting, zou dus met de 24 uur ook moeten kunnen
Deze motoren hebben een uitwendige stofring die echt nodig is omdat deze motoren geen labirint afdichting hebben en daarom het zand en andere producten meteen langs de bus naar binnen gezogen kunnen worden. Bij deze motoren kan het lager niet verwisselt worden ( tenzij met grof geweld ) is een eenmalig montage systeem ( vast ge felst). Deze stofring is een metalen ring met een kunststof afdichting lip. Die afdichting geeft op de afstandsring in het carter. Wel kan men in het carter afdichtingsplaatjes achter het lager leggen maar dan moet het lager aan de buitenring een halve m.m. smaller worden om nog voldoende materiaal te hebben om het lager vast te felsen . Mijn advies is (laten doen door een ????? monteur ?????. Het is wel jouw motor dus heb je misschien een probleem. Dus denk even goed na wat je gaat doen. Meer weten meer vragen.
Dus zonder iets aan te passen is het niet verstandig om er 24 uur mee te gaan racen?
Is er geen mogelijkheid om een afdichting aan de rol kant te maken of te laten maken?
Dit jaar was het nogal stoffig op de baan dus een goede stofafdichting kan geen kwaad. Het is "maar"24 uur maar als je halve blok versleten is door het weglaten van een stofring.......... Dan heb je daarna extra werk, en kosten als je aan een volgende race wilt deelnemen.