Beste Forumleden Vraag: Ik zie regelmatig groene solexen die aangeboden worden met zowel een Beckson naaf alsook een handrem achter.
Zijn deze origineel in Nederland gevoerd? Iemand wist mijn namelijk te vertellen dat deze in Belgie verkocht werden (handrem voldeed niet goed genoeg en daarom Terugtraprem erbij)
Broodje aap verhaal of waarheid? Afijn ben benieuwd naar hoe het nu echt zit, opdat ik dan eindelijk een eerlijke groende solex op de kop kan tikken
Hangt af van bouwjaar en uitvoering. Er zijn Groene Peperbussen met velgremmen. Er zijn 2 uitvoeringen geweest, de luxe met chrome velgen en stuur en de Populair, groene velgen en stuur. In 1954 kwam de 49cc uitvoering , daar zit een Beckson naaf in het achterwiel.
Sorry, mijn vraag was denk ik niet duidelijk. Het gaat hier om groene solexen (zowel populair als de luxe) die aangeboden worden met velgrem EN becksonnaaf.
Dus dan wordt er een solex aangeboden met 3 remmen: velgrem voor en achter EN ook nog becksonnaaf
De trommelrem is er meestal naderhand op gezet. Midden 50ér jaren is er een wet gekomen die aangeeft dat een van de twee remmen een trommelrem moest zijn, dus geen knijpremmetjes voor čn achter.
Dit was alleen voor de Nederlandse bromfietsen, daarom zie je de Franse nog vaak met twee x knijprem.
De trommelrem terugtraprem ?!! is er meestal naderhand op gezet. Midden 50ér jaren is er een wet gekomen die aangeeft dat een van de twee remmen een trommelrem moest zijn, dus geen knijpremmetjes voor čn achter.
Dit was alleen voor de Nederlandse bromfietsen, daarom zie je de Franse nog vaak met twee x knijprem.
De trommelrem terugtraprem ?!! is er meestal naderhand op gezet. Midden 50ér jaren is er een wet gekomen die aangeeft dat een van de twee remmen een trommelrem ??/ moest zijn, dus geen knijpremmetjes voor čn achter.
Dit was alleen voor de Nederlandse bromfietsen, daarom zie je de Franse nog vaak met twee x knijprem.