|
Joined: Aug 2013
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 24 |
Hallo solex liefhebbers, ik heb een probleempje met mijn oto uit 63 starten doet hij goed, maar als ie loopt zie je veel luchtbellen door het retourslangetje gaan.Onder het rijden houd hij in. Mag er ook speling in de chokehendel zitten,want rond dat punt aan de carborateur lijkt hij een beetje vochtig. Wie heeft hier een goed advies over
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Luchtbellen door het retourslangetje duidt meestal dat je ergens valse lucht hebt. Heb je o.a. al nagekeken of de voetpakking van de cilinder lekt? Dat merk je als het blok daar smerig is van oliedrek.
Last edited by AlienSolexfiend; 01/10/13 03:22 AM.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 24 |
Het blok is schoon Alian,en de voet-kop-spruitstuk-en carterpakking heb ik vernieuwd,daar zie ik ook geen lekkage.
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
De carburator is nat zeg je, zit de gasschuif er volledig in? Omgeving van de rol al nagekeken op nattigheid?
Last edited by AlienSolexfiend; 01/10/13 04:20 AM.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 24 |
Ja, rondom de chokehendel is het een beetje nat, maar niet zo dat je de benzine er uit ziet lopen,bij de rol heb ik nog niet gekeken dat zal ik morgen als eerste doen.Maar als ie daar lekt merk je dat niet op je wiel of zo
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Nat (brandstof ) aan aan de rol wijst op carterlek. Check ook of de omgeving van de pomp droog is, mogelijk krijg je valse lucht aangezogen via de pompaansluiting.
Last edited by AlienSolexfiend; 01/10/13 04:56 AM.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 24 |
Oke, daar ga ik morgen naar kijken ,bedankt voor je tips
groet Thé
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Ik zit te denken langswaar kan je nog valse lucht trekken. De experts zullen tegen morgen beslist er een antwoord op hebben.
Last edited by AlienSolexfiend; 01/10/13 05:17 AM.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Hoe is het met je pompmembraampje gesteld?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,885 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,885 Likes: 14 |
meestal is een warteltje niet vast genoeg aangedraaid
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
ach en soms schuimt de benzine gewoon omdat ze daar zin in heeft, niet elke observatie is meteen een probleem
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 24 |
Goede morgen. Het benzinepompje is nieuw en de wartels zijn goed aangetrokken. Ik heb vanmorgen naar de rol gekeken en ik denk dat daar de oorzaak zit. Ik heb het daar schoon gemaakt, daarna gestart en even later was het aan de kant van het carter een beetje nat. Wat kun je hier het beste aan doen
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Och alleen het hele blok hoeft maar uitelkaar....
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Goede morgen. Het benzinepompje is nieuw en de wartels zijn goed aangetrokken. Ik heb vanmorgen naar de rol gekeken en ik denk dat daar de oorzaak zit. Ik heb het daar schoon gemaakt, daarna gestart en even later was het aan de kant van het carter een beetje nat. Wat kun je hier het beste aan doen Probeer eerst even een ander trucje, kans is groot dat de krukas iets verschoven is, vliegwiel demonteren, pak een stukje dunwandig verwarmingsbuis diameter 22mm lengte 40mm en schuif die over de krukas, karosserie-ring met gat 10mm er voor, krukasmoer op de krukas, krukas blokkeren, krukasmoer aandraaien, zo trek de de krukas met lager en labirintafdichting weer strak in het carter, helpt dit trucje niet word het revisie.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 24 |
Bedankt voor je tip.Dat ga ik zeker proberen,want revisie is toch nog een hoop werk Hoe kan ik het beste de krukas blokkeren. Groet Thé
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Het best daar moet je wat gereedschap voor maken, het simpelst is om het m6 boutje op het carter te verwijderen en daar een m6 bout in te draaien die de krukas blokkeerd.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 24 |
Hoe strak mag je dat buisje aandraaien,want als je dit te hard doet kan je misschien iets anders kapot maken. Groet Thé
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Is een kwestie van gevoel, vaak voel je wel een schokje ten teken dat de krukas weer opgeschoven is.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
niet zover dat je de carterwand van de spoelenplaat naar binnen drukt . ik gebruik daarom graag een zadelbuis met een verloop erin en zet de dikke kant op het carter, dan werk je op een iets grotere diameter en verdeel je de kracht beter . zaak is wel dat de buis netjes recht en ontbraamd is anders krijg je drukpunten en druk je het carter alsnog plaatselijk in.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 24 |
Ik heb het geprobeerd zoals jullie hier boven uitgelegd hadden, maar hij blijft als je ervoor zit aan de linkse kant van de rol nat worden. Ook heb ik gekeken zoals eversman schrijft,naar de carbuteur maar daar zie ik helemaal nattigheid, Nu moet ik dus aan revisie denken,maar is dit zelf goed te doen groet Thé
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Op zich niet moeilijk, alleen als je weinig of geen sleutelvaardigheid hebt, maakt men soms wel eens fouten. Dus de vraag, sleutel je wel eens?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 24 |
Ja,sleutelvaardigheid heb ik wel redelijk, ik heb ook aan auto's gesleuteld en 40 jaar cv monteur geweest groet Thé
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Dan moet het lukken. Genoeg te vinden hier hoe alles moet. Maak voor jezelf foto's als je de motor uit elkaar haalt. Makkelijk voor later om te zien hoe het zat. Gebruik goed gereedschap en forceer niets. Gaat lukken hoor.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 24 |
Allemaal bedankt voor de tips en adviezen,ik ga het motertje reviseren.Ik laat nog wel van me horen als het lukt ( of niet lukt)
Vriendelijke groeten Thé
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
Ik heb het geprobeerd zoals jullie hier boven uitgelegd hadden, maar hij blijft als je ervoor zit aan de linkse kant van de rol nat worden. Ook heb ik gekeken zoals eversman schrijft,naar de carbuteur maar daar zie ik helemaal nattigheid, Nu moet ik dus aan revisie denken,maar is dit zelf goed te doen groet Thé het zal ook niet het eerste blok zijn waar door corrosie een gat in het carter is gerot, niet te hopen, eventueel wel te repareren , lijmen met epoxy en (glas/oude doek)vezel
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Ik heb met al mijn solexen luchtbellen in de retourleiding. Als ik goed begrijp is dat niet goed?
Peter
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Klopt. Als er een stroompje loopt weet je nagenoeg zeker dat je hoofdsproeier benzine krijgt en geen luchtbel. Dan is je mengverhouding goed. Dat is iig het uitgangspunt. Maarja jij bemerkt belletjes en toch lopen je Solexen goed mag ik aannemen Peter. Dus blijft het altijd een vraagstuk. Toch ga ik voor een stroompje. Wie zal het zeggen
Last edited by Alfons_Amuse; 03/10/13 02:14 AM.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Tja idd ze lopen allemaal als de brandweer. Ik denk dat ik het maar zo laat.
Peter
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Kan de grootte van sproeier daar een invloed op hebben?
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Als eerste reactie zeg ik nee. Misschien, als die er zijn, een verkeerde vorm van een sproeier zou dit mogelijk kunnen veroorzaken. Misschien dat iemand hier daar ervaring mee heeft.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Sproeiers zijn bij mijn solexen allemaal origineel. Ik meen 28 cc. Kan ook 26 zijn Peter
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Dan moeten we ervan uit gaan dat het bij jou niet aan de vorm van de sproeier ligt. Misschien namaak sproeier wel. Wie weet. Zelf heb ik ook een namaak sproeier liggen (30) en als ik die erin draai dan lekt dat ding als een gek. Als ik goed kijk zie ik dat het conisch vlak niet goed is. Waardeloos ding dus. Volgens mij is 28cc de standaard sproeier. Omdat ik die heel vaak tegen kom. Maarja je weet maar nooit in Solex wereld.
Last edited by Alfons_Amuse; 03/10/13 05:03 AM.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
FF een vraagje tussendoor, het houdt me al lang bezig: aan wat kun je zien welke maat de sproeier is?
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Wat bedoel je met de vorm van de Sproeier ?? Die namaak sproeiers zijn ook sproeiers, worden er nog originele Solex sproeiers gemaakt dan ??
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Op het gedeelte waar je tegenaan kijkt staat een getal op, dat is de sproeiermaat.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Was me nog niet opgevallen, daar ga ik eens op letten.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Wat bedoel je met de vorm van de Sproeier ?? Die namaak sproeiers zijn ook sproeiers, worden er nog originele Solex sproeiers gemaakt dan ?? Hoe die sproeier er gewoon uitziet. Nee origineel worden ze niet meer gemaakt natuurlijk.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Het was me nog niet opgevallen dat die nieuwe er anders uit zien, behalve de opdruk dan.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
ik heb goede en slechte "namaak" in mijn handen gehad, ook waar wel een maat op stond maar niet eens in de buurt kwam van wat het had moeten zijn. HBM ( Buitelaar) heeft voor weinig een mini-boren-setje oplopend met 0,05 mm, heel handig om daar de achterkant van te gebruiken als "caliber" voor je sproeiers, dan kun je zien wat een verschil er zit in sproeiers ondanks dat er dezelfde maat op staat ( en dat niet alleen bij solex)
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,885 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,885 Likes: 14 |
klopt, ik heb er 28'ers bij die groter zijn dan 29'ers
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Is er een nauwkeuriger manier om de sproeierdoorlaat te meten ??
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
Is er een nauwkeuriger manier om de sproeierdoorlaat te meten ?? nauwkeuriger dan wat ? dat borensetje ? ja natuurlijk, moet je een calibersetje bestellen dat oploopt met 0,01 mm of eentje die oploopt met 0,001 mm. maar dat borensetje is betaalbaar en voor sproeiers van de solex is meten op 0,05 meer dan genoeg ( voor andere trouwens ook) ik heb een "officieel" setje die loopt ook op met 0,05 maar die begint bij 50 (0,50) en eindigt bij 150 (1,50) en dat borensetje begint ik meen bij 0.35. solex sproeiers hebben de maat in CC's bij een echte goede staat dat er ook op, heb je wel exact de voorgeschreven meetkolom en vloeistof nodig om dat te kunnen bepalen. de maat heeft dus NIETS met een mm maat te maken.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Klopt Joan. Hier toch wat gegevens:
28cc is 0,480 mm 30cc is 0,497 mm 32cc is 0,513 mm
We kunnen dan zeggen met een hele kleine afwijking, 0,5 mm boortje is 30cc.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Klopt Joan. Hier toch wat gegevens:
28cc is 0,480 mm 30cc is 0,497 mm 32cc is 0,513 mm
We kunnen dan zeggen met een hele kleine afwijking, 0,5 mm boortje is 30cc. Dus volgens deze gegevens is een sproeier niet met een kaliber te meten, tenzij je kalibers hebt die 0,01mm of nog minder oplopen.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Tja, dit zijn de maten, maar of de sproeier die maten ook hebben is niet duidelijk toch? Hoe verzinnen ze toch zoiets he. Op zich maakt het niet veel uit welke sproeier je gebruikt, kleine of grote, als de hevel een beetje in het midden hangt is het goed.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
Klopt Joan. Hier toch wat gegevens:
28cc is 0,480 mm 30cc is 0,497 mm 32cc is 0,513 mm
We kunnen dan zeggen met een hele kleine afwijking, 0,5 mm boortje is 30cc. Hoe gemeten ?? Ik gebruik die boortjes en kom tot andere waarden. en dan is er nog "het gevoel" afhankelijk van de "slip", "wakkelen" of de weerstand kun je een honderdste nog wel interpoleren, vooral niet doorduwen als hij net niet past maar hem dan een iets kleinere maat toekennen, je hebt ook eventueel nog de onrondheid, kan me daarom best voorstellen dat solex met een vloeistof kolom de uittree in CC's ( per minuut ??) bepaald, dat is, mits in een klimaatkamer uitgevoerd, nauwkeuriger maar een beetje over de top om dat voor dit type sproeier te doen
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Heb ik niet gemeten, maar dat zijn gegevens. Zeker een beetje over de top, maarja de Solex is ook een topproduct he. Zoals ik al aangaf, of het ooit deze maten zullen hebben als ze de sproeiers maken betwijfel ik ten sterkste.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
Heb ik niet gemeten, maar dat zijn gegevens. Zeker een beetje over de top, maarja de Solex is ook een tobproduct he. Zoals ik al aangaf, of het ooit deze maten zullen hebben als ze de sproeiers maken betwijfel ik ten sterkste. ik meen dat je een typefoutje hebt
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Heb ik niet gemeten, maar dat zijn gegevens. Zeker een beetje over de top, maarja de Solex is ook een tobproduct he. Zoals ik al aangaf, of het ooit deze maten zullen hebben als ze de sproeiers maken betwijfel ik ten sterkste. ik meen dat je een typefoutje hebt Ja nu zie ik het ook.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161 |
Ik vond het woord ( tob product ) toch een heel goede benaming en beslist niet een type fout. Tenminste als je al een tijdje het forum leest.
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Ik vond het woord ( tob product ) toch een heel goede benaming en beslist niet een type fout. Tenminste als je al een tijdje het forum leest. Het is en blijft tobben met de solex
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
Ik vond het woord ( tob product ) toch een heel goede benaming en beslist niet een type fout. Tenminste als je al een tijdje het forum leest. gelijk heb je, origineel stond er TOPproduct en dat probeerde ik even als typefout aan te geven , heb er daarna zelf in mijn reactie TOB product van gemaakt
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Ik vond het woord ( tob product ) toch een heel goede benaming en beslist niet een type fout. Tenminste als je al een tijdje het forum leest. gelijk heb je, origineel stond er TOPproduct en dat probeerde ik even als typefout aan te geven , heb er daarna zelf in mijn reactie TOB product van gemaakt HAhAAa Joan, je hebt je wat op hals gehaald he met die uitspraak. Ja daar ga je natuurlijk over tobben. Laten we weer naar de topic over gaan.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
1 members (vderput),
21
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|