Vandaag mijn motor eens uit de schuur getrokken. Een ritje naar Oud-Heusden gemaakt, lekker op mijn dooie akkertje. Keilekker weer, precies goed. Hier houd ons Johnny'tje wel van.
Vandaag het Solexpark weer gecontroleerd en klaargemaakt voor een toertocht van De Bromvliegers volgend weekend. Was wel apart rijden met wind mee en tegenwind.
De Skalex viel me niks tegen. Deze reed zelfs een stuk over de 40km/uur. Dit met een opgepoetst JRT setje, een dikke uitlaat en een nieuwe benzinepomp. Wind tegen was het over het algemeen 30km/uur en bij echt forse wind 24km/uur. Mijn standaard 3800 bleef steken op 22km/uur wind tegen.
Maar ze zijn dus klaar voor volgende week 120km. Ik vermoed dat de witte 3800 en de Skalex meemogen en dat de Oto nog een dagje rust gaat krijgen.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Gisteren een heerlijk toertje met de vrouw op de Solex gemaakt ,heerlijk weer Vandaag weer zo`n sh.t regendag bah.Vanaf woensdag weer mooi weer zeggen ze Affijn we wachten maar weer af.
Gisteren een heerlijk toertje met de vrouw op de Solex gemaakt ,heerlijk weer Vandaag weer zo`n sh.t regendag bah.Vanaf woensdag weer mooi weerzeggen ze Affijn we wachten maar weer af.
Gisteren een heerlijk toertje met de vrouw op de Solex gemaakt ,heerlijk weer Vandaag weer zo`n sh.t regendag bah.Vanaf woensdag weer mooi weerzeggen ze Affijn we wachten maar weer af.
Fijn Moet ik weer werken
Origineel bericht van: FFAnders
Ben je niet de enige ,er is nog een tiental die op die dag moet werken
Haha,sorry jongens,Wij zeggen nu ,pluk de dag neem een zonnestraalje. Maar jullie kunnen op het werk toch ook tijdens de pauze`s buiten tegen het muurje gaan zitten en genieten van van de zon ?
Jazeker, we hebben vandaag nog een ritje gemaakt . Op de Spartamet !! Gaan we volgende week nog een keer overdoen, op de Solex en als de temperatuur 10 graden hoger is .
Vandaag de eerste meters op de Solex van dit jaar gemaakt. De eer was voor de 23 koffertje in wegenwacht uitvoering. Gelijk starten en rijden, heeft maar één keer hoeven te hoesten. Daarna de eerste meters met de 3800 Blue De Luxe, dit waren geen makkelijke eerste meters. Een paar keer de sproeier moeten blazen maar is niet slecht voor de eerste meters. Nou kan ie Markrplaats op, garage wordt toch te vol.
Oké, het is niet officieel Maar heb het zelf bedacht en gemaakt. Het ding is al vaak bewonderd en gefotografeerd. Kan veel reserve onderdelen meenemen tijdens een club-rit. En er kan zelfs een reserve motorblok mee!!
Met een beetje optimistisch vertrouwen in de motor kan je al die onderdelen thuis laten en er een Koelbox van maken . Goed voor de fris-drank en de reserve benzine.
Gisteren op koninginnedag weer 8 solexen uit de collectie gehaald en losgelaten op het solex evenement in Eemnes, sommiggen pruttelden wat tegen dat ze weer moesten maar met een enkele membraantransplantatie is alles toch weer goed gekomen. Een neef van me had meer pech, kennelijk zijn carter ontploft, kreeg ineens veel zwarte rommel voor zijn ogen en stond gelijk stil. eerste ingeving "de rol" maar die was nog goed. Word nader onderzocht
Klinkt misschien een beetje arrogant maar ben nog nooit technisch blijven staan. Het wegenwacht-idee is ontstaan om andere leden van de club te motiveren om een toertocht mee te rijden. Sinds dit jaar worden bij ons de sleutel-avonden goed bezocht, en zo rijden er steeds meer leden mee. Maar het gaat zich ook om de fun, toch.
Vanavond een eerste ritje met mijn 2200 gemaakt. Liep redelijk, een kleine 30 km/u. maar nog niet helemaal geweldig, maar dat komt wel goed. Mocht overigens van de week € 27,83 incl. BTW, afrekenen voor mijn kentekenplaat, dit soort kosten begint een beetje bizarre vormen aan te nemen. Zijn er mensen met ook deze ervaring hebben? Of kan het ook goedkoper.
Inderdaad een beetje crimineel (beetje ??) om dat soort bedragen te berekenen voor zo'n plaatje. Volgens mij heb ik 2 jaar geleden €20,- betaald en afgelopen jaar iets van €25,-
Oké, het is niet officieel Maar heb het zelf bedacht en gemaakt. Het ding is al vaak bewonderd en gefotografeerd. Kan veel reserve onderdelen meenemen tijdens een club-rit. En er kan zelfs een reserve motorblok mee!!
He Johnnie, ik heb een veel mooiere foto van je bike. Ik vind hem nog steeds geweldig mooi.
Tja, is inderdaad een prachtige foto maar kan nog steeds niet zeggu van wat blinkt ie toch mooi, maar... Hangt nu weer in de takels voor de laadste controle voor de Hemelrit in Kronenberg. Wordt toch weer een ritje van 100km. Effe nalopen, banden poetsen, spaken laten blinken en dan hebben we zat gepoetst. Hopelijk hebben we mooi weer!!
HAHHAa Johnnie, nee helemaal niet poetsen, zo laten, niemand heeft er zo 1. Als hij maar technisch in orde is, en dat is hij, dus gaan mee die banaan. Succes met het rittje, :D, en eeehh niet teveel poetsdoeken slijten.
Nee ook geen ritje gemaakt met de Amuse. Wel met de scooter van Mirjam want die gaf enorme grote knallen in de uitlaat en af en toe niet doen of stilvallen. Lachen man dit. Nee geen pareltje in de bougie, wel water in de carburateur en dat is nu weer opgelost. Lopen als een gek dat ding. Verder de tuin helemaal gedaan. Gebeitst enzo... Morgen en de komende dagen met de Amuse lekker naar het werk rijden. Yes.
Vandaag hebben we de "Zuidelijke route" verkend. Op dat moment voel je jezelf net zo'n Ontdekkingsreiziger. Het gebied is mij na al de jaren dat ik er , met de auto, rond rij niet onbekend. Maar ga je fietsen en in dit geval met de Solex, dan ontdek je dat er toch (véél)meer weggetjes en paden zijn dan je voorheen vermoedde.
De eerste helft van de route gaat grotendeels over de Dijken van de Merwede naar Giessenburg. Daar is ook het keerpunt vanwaar de terugreis begint door het "Binnenland" . Ook bij dit gedeelte rijdt je langs de vele watergangen die de Alblasserwaard rijk is en ook kom je op plaatsen waar je alleen met een Tweewieler kan komen. Kortom, een geslaagde rit.
Het was niet vandaag maar gisteren, nu zijn de foto's en videoe's binnen. Tochtje met de club gemaakt, 37 deelnemers, 1 uitvaller. De tocht hebben we iets in moeten korten omdat bij de lunch de (aangekondigde) 39 personen niet aankon en we daar van 12.40 tot 15.10(!!!!) hebben gezeten.
Leuk filmpje Solexnl. Ik zag jullie door een bos heen rijden, nou niet mijn ding hoor. Zeker als het geregend heeft en dan die bospaden op, nee niet mijn ding. Twas gelukkig door zo te zien.
[quote=FFAnders]Het lijkt wel een Rekenraadsel,37-1.......39 , 12.40-15.10...
Leuk filmpje, ook dat op de achtergrond
37-1 = 39 !? ja, we hadden 1 uitvaller na de pauze, maar die kon gelukkig wel in de bezemwagen. 39 = we hadden toen 2 bezemwagens, een deel van de deelnemers had maar tijd om tot de lunch mee te rijden en is na de lunch met de tweede bezemwagen huiswaarts gegaan.
Rondje Texel gedaan met de Rijwiel Hulpmotor Club. Geen Solex maar mijn transportfiets met hulpmotor maar een keer meegenomen.
Het was daar nog erg fris en het waaide nogal, dus gelukkig dat mijn motortje 2,3 pk heeft. Daar waar de Berini M13 rijders al flink moesten meefietsen, hoefde ik alleen maar het gashendel ietsje verder open te draaien.
Zat van daag al om 08.15 op de Solex, naar de S.O.P. Van daaruit naar Kronenberg voor de Hemelrit, deze is heel goed georganiseerd, met verkeersregelaars, met rustpunten en een natje en een droogje en een bezemwagen. Dus toch vandaag 90 km gereden en geen drup regen. Geen panne gehad wel mijn kop verbrand
Nou, ik kreeg me ineens door. Namelijk, ik zit continu te kijken op buienrader om te kijken wanneer het droog is en dan meteen een stukje rijden. Ja zo moet dat de laatste tijd. Bijvoorbeeld morgen niet naar het werk met de Amuse. Wordt rotweer morgenmiddag. Bah.
Vandaag ook wat testritjes gemaakt waar dan weer kleine reparaties op volgden. 1 motorveer weg, nieuwe geplaatst. 1 heeele slechte starter, benzine erin en hij liep meteen
Ja FF ik had het ook anders willen zien, maar je kunt ook niet alles hebben he. Ik ga alles zo goed mogelijk volgen wat het festival aangaat, kan ik toch een beetje genieten.
Vanavond niet meer gaan rijden, morgen ochtend denk ik een klein stukje.
Vandaag ook wat testritjes gemaakt waar dan weer kleine reparaties op volgden. 1 motorveer weg, nieuwe geplaatst. 1 heeele slechte starter, benzine erin en hij liep meteen
a jah, de "verpleegsters" brommer zag overigens bij die rapportage van MAX dat de solex daar ook als zodanig werd gepresenteerd, beetje warrig verhaal over notarissen en verpleegsters ( alsof die het salaris zouden hebben van een notaris en alsof je notaris zou moeten zijn om je een solex te kunnen veroorloven) , lijkt gecopieerd van de ideeen over de eerste autos rond 1900 en de mensen die daar toen in reden.
Ik heb niet vandaag maar met Pinksteren flink 'geSolexed' Zaterdag heb ik 'file gereden door de 6 dorpen die te samen de gemeente Renkum vormen. Zondag heb ik mee mogen helpen de bordjes op te hangen voor de Jubileumrit. Ik heb even in het Openluchtmuseum kunnen genieten van het mooie weer en de verzamelde 'Solexenisten' en pinkstermaandag heb ik het genoegen gehad de 11 stedentocht te mogen rijden. 226 km op mijn teller. Dankzij de perfecte organisatie heb ik maximaal van het Pinksterweekend kunnen genieten. Dank aan de vele organisatoren. De link is een fotoreportage van de 11 stedentocht. http://www.waldnet.nl/wn/fotonieuws/10211/Solex_Elfstedentocht.html Foto's Bordjes ophangen; Openluchtmuseum; de nieuwe toiletwagen van AOW; stempelen in Harlingen; wachten voor de brug in Harlingen.
Bedankt voor de bordjes, heeft goed geholpen de route te houden. slechts eentje gemist, zijn toen niet ONDER het tunneltje door gereden maar eromheen, erover en rechts weer eraf kwamen we toch weer op datzelfde pad uit
Yep, ging lekker hè. Wij hadden geen last van tegenwind en hellingen. Alleen in de stad met al die stoplichten had Wilma een beetje moeite omdat zij de Solex DO elke keer moest aanfietsen.
Ideeee!!! Je hebt nog een ami liggen, leuk project voor komende winter
Ja dat klopt, maar er ligt nog zoveel dat af moet.
heb je al aanvragen voor geknapte rollen gekregen. ik vond dat nogal veel solexen gewoon aan bleven om hun koppeling lekker op te roken als we langdurig in een groep stilstonden op dag 1. Dag 2 beviel me qua rijden veel beter
Als de zon schijnt is het al gauw goed en inderdaad met een motorbroek en handschoenen is het goed te doen. Ik had het afgelopen weekend ook bij me maar geen gebruik van gemaakt. Wel een Hema thermo broek en hemd aangedaan, "dat scheelt een Jas"
Trouwens, hier wordt over "de Peperbus" gepraat. Is er een Nederlandse leverancier voor een koppakking van de peperbus? Zie ze nergens op een site staan, iemand een idee?