DE OTO STAAT AL BIJNA TERUG IN ELKAAR OP DE WIELEN EN MOTOR NA WAND DIE MOET NOG TERUG IN ELKAAR GEZET WORDEN MET VERNIEUWDE ONDERDELEN EN VLGEN MOETEN OOK VERNIEUWD WORDEN DUS NU MAAR WACHTEN OP DE ONBREKENDE ONDERDELEN ZOWAT EEN MAANDJE NU VEPLICHTE RUST GROETJES PIERRE
Remhandle met kabel gemonteerd maar handvat moest er nog op. Rechter trapper kwam tegen kettingkast dus effe trapas weer eruit en wat naar rechts afgesteld, loopt nu 3 mm mis. Achterspatbord zwart nu netjes wit gemaakt. Achterwiel er weer uit want slot moest er nog op.
Tja, van dat soort dingen leer je he, voor de volgende.
Ja pierre zeker, ik heb wel een vraag aan jullie. Vougre (vroeger) plakte ik de stickers, door eerst zeepsop op het oppervlak te wrijven en dan kon ik de sticker wat schuiven op de plaats en met een spatel het sop er vanonder drijven. Hoe doen jullie dit nu? En kan ik nog steeds sop gebruiken of verziek ik dan meteen de sticker?
Ik gebruik nooit sop, de transfers zijn zo klein dat het zo ook prima gaat, de grote vanuit het midden naar buiten uit wrijven zodat er geen lucht achter kan komen, wel het frame goed ontvetten en eventueel een beetje warm maken.
ja ik gebruik ook nooit sop. maar ge moet toch voorzitig te werk gaan zeker met de stikker op het zadelbak gedeelte die is wel wat groter van een goudbies stikker met vleugels groetjes pierre
Ziet er netjes uit Alfons. Zou inderdaad niet te lang wachten met Stickers plakken. Hoe meer hij in mekaar zit, hoe meer er in de weg zit tijdens het plakken.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
als de gereedschapskoker geen opstaande felsrand heeft horen er doppen met rode punt op maar dit ziet er ook goed uit hope dat die van mijn net zo wordt
Last edited by aussie; 02/12/1205:23 AM.
gr Aussie
Jack of all trades master of none Not Dutch not Much Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
Vrijdag de motor erop gehangen en vandaag aangesloten en laten draaien. Ik had hem al 15 sec laten draaien voor het filmpje werd gemaakt. Hij sloeg na 5 aan. Ook heb ik al effe door de wijk gereden en reed normaal voor de eerste keer. Het tweede rondje liep hij al prima. Het zwarte tankje is maar tijdelijk. Het andere tankje moet nog uitgedeukt worden en gespoten, net als de onstekingskap.
De cilinder misschien niet, moet ik nog nameten, de zuigerveren wel, die hadden echt heel veel slotspeling. TZT alles meten.
Die JRT had ik nog, daar heb ik toen 1200km mee gereden of zo iets. Niets aan gedaan, gewoon standard. Kopje nog niet afgevlakt. Eerst kijken wat hij echt doet. Maar zal wel gevlakt worden TZT.
Leuk Alfons, alleen dat gas hé. Dat is niet logisch.
HahAaa Jan, dat klopt, ik was gelijk fout met starten, trok hem natuurlijk dicht i.p.v. open. Ik dacht ohja zo was het. Ach 2 sec later ben je er weer aan gewend hoor.
Ik zie je nu met een boormachine de solex starten, doen wij ook. Maar met die wat opgevoerde blokjes, en zonder die kleplichter slaat de moer wel eens los.
Ronald, FFanders en ik hadden toevallig hetzelfe idee. We gaan er een vrijlooplager tussen zetten, zijn we daar ook weer vanaf.
Das een mooi idee Jan, nog niet eens moeilijk te maken ook. Ja bij de Amuse moet ik zeker oppassen, want die compressie is behoorlijk hoog geworden na inlopen. Maarja daar hoef ik niets aan te doen, die is gewoon goed, dank zij de hulp en kennis van jullie hier op het form.
ziet er mooi uit alfons en met dat rode neusje en ik zie dat je de doppen met de rode stip ook hebt vervangen groetjes pierre
Ja Pierre een oranje neusje, vele vinden dat verkeerd maar ik vind het wel mooi. Ja geen rode stippen doppen, vind deze mooier staan. Als het van de week eens goed droog is kan ik een test tour gaan maken.
Nu dat de Oto loopt is het tijd om het tankje eens te bekijken. Ach waarom zouden er geen deuken in zitten he. Gemene deukjes vind ik deze. Zal niet mee vallen, maar moet goed komen. Vraagje welke primer moet er op het vliegwielkap want die wordt natuurlijk ook gespoten.
vliegwielkap kun je ook in de bumper black spuiten van de action, geschikt voor alle kunstof delen, worden ze weer als nieuw en het blijft orgineel over spuiten kan altijd nog het is maar een tip haha
Een gebruikte vliegwielkap moet je wel heel heel goed ontvetten dat er geen siliconen achter blijven, dan eerst voorspuiten met kunstof hechtprimer (bv motip) dan kan je primeren en aflakken.
vliegwielkap kun je ook in de bumper black spuiten van de action, geschikt voor alle kunstof delen, worden ze weer als nieuw en het blijft orgineel over spuiten kan altijd nog het is maar een tip haha
I love black, maar deze keer wordt hij toch die grijs achtige kleur van Oto.
Kun je niet beter een nieuwe grijze kopen. Goed resultaat en als je de prijs vergelijkt met goed spuitwerk ...
Daar heb je zeker een punt, Punk, maar ik wil links en rechts dezelfde kleur, zodoende. Ik ga het eerst doen, later kan ik altijd een nieuwe kopen, we gaan het zien. Ik zit natuurlijk met al die kleine vierkante geetjes in de kap. Is lastig, maar ik zie het als een uitdaging. Misschien te veel werk maarja de winter duurt nog lang, helaas.
ik koop mijn kapjes bij marchel van de ven en die zijn wel mooi grijs ik zie daar tyoch geen kleur verschil in en voor die prijs loop ik het risico niet dat ze gaan blotten groetjes pierre
Die van mijn Oto ziet er ook nog steeds netjes uit en komen ook uit het Limburgse. Mijn zelfgespoten kapje met dure primer ed ziet er al wel wat gehavend uit helaas.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
ik koop mijn kapjes bij marchel van de ven en die zijn wel mooi grijs ik zie daar tyoch geen kleur verschil in en voor die prijs loop ik het risico niet dat ze gaan blotten groetjes pierre
Hoe mooi is dat mooie grijs Pierre. Kun je een foto maken, in de buitenlucht en ook van dicht bij. Ik moet een beslissing nemen, vandaar deze vraag.
De gespoten vliegwielkappen die je nu kan kopen zijn mat en dat was vroeger ook niet zo, welliswaar waren ze vroeger niet in de hoogglans van de hedentendaagse 2K lakken om dat toen verf op terpentinebasis werd gebruikt.
Oke bedankt jongens. Ik ga zo'n kap bestellen bij Marcel. Het is de goede kleur. Spuiten is ook duur. Ik zal dan met de kap naar een schadebedrijf gaan en de kleur laten scannen. Is kijken of deze afwijkt van onze ral kleuren.
ik heb er al meerdere gekocht bij marchel ik zal er morgen eens een foto van maken deze kapjes komen ook van marschel van de ven prijs 18.30 € groetjes pierre
Eerste foto voor uitdeuken. Tweede foto na uitdeuken en palmuren en een dunne laag primer. Ik heb een spuitbus met de juiste kleur maar die staat al 2 jaar in de garage en nu spuit hij heel lelijk, ook met een ander spuitmondje erop. Ik denk dat ik effe naar de autospuiter ga om hem te laten spuiten. Ik ken er mensen dus moet dat wel te regelen zijn. (lees: minder kosten) Koelkapjes zijn vandaag op de post gegaan door MvdV en als ik die binnen heb dan naar de spuiter toe om precies dezelfde kleur te laten spuiten of dat hij heel dicht in de buurt komt van die RAL nummer. Ben benieuwd wat ze daar voor kleur gaan meten.
Je laat een scan uitvoeren dus, dan is de kans groot dat er een mengkleur uitrold, heb ik ook gedaan en dat was 7022, ben heel benieuwd hou ons op de hoogte Alfons
Wel slim om het te laten scannen. Spulletjes die al wat ouder zijn, zijn al vaak verkleurd. De ene is wat blauwachtig, de ander meer bruin. Als ze allebei hetzelfde zijn dan ziet dat het mooiste uit
Kijk dit is nou ook mijn idee. Misschien komt het dicht in de buurt van die 7022 maar zoals je zegt John, als het dezelfde kleur is, is het het mooist. En trouwens, wie heeft nog de echte kleur uit die tijd, niemand toch. We proberen zo goed mogelijk in de buurt te komen. Het koelkapje wat MvdV mij stuurt wijk natuurlijk ook af tov toen.
Ketting stond te slap, ook als hij helemaal naar achter stond. Dus 1 schakel eruit en dan staat hij best veel naar voren, zie 1ste foto. Tijdens een kort proefritje en goed remmen kwam het wiel naar voren. Dus borgplaatje gemaakt en nu kan het wiel nooit eruit schuiven, zie 2de foto. Links en rechts natuurlijk.
Voorlopig klaar. Nu nog een aantal proefritten om foutjes eruit te halen, maar heb er vertrouwen in omdat ik al ongeveer 8 km heb gereden. Kijk eventueel de allereerste foto. Het zwarte tankje is tijdelijk, andar tankje moet nog gespoten worden, maar voorlopig is dit een mooi goed tankje.
HAhAaaha Ghost, als ik een testritje van 3000 km maak zijn deze bandjes wel versleten en komen er w.... op. Durf het niet te zeggen.
Dat van die halve schakels wist ik niet. Is zoeken op internet hoe dat eruit ziet. Maargoed dit vind ik zelf een veilig idee. Simpel en zeer effectief toch.
Dank je wel Ollie, ach het is een leuke hobby he. Het kan altijd beter hoor. Maar het is goed zo. Als hij maar betrouwbaar is, dat vind ik nog veel belangrijker. Met de Amuse rij ik heel wat km en hij heeft me nog niet in de steek gelaten. Deze is voor mijn vrouw en ze is er heel blij mee.
mooi alfons je mag er fier op zijn en ik heb je niet kunnen voorbij steken met die van mij omwille van de velgen die heb ik gisteren meegegeven met de poolse beuren on ze te laten chromeren het kost daar 25 € per velg ik heb er 4 meegegeven ik ben benieuwd hoe ik ze zal terug krijgen risico maar wie niet waagt niet winnt hier kost het 70 € per velg daar heb ik er ook nog 4 binnen gedaan en die zijn eind volgende maand klaar na vier maand wachten dus ik heb er hier al vier staan zonder wielen waar ik niet kan aan verder doen groetjes pierre
Pierre Ik krijg ze er wel op maar opblijvend is het probleem ze kunnen niet tegen benzine en lossen dus op of ze worden eraf geveegd als er benzine bij komt maar ik heb ze opnieuw gedaan en gelijk met blanke lak bedekt hope dat ze nu blijven zitten
het komt wel goed bedankt voor je aanbod fijne dagen mvg Jack
Last edited by aussie; 24/12/1206:27 AM.
gr Aussie
Jack of all trades master of none Not Dutch not Much Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
dat weet ik ronald maar die zijn wel niet zo goed als de originele velgen en als ik moet kiezen voor 25 € de originelen velgen laten chromeren of de nieuwe velgen bij solex service van 30 € dan gaat mijn voorkeur toch naar de originele en er waren er ook nog twee bij van 24 x1/2 bij en die kun je bijna nergens meer vinden groetjes pierre
ik heb er hier ook 4 binnen gedaan en die kosten ook 70 € stuk ook heb ik bij marchel van de ven 70€ betaald om oude velgen te laten chromeren en die waren ook gedaan in polen dus mijn poolse buurvrouw heeft het opgezocht en de prijs gevraagt en het kwam op 25 € per velg dus heb ik er 4 meegegeven en gelijk betaald nu moet ik afwachten wat het word het is wel een risico maar wie niet waagt niet wint ik laat het jullie wel weten wat het geworden is ze denkt dat ik ze binnen 14 dagen al terug heb haar vader gaat regelmatig op en af naar polen groetjes pierre
Toen ik om half 8 klaar was in de garage dacht ik, ik rij nog effe want het is droog. Hij starte heel goed en reed ook prima, maar toen, ik remmen en het rechter remblokje plopte eruit. Effe schrikken maar gelukkig hebben we nog een achterrem. Ik denk dat door als we remmen het blokje door het vervormen van de remdelen, schuin op de velg komt en dan dwars komt op de velg en dan knalt het blokje eruit. Ik ga de volgende remblokje iets schuin erop zetten zodat dit niet meer kan gebeuren. Morgen effe het blokje op straat zoeken, want in het donker vond ik hem niet. Vlak voor het huis dus moet er nog liggen. Ja, daarom zijn testritjes nodig he. Was heerlijk om te rijden.
1ste foto, dag remblokje. 2de foto, de behuizing is toch goed dus iets anders monteren.
Als het nieuwe remblokjes zijn zit daar het probleem, de nieuwe zijn te zacht en schieten makkelijk uit de behuizing, als wat beters wil haal dan een setje V brakes van de Hema, ik gebruik niet anders meer.
Alleen het U beugeltje en de grootste pasring van het V brake setje en een moertje, het wijst zich van zelf en anders komt er wel weer een hulpvaardig iemand van hier.