Deze kunnen net zo snel als een met grote wielen, de wiel maat maakt namelijk niets uit.
Ik denk dat deze solex gemaakt is voor 20 k.m. en zijn maar 0,4 p.k. als ik het goed heb dan is de inlaatbuis met een kleinere diameter en zit er in de cilinder bij de inlaat een gehart stalen bus met een kleiner gaatje.
En dan wat de meeste niet weten zit er bij deze solex ook een vernouwing in de uitlaat buis.
las dat zo is dan ie dat te zien ( als je goed kijkt ) aan twee platte kanten op de uitlaatpijp voor het vast puntlassen van de restiktiepijp.
dez platte kanten zitten ongeveer 8tot 10 c.m. van de demperpot
wil je dat pijpje er uit halen doe dat dan als volgt
Zaag met een metaalzaag net bij het begin van de laspunt rondom de buitenbuis door (nie door de binnenbuis)
Trek nu al draaiend de uitlaat van elkaar.de dunne buis ggat nu uit de ene kant los en zal nu nog aan de andere kant vastzitten.
Zaag nu ook aan de andere kant van de las de buitenbuis door ( dat is ongeveer 5 m.m. verder )
Door nu her dunne pijpje in een klem te spannen kan men het dunne pijpje uit het buitenpijpje trekken.
Je uilaat zal nu ongeveer 7 m.m. korter worden , las of laat de buis weer aan elkaar lassen en de demper heeft nu zijin afstelling kwijt.
Ook is de carburateur maar 5 m.m. maar daar past ook een 6.5 m.m. op ( denk ook aan de lleinere inlaatbuis