Ik heb mijn vraagtekens bij de kwaliteit van het geleverde,er kan dan wel een claim zijn dat er van alles vervangen is maar hoe is de kennis van de monteur ?? Waarom, nu wel het gas zit links en de bel rechts en de foto zit er echt niet negatief in want de tank en de uitlaat zitten wel rechts.
Het kenteken kost je gewoon 153 euro + blauw plaatje = 173 euro.
Check voor de zekerheid dat het framenummer boven de standaard staat, anders komen er 84 euro bij voor het nummer, maar ik verwacht dat dat wel klopt.
Prijs is altijd moeilijk, wat kost ie en wat is het je waard.
Joan heeft gelijk, zeker voor dit model is het knullig om het gas links te zetten, of heeft hij op een makkelijke manier JDL na willen apen en het gas andersom laten werken?
Op de foto's vind ik het wel een mooie Solex. Je moet hem wel zeker in het echt gaan bekijken want foto's bedriegen vaak.
Hallo John, Heb/kan je eigenlijk kiezen wat voor plaat je neemt na je goedkeur bij rdw ??? je hebt vrij grote ( vierkant volgens mij) en de langwerpig ( blauwe plaat) ( ik blijf het beide lelijk vinden vond een verzekerings plaatje van vroeger groot zat ) Moet je dit gelijk bij de rdw aangeven of kan dit later ???
Dit kun je aangeven als je het plaatje bestelt. let op er zijn koekwauzen bij, ik had al bijna 2 blauwe platen voor een oldtimer-auto
Ik pak de brede, is lelijker maar kan zo makkelijk een Action achterlichtje op geklikt worden, wel zo handig in het donker want het licht doet het bij die van mij maar zelden
Dit soort vragen over aankoop adviezen zijn altijd gevaarlijk, voor je er op verdacht bent heeft de solex site gezegt dat.........en worden we er op afgerekend, als je het niet vertrouwd neem iemand mee die er verstand van heeft.
Mijn gedachte was John heeft al meer solexen bij de RDW laten keuren. En daardoor heeft hij ervaring met de verdere afwikkeling na het keuren. Ik heb wel eens een nieuwe kentekenplaat laten maken bij brezan. maar dat was een auto plaat.
Hee mensen...dank voor wat aanbevelingen... Wij gaan zondag hem bekijken. Ik kan deze scooter voor een denk ik reeel bedrag Aanschaffen. (ik blijf onder de 500 euro incl keuren) Wat betreft gashendel heb ik geen idee...aan beide Kanten zit een hendel dus wat er nou verkeerd zit weet Ik niet. Ik ben iig erg benieuwd zondag...laat jullie het wel weten
Hee mensen...dank voor wat aanbevelingen... Wij gaan zondag hem bekijken. Ik kan deze scooter voor een denk ik reeel bedrag Aanschaffen. (ik blijf onder de 500 euro incl keuren) Wat betreft gashendel heb ik geen idee...aan beide Kanten zit een hendel dus wat er nou verkeerd zit weet Ik niet. Ik ben iig erg benieuwd zondag...laat jullie het wel weten
Je bedoeld of het framenummer overeen komt met het bouwjaar? Ik heb het lijsje met nummers van dit forum uitgeprint Volgens verkoper is het nr goed af te lezen lees morgenvroeg even terug voor verdere adviesen
kenteken platen kan je laten maken bij een goede fietsen / scooter zaak. ik laat ze maken bij voorne tweewielers (oostvoorne) Je kan de brede of smalle bestellen.
Opgehaald..leuk ding volgens mij en mij achterbuurman die voor zijn beroep met brommers werkt een leuke aankoop Paar simpele dingen moeten gebeuren..wiellager afstellen achter...remblokjes vervangen (ook ivm keuring) Alles doet het incl verlichting Als ik het framenummer bekijk hier dan klopt het bouwjaar 1959 (nr 151450(1) Zit ook een rond geel papiertje bij wat begint met MZA-20G FL C50 CYCLE FL A 880064 VELOSOLEX Zegt me niks op dit moment maar bewaar het maar Ga hem maar zsm aanmelden voor de keuring want wil er toch mee rijden... Nu eens navragen of een spiegel erop moet en er reflectors op de pedalen moeten en zo'n oranje vleuegel of zoiets voorop moet Mensen hier zullen dat ook wel weten? Zal spoedig na de keuring foto's erop zetten
Sinds de invoering van het kenteken is een geel/oranje neusje niet meer van belang. Een spiegel hoeft ook niet , alleen voor je eigen gemak en reflekterende pedalen waren in 1959 volgens mij ook niet verplicht. Remmen , verlichting ,banden en een duidelijk leesbaar framenummer , dat is waar op gelet wordt (ben ik iets vergeten ??).
Bij de laatste keuring die ik heb laten doen is het motortje niet gestart. De keurmeester vroeg wel of hij opgevoerd was en of dat de remmen en verlichting werkt. En als je dan de juiste antwoorden geeft , ben je snel klaar (5 minuten> €153,- , incl administratie en afdrukken + opsturen kenteken , all in dus).
Opgehaald..leuk ding volgens mij en mij achterbuurman die voor zijn beroep met brommers werkt een leuke aankoop Paar simpele dingen moeten gebeuren..wiellager afstellen achter...remblokjes vervangen (ook ivm keuring) Alles doet het incl verlichting Als ik het framenummer bekijk hier dan klopt het bouwjaar 1959 (nr 151450(1) Zit ook een rond geel papiertje bij wat begint met MZA-20G FL C50 CYCLE FL A 880064 VELOSOLEX Zegt me niks op dit moment maar bewaar het maar Ga hem maar zsm aanmelden voor de keuring want wil er toch mee rijden... Nu eens navragen of een spiegel erop moet en er reflectors op de pedalen moeten en zo'n oranje vleuegel of zoiets voorop moet Mensen hier zullen dat ook wel weten? Zal spoedig na de keuring foto's erop zetten
Dat meen je niet is toch ook niet te geloven,nu weet ik dat je een betrouwbaar persoon bent ,maar niet eens starten ! Het is ook een ................. ( vul zelf de ...maar in )verhaal ook dat keuren. Nou bij deze niets vergeten dan. Ik neem mijn re gelijk terug al kan/mag ik het nu al niet meer veranderen van/op het forum.
Dat meen je niet is toch ook niet te geloven,nu weet ik dat je een betrouwbaar persoon bent ,maar niet eens starten ! Het is ook een ................. ( vul zelf de ...maar in )verhaal ook dat keuren. Nou bij deze niets vergeten dan. Ik neem mijn re gelijk terug al kan/mag ik het nu al niet meer veranderen van/op het forum.
Je eigen bericht kun je veranderen, als je ingelogd bent op de knop "bewerken" onder aan je originele bericht klikken je komt dan in een veld met je eigen tekst die weer bewerkbaar is
Dat werkt ook maar 1 dag of zo , daarna is de mogelijkheid "bewerken" verdwenen .
Klopt het is weer iets nieuws van de forum makers, ik vind het waardeloos, iedereen moet gewoon zijn berichten kunnen bewerken, kan ook niet uitgeschakeld worden alleen de tijd kan verlengt worden, ik heb er nog geen oplossing voor. Als jullie iets bewerkt willen hebben moet je mij maar even vragen.
Dat werkt ook maar 1 dag of zo , daarna is de mogelijkheid "bewerken" verdwenen .
Klopt het is weer iets nieuws van de forum makers, ik vind het waardeloos, iedereen moet gewoon zijn berichten kunnen bewerken, kan ook niet uitgeschakeld worden alleen de tijd kan verlengt worden, ik heb er nog geen oplossing voor. Als jullie iets bewerkt willen hebben moet je mij maar even vragen.
en ook mij kun je een "PM" sturen met wijzigings wensen, vandaar dat ik niet zag dat forumleden dat niet kunnen na enige tijd, bij mij is het vakje "bewerken" altijd actief
Dat werkt ook maar 1 dag of zo , daarna is de mogelijkheid "bewerken" verdwenen .
Klopt het is weer iets nieuws van de forum makers, ik vind het waardeloos, iedereen moet gewoon zijn berichten kunnen bewerken, kan ook niet uitgeschakeld worden alleen de tijd kan verlengt worden, ik heb er nog geen oplossing voor. Als jullie iets bewerkt willen hebben moet je mij maar even vragen.
en ook mij kun je een "PM" sturen met wijzigings wensen, vandaar dat ik niet zag dat forumleden dat niet kunnen na enige tijd, bij mij is het vakje "bewerken" altijd actief
Wij zijn beheerder Joan we kunnen iets meer, blijf het een lastig iets vinden maar heb inmiddels de tijd verlengt naar een week. (bewerken en verwijderen) ik heb een test account als gewoon lid aangemaakt roel59 om te kunnen zien hoe de leden het beleven.
jep volgens mij wel ,hij moet het wel doen ( ff flauw sorry kon het niet laten )
Bij mij is het maar zeer zelden voorgekomen dat ik hem moest starten. meestal naar binnen duwen, nummers checken, effe rondgapen en weer naar buiten duwen. En de platvink nog platter
Ik durf bijna te wedden als ik binnenkort met mijn 2 solexjes ga dat ze helemaal tot op het ventiel gecontoleerd gaan worden. en dan vinden ze vast ook nog wat, te lage bandenspanning
Sinds de invoering van het kenteken is een geel/oranje neusje niet meer van belang. Een spiegel hoeft ook niet , alleen voor je eigen gemak en reflekterende pedalen waren in 1959 volgens mij ook niet verplicht. Remmen , verlichting ,banden en een duidelijk leesbaar framenummer , dat is waar op gelet wordt (ben ik iets vergeten ??).
Robert, Waar ga je keuren? In Schiedam? daar heb ik 2 solexen en een mobylette laten keuren, nooit moeilijk gedaan, ze vinden het wel intersant. Van de mobylette deed het licht het niet bij de keuring. "dat maak je wel in orde he" en goedgekeurd, € 153 aftikken en kenteken.
Goedenavond Harry, Inderdaad in Schiedam ik ben er al een keer geweest voor info. Dit omdat er toen niet echt voor mij een duidelijk uitleg was op de rdw site wat nu wel mocht/moet en wat niet ivm trappers enz.... En vriendelijk te woord gestaan door de keurmeester keurig mooie uitdraai gehad met "de eisen" die aan onze rijwielen gesteld worden. Ik maakte ook maar een grapje, dit was op re ik hoefde de solex niet eens te starten. Als ik er voor zorg dat alles netjes in orde is is er geen probleem, al willen ze alles controleren dan is het als nog voor onze veiligheid denk ik dan. Al blijf ik het bedrag wat je in de schatkist gooi wel heel erg hoog ! ik snap dat er handelingen enz verricht moeten worden maar dit kan geen 153 euro zijn. Mogen ze mij eens specificeren wat hun kosten zijn. En waarom het bij het schouwen des tijds zoveel goedkoper kon
hij gaat morgenmiddag voor de keuring in rijen zal mij benieuwen alles lijkt me in orde ..verlichting/remmen /banden etc Neem aan dat het nummer onderin boven de standaard het frame /chassisnummer is Die heb ik ingegeven bij de aanmelding
Goedgekeurd... Maar ik wil een ieder die naar een keuring gaat ergens op wijzen Als u net als ik van een particulier een solex koopt (zonder kenteken)neem dan een bewijs mee dat die persoon de solex aan u heeft verkocht ! Dit vroeg men aan mij en toevallig had ik de copien bij me van marktplaats plus zijn 06 erop zodat ik ter plekke kon bellen om dit op te sturen naar de rdw via mail. Zonder dit kreeg ik geen goedkeuring ivm mallafide praktijken (gejatte spullen) Verder was het een eitje die keuring
Hee mensen...dank voor wat aanbevelingen... Wij gaan zondag hem bekijken. Ik kan deze scooter voor een denk ik reeel bedrag Aanschaffen. (ik blijf onder de 500 euro incl keuren) Wat betreft gashendel heb ik geen idee...aan beide Kanten zit een hendel dus wat er nou verkeerd zit weet Ik niet. Ik ben iig erg benieuwd zondag...laat jullie het wel weten
Scooter ?
Het tankje en uitlaat staat wel aan de verkeerde kant.
Last edited by AlienSolexfiend; 09/06/1206:11 PM.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule"