Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#73311 24/02/12 03:00 AM
Joined: Aug 2004
Posts: 313
S
soulex Offline OP
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
S
Joined: Aug 2004
Posts: 313
Ik las in de bromfiets dat Solex-limburg nieuwe verbeterde krukassen voor de 3800 en de oto op de markt brengt. Op de foto bij het artikel staat ook een volle krukas.
Ik ben benieuwd naar de prijzen en de ervaringen die ongetwijfeld op dit forum besproken gaan worden.
groet
Thijs

#73319 24/02/12 03:22 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Op de beurs in Rosmalen lag er bij Marcel ook een nieuwe krukas die 84 gram zwaarder was, zei hij. Geen volle maar idd meer metaal. Iig, beloofde ze heel veel trekkracht en fantastische prestatie, maarja eerst zien en dan geloven.

Doordat hij zwaarder is zal hij niet meer trekkracht geven, maar kan me voorstellen dat wanneer hij stijver is en dus minder wringenergie verloren gaat dat er dan netto meer torsie overblijft. Maarja hoeveel zal dat zijn. We zullen moeten afwachten.
Zelf denk ik dat hij wat beter trekt omdat het idee van een volle krukas ontstaat.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Op de beurs in Rosmalen lag er bij Marcel ook een nieuwe krukas die 84 gram zwaarder was, zei hij. Geen volle maar idd meer metaal. Iig, beloofde ze heel veel trekkracht en fantastische prestatie, maarja eerst zien en dan geloven.

Doordat hij zwaarder is zal hij niet meer trekkracht geven, maar kan me voorstellen dat wanneer hij stijver is en dus minder wringenergie verloren gaat dat er dan netto meer torsie overblijft ????. Maarja hoeveel zal dat zijn. We zullen moeten afwachten.Daar heb ik geen leeftijd meer voorZelf denk ik dat hij wat beter trekt omdat het idee van een volle krukas ontstaat.

Leg uit, Het Bigend blijft toch hetzelfde??

Last edited by FFAnders; 24/02/12 03:31 AM.

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Dat is zo FF. Maar de kracht moet bij de koppeling komen en als er wringeneregie verloren gaat is de krukas-as, dan zijn we die kwijt.
Hoe stijver het spulletje hoe meer energie er in je koppeling zit.

HAhAHAa heb je de leeftijd niet meer voor.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Dat is zo FF. Maar de kracht moet bij de koppeling komen en als er wringeneregie verloren gaat is de krukas-as, dan zijn we die kwijt.
Hoe stijver het spulletje hoe meer energie er in je koppeling zit.

HAhAHAa heb je de leeftijd niet meer voor.


Nou ja , wat betreft dat afwachten , je leeftijd wordt steeds korter wink


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Het verhaal "volle" krukas van Marcel v/d ven gaat niet door zoals ik begrepen heb, balanceren is een apart verhaal.

Maar er komt wel een normale krukas, zoals wij hebben kunnen zien op autotron. Wat er dadelijk zo specilaal aan is is mij nog nog onduidelijk. het eerste wat ik vroeg is "wat is de slag" die is hetzelfde, had hij nu bijvoorbeeld een slag van 44 mm, i.p.v 40 dan hadden we wat gewonnen, helaas.


[Linked Image from jandelaat.nl]
soulex #73342 24/02/12 05:56 AM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Volle krukas van jouke, helaas is deze net na het vliegwiel afgebroken.

Maar zo ziet hij er van binnen uit smile




Last edited by Jan; 24/02/12 05:56 AM.

[Linked Image from jandelaat.nl]
#73346 24/02/12 06:12 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Tja Ghost, maar elk procentje is meegenomen met ons kleine vermogens. De solex krukas is ook maar aan 1 zijde gelagerd. Dus hebben we ook nog eens buig. Daarbij is hij relatief lang.
Maarja zoals ik al zei. we wachten af. Ohja FF heeft geen tijs meer. laugh laugh

Denk eens aan goed race fietsen. Die maken ze ook zo stijf mogelijk om alle pedaalkracht echt naar het wiel te krijgen.

Tja die mooie Solex he. Die geeft ons veel stof om na te denken.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Jan #73347 24/02/12 06:14 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Zohe, dat een grote caterverkleining op deze manier.

Weet je ook de oorzaak waarom hij afgebroken was?


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Jan #73348 24/02/12 06:17 AM
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
Dat de as breekt komt omdat de as aan de kant waar de krukwang zit geen rondgaande beweging maakt maar een heen en weer gaande beweging of erger nig een hartvormige beweging.
Een vliegwiel kan wel een wiebellende beweging maken als deze maar cirkelvormig is.
Dat kan je voel als je een voorwiel van je solex of van een andere fiets aan je vinger hangt en er een flinke draai aan geeft en dan met je andere hand de andere aseinde vastpakt,je zal nu merken dat je met de as wel een ronddraaiende beweging om zijn middelpunt kan maken maar niet een op en neergaande beweging of erger nog een hartvarmige beweging.
Het wiel zal zich met alle kracht die het in zich heeft hier tegen verzetten en zeker bij een zeer afwijkende beweging.
Deze beweging die tegen de natuur is van een vliegwiel kan zo groot worden dat de as gewoon breekt bij het vliegwiel of wat meer voorkomt de hele nok breekt uit het vliegwiel.
Dat komt omdat wij het ballansseren denken beter te kunnen dan de kleine fabriekjes die solexen maken.
Het is niet de kracht die wij denken te voelen aan het blokje ,maar de foute bewegingen die het motortje maakt bij de krukas en wat er daarvan bij het vliegwiel komt wat met die beweging niets aankan (er nog geen slechte friet van maken)
Deze gekke beweging maken veel blokjes kapot.

soulex #73350 24/02/12 06:21 AM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan, ik heb een plaatje voor je uitgezocht.

Inhaken, alle geiten los laugh


<br /><BGSOUND SRC="http://www.theo-gemmaessens.nl/Schneewalzer.mp3"><br />



Last edited by Jan; 24/02/12 06:24 AM.

[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ik ken dit verschijnsael Jan V. Trillingen maakt alles stuk.
Ons krukasje wordt op buigen belast en daarom maakt hij een rare trilling.

Mijn vraag aan Jan L is, wat was de oorzaak. Misschien was het wel een fabrikage fout of zou het door slechte balansering zijn (zover ik kan kijken niet).


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Jan Vennix
Dat de as breekt komt omdat de as aan de kant waar de krukwang zit geen rondgaande beweging maakt maar een heen en weer gaande beweging of erger nig een hartvormige beweging.
Een vliegwiel kan wel een wiebellende beweging maken als deze maar cirkelvormig is.
Dat kan je voel als je een voorwiel van je solex of van een andere fiets aan je vinger hangt en er een flinke draai aan geeft en dan met je andere hand de andere aseinde vastpakt,je zal nu merken dat je met de as wel een ronddraaiende beweging om zijn middelpunt kan maken maar niet een op en neergaande beweging of erger nog een hartvarmige beweging.
Het wiel zal zich met alle kracht die het in zich heeft hier tegen verzetten en zeker bij een zeer afwijkende beweging.
Deze beweging die tegen de natuur is van een vliegwiel kan zo groot worden dat de as gewoon breekt bij het vliegwiel of wat meer voorkomt de hele nok breekt uit het vliegwiel.
Dat komt omdat wij het ballansseren denken beter te kunnen dan de kleine fabriekjes die solexen maken.
Het is niet de kracht die wij denken te voelen aan het blokje ,maar de foute bewegingen die het motortje maakt bij de krukas en wat er daarvan bij het vliegwiel komt wat met die beweging niets aankan (er nog geen slechte friet van maken)
Deze gekke beweging maken veel blokjes kapot.



Klopt, je hebt het ons zo al eens helemaal uitgelegt.
Ik ben druk d.m.v. electronische hulpmiddelen daar wat wijzer in te worden.

Het houd ons van de straat cry Mooi hobby smile


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Ik ken dit verschijnsael Jan V. Trillingen maakt alles stuk.
Ons krukasje wordt op buigen belast en daarom maakt hij een rare trilling.

Mijn vraag aan Jan L is, wat was de oorzaak. Misschien was het wel een fabrikage fout of zou het door slechte balansering zijn (zover ik kan kijken niet).



Geen idee Alfons, deze kwam uit een "miep miep" solex van een jongen uit St Oedenrode.

Zo te zien geen fabrikage fout.

maar als je electronische hulpmiddelen hebt, dan zie je dat het gewicht van de zuiger wel belangrijk is.
Je kan dus eigelijk geen krukas verkopen zonder zuiger en zeggen dat hij uitgebalanceerd is.
Deze krukassen zijn volgens mij niet goed gebalanceerd, zeker omdat er een stalen drijfstang op zit, en je wilt niet weten wat dat scheeld, dat krijg je bijna met één wangetje (solex) niet meer weg gebalanceerd.

Last edited by Jan; 24/02/12 08:01 AM.

[Linked Image from jandelaat.nl]
Jan #73358 24/02/12 07:25 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Met andere woorden. Ze maken ogenschijnlijk leuke spullen maar het wekrt gewoon slecht.
Jammer he.

Ik wilde je nog een berichtje doen, met de vraag hoe het verder afgelopen is met jouw balanseer avontuur.
Het waren mooie filmpjes.
Gaan jullie er ieys mee doen. Of is het om meer inzichten te krijgen en die eventueel toepassen.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Met andere woorden. Ze maken ogenschijnlijk leuke spullen maar het wekrt gewoon slecht.
Jammer he.

Ik wilde je nog een berichtje doen, met de vraag hoe het verder afgelopen is met jouw balanseer avontuur.
Het waren mooie filmpjes.
Gaan jullie er ieys mee doen. Of is het om meer inzichten te krijgen en die eventueel toepassen.


Nee nee Alfons, we gaan er zeker gebruik van maken, we steken er erg veel tijd en moeite in. Niet voor de kat zijn geslachtsdeel laugh


Last edited by Jan; 24/02/12 09:01 AM.

[Linked Image from jandelaat.nl]
Jan #73360 24/02/12 07:50 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ik wist het wel Jan.
Mooi zoiets he, maar idd het kost heel veel tijd.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Dat is zo FF. Maar de kracht moet bij de koppeling komen en als er wringeneregie verloren gaat is de krukas-as, dan zijn we die kwijt.
Hoe stijver het spulletje hoe meer energie er in je koppeling zit.

HAhAHAa heb je de leeftijd niet meer voor.


Hier word de plank wel een beetje mis geslagen, het kan best zo zijn dat er torsie ingebracht wordt in de kruktap maar dat gebeurd maar tot op een zeker niveua ( anders zou het proces doorgaan en de kruktap breken.
alles wat je er aan de ene kant dus als wringend moment ( in de normale wereld noemen we dat koppel) instopt komt er precies aan de andere kant weer uit, waar gaan we jouw "wring energie" dan aan verliezen, leg dat eens uit ?
Overal waar "energie verloren" gaat klopt er iets niet want energie gaat niet verloren, kan hooguit omgezet worden in een andere vorm van energie ( vaak warmte)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Jan #73369 24/02/12 03:55 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Origineel bericht van: Jan
Volle krukas van jouke, helaas is deze net na het vliegwiel afgebroken.

Maar zo ziet hij er van binnen uit smile





Ik maak mijn volle krukassen heel anders, is ook veel makkelijker.
eerst ronddraaien op de draaibank tot je bij het stukje bent waar de krukpen op zit en dan uit een volle plaat van 12 mm dik een holle kamer draaien van 10 diep met als diameter de nieuwe diameter van de krukas, gat erin ter hoogte van de krukpen met de diameter van het bigend, en over de kraks heen werpen, op de deellijn even vast "tiggen" 3 stuks loopproppen op de juiste plaats en klaar.

Moeilijkste was nog om voor een solex de dwarse trilcomponent eruit te balanceren, daar heb ik ooit een andere dubbelwang krukas voor gemaakt ( vrij lastig ) zodat je links en recht van het bigend kunt uitbalanceren maar ook eens een krukwang ter plaatse van de koppeling, in plaats van de koppeling, met eenzelfde krukpen/bigend constructie maar dan in spiegelbeeld, was meteen van het zijdelingse trillen van mijn motorlichthevel af ( die steeds daarom scheurde)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #73371 24/02/12 05:56 PM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Precies zoals je het zegt, gaat verloren in warmte.
Ook zal er energie verloren gaan in het trillen en buigen van de krukas.
Een klein beetje maar verlies is verlies. Je kunt niet ontkennen dat hoe stijver de krukas is hoe beter wordt de energie overgedragen.
We zullen moeten wachten op de bevindingen, maar zoals ik al zei, en dat weten jullie ook zal de winst vooral gehaald worden in die kleinere catervolume.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Jan #73372 24/02/12 05:59 PM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Zeg Jan, die krukas moet toch ook wel goed dicht zijn, want ik kan me voorstellen als dat benzine en olie in komt krijgen we een leuke onbalans.
Zit dat goed dicht?


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
#73384 25/02/12 12:48 AM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: ghostrider
Het mooiste is nog dat nu veel mensen denken dat de wereldkampioenschappen Solexrace met zo'n soort krukas behaald zijn.
Maar geloof me, die krukas is heel anders wink


smile whistle


[Linked Image from jandelaat.nl]
#73471 26/02/12 02:37 AM
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
Mijn uitleg over het breken van de krukas of het kapot gaan van het vliegwiel staat wel beschreven in mijn vorige verhaal maar is kennelijk niet gelezen.Lees het stukje van een draaiende fietswiel eens goed door,en voel de kracht aan de as van een draaiend wiel als je deze een andere beweging wil laten maken dan een cirkelvormige beweging.waarbij het aseinde aan de aondere kant zo goed mogenlijk op dezelfde plaats blijft.
Een cirkelvormige beweging is goed mogenlijk,het wiel gaat dan gewoon zwabberen.
Omdat we dat niet presies op de juiste snelheid doen kost dat wel een beetje kracht,doen we dat op de snelheid van het draaiende wiel dan zal je merken dat dat heel gemakkelijk zal gaan.
Dat de krachten zeer groot zijn is goed te merken bij een autowiel waarbij het wiel wel in een goede statiche balans is gebracht maar het balansgewicht aan een zijde boven en aan de andere kant van het wiel aan de onderkant is aangebracht.
Het wiel zal dan heel goed in alle standen blijven staan als je er een kleine draai aan zou geven(dus goed in balans zou je denken)
Zo gouw het wiel een snelheid gaat draaien op resonantie torental van de slingering zal deze een zo grote slingering gaan maken dat de hele askonstruktie zal afbreken,dat dat bij een autowiel nog niet gebeurt komt omdat het wiel nog niet snel genoeg ronddraait, maar op maar de halve resonantie of maar een kwart van de resonantie.
Toch zal op den duur de hele wiel aphanging kapot gaan en vlugger dan je zou willen, en deze beweging is niet te stoppen door een zelfremmende stuurinrichting en ook niet door de stuur bekrachtiging,
deze krachten zijn zo groot dat de hele auto kan laten schudden ook al zou deze twee ton wegen.
Het wiel wil dus (als het wiel goed ) deze beweging niet maken tenzij men met zeer grote krachten het gaat dwingen.
Dat gebeurt er ook bij een krukas konstuktie als van een solex,de onbalans zit n.l. heel ver van het vliegwiel.
Doordat het gewicht van een solex geheel fout geplaatst is(het meeste gewicht zit niet am het krukas gedeelte maar er ver boven ,zal elke verkeerde balanceering van de krukas een sterk naar voren en sterk naar achter gerichte beweging maken.
En laat dat nu precies de beweging is die het draaiende vliegwiel nou niet kan maken,want deze beweging zal het draaiende vliegwiel willen laten zwabberen endat kan niet en zal na verloop van tijd de naaf uit het wiel breken of de as zal bij het wiel afbreken.
Laat het nu vooral eens duidelijk zijn dat het uitbalansceren alleen mogenlijk is kompleet in de moter gemonteert en dan minstens met een vier of nog beter een acht kwadrand meter d.w.z
OP vier plaatsen bij het vliegwiel en vier plaatsen bij de krukas.
IK denk dat dat voor ons solexsisten nog niet helemaal mogenlijk is.
Maar ik ga proberen om dat wat beter te maken.
Om een kort verhaal langer te maken hou ik er nu maar mee op.

soulex #73486 26/02/12 04:01 AM
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Zeggen ze toch gyroscoop-kracht tegen?

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Zeker Jan. Je bedoelt het dynamisch onbalans (shimmyen). Zeker als het in het resonantie gebied komt krijgen we natuurlijk leuke krachten. Het zal niet die ene keer die kracht zijn maar als natuurlijk de motor 1000000 keer is rondgegaan zal het metaal daar veel van te lijden hebben en het metaal wordt moe en breekt.

Ik doe trouwens mijn wielen van mij auto, altijd aan de auto balanceren. Dan is alles meegebalanceerd en de auto trilt niet. Ik controleer ook het dynamisch onbalans.

Last edited by Alfons_Amuse; 26/02/12 06:33 AM.

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
#74100 11/03/12 05:39 PM
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2001
Posts: 303
Hier even een reactie.De krukas van de tot nu toe laatste wereldkampioen ikke dus.Deze is niet veel anders daar zit ook een simpel stuk blik omheen en voldoet al jaren goed. Alleen de big end pen is nu anders uitgevoerd.En is tevens weer op dezefde wijze gebalanceerd.
Deze krukasjes leveren mooie prestaties.
De Vennix krukas is ook goed maar kent ook nadelen.
De mensen die alles hier afkraken laat die eerst maar eens de teller bij de 80km/h zien te krijgen dan kunnen we weer praten.
Kijk ook maar eens goed naar het verschil van een oto krukas tov een 3800.

Last edited by J.Rottiné; 11/03/12 05:44 PM.

Mvg. Jouke Rottiné
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
En zo is het Jouke.
whistle

Peter

Joined: Nov 2006
Posts: 951
Likes: 1
5000km gereden
***
Offline
5000km gereden
***
Joined: Nov 2006
Posts: 951
Likes: 1
Jouke als oud tuner van gewone brommers heb je geen foto van zo'n kampioens krukas Wij deden het overiges hetzelfde zoals Joan beschreef maar dan wel een twee maal gelgerde krukas mijn specialiteit was de NSU Quckly gingen toen ook best hard en waren betrouwbaar.Ook wel eens geexpirimenteerd met een bijna blinde voetpakking Een gewone Zundapp brommer ging ook heel hard als je hem achter een auto tot 70 km/u sleepte en wat er dan gebeurde weet ik niet auto weg en hij ging door tot 100km/u vr gr uit Spanje Hans Welp


gr Hans Welp
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
De methode van Jouke kende ik al uit het legendarische boek van Pavel Husak hoe tweetakten te tunen.
Zelf had ik toen niet de mogelijkheden om zo een doos goed om een krukas te maken.
alles wat ik had was een draaibank en ben toen met de "ringen" methode begonnen.
goede resultaten 90+ geen probleem, alleen moest ik daar een autisa peugeot cylinder voor gebruiken en daar mag je niet mee aan de start komen, dan val je onder de specials.

Knappe van Jouke en anderen is dat ze die hoge snelheden haalden binnen de reglementen dat is dus niet alleen verstand hebben van krukassen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 213 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.051s Queries: 73 (0.014s) Memory: 1.2079 MB (Peak: 1.5524 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-02 22:16:03 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS