|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
ben benieuwd ofdat iedereen daar last van heeft ,bij mij geldt dit dus alleen op de rechter schoen ,heb alles geprobeerd om te kijken waar het wegkomt ,ik kan me nl niet voorstellen dat de solex gebruikers (toen de solex in begin jaren vooral door "kantoor"mensen ) werd gebruikt ,dat deze met naar mijn idee goede schoenen naar het werk gingen en dat men dus "benzine of olie sputters op zijn schoenen kreeg,enigste wat ik nog kan bedenken is de open ruimte tussen carburateur en luchtfilter ,zover ik weet moet daar een ruimte tussen zitten ,waarom anders zit daar een ring tussen voor afdichting ,en bij remlucht en buis gedeelte open ruimte zit
|
|
|
|
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51 |
Pff lange zin, dan maar een kort antwoord "koppeling uitlaatspruitstuk en uitlaat"
solexliefhebbers.nl
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
😂 zit allemaal dicht ,zelfs keukenrol om gedaan ,enja die blijven droog,dusja ps uitlaat boven strak passend gemaakt
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
ben benieuwd ofdat iedereen daar last van heeft ,bij mij geldt dit dus alleen op de rechter schoen ,heb alles geprobeerd om te kijken waar het wegkomt ,ik kan me nl niet voorstellen dat de solex gebruikers (toen de solex in begin jaren vooral door "kantoor"mensen ) werd gebruikt ,dat deze met naar mijn idee goede schoenen naar het werk gingen en dat men dus "benzine of olie sputters op zijn schoenen kreeg,enigste wat ik nog kan bedenken is de open ruimte tussen carburateur en luchtfilter ,zover ik weet moet daar een ruimte tussen zitten ,waarom anders zit daar een ring tussen voor afdichting ring is voor het rammelen ( eigenlijk om tegen te gaan) omdat het lucht filter op 3 punten steunt namelijk de voorste twee kopbouten en als 3e punt de carburateur, 3 punten is een stabiel systeem, 4 punten is over bepaald want dat hoeft niet per definitie in 1 vlak te liggen ,en bij remlucht en buis gedeelte open ruimte zit daar zit een ruimte want er moet lucht In of uit en die spetters komen overal vandaan, vroeger hadden ze daar een spatplaat voor die van 1/2 wege het stuur naar 1/2 wege de wielas liep aan de rechterkant van het blok, en dat was nog niet genoeg daarom waren er spatlappen te koop die net zo breed waren als de trappers en kiepen van onderaan het balhoofd naar zowat tot aan het wegdek, met een speciale beugel aan de rem-as-bouten vast te maken en onderaan het spatbord met een beugel en trekveer. en ook dat was nog niet genoeg
Last edited by Joan; 24/05/21 06:15 PM.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6 |
Doe je niet de vet smeren?
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
Nope 1:40 a 1:50 en meestal aspen (nooit verstopte sproeier ) en verbrand mooier en schoner
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
Ok das duidelijk en logisch
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Ik geef de mensen de instructie om de rechtervoet naar achteren te zetten en de linkervoet naar voren. Dat scheelt al.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
Ja is ook zo ,dus ben niet de enigste😎
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6 |
Ze hadden het vroeger over "de solex-zit".
|
1 member likes this:
freddy |
|
|
0 members (),
299
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
|