Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#137404 18/07/20 10:25 PM
Joined: Jun 2020
Posts: 66
S
Smette Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Jun 2020
Posts: 66
Beste Solexliefhebbers,

De restauratie begint op zijn einde te lopen (hoop ik).

De motor draaide niet en met jullie hulp heb ik er leven in gekregen. Tankje gereinigd, nieuwe filter er in, leidingen benzine gereinigd, nieuw pompje gemonteerd met nieuw membraam, carburateur volledig in orde gebracht, nieuwe filter er in, nieuwe bougie en bougiekabel en de ontsteking zo goed als ik kon gecorrigeerd. Ook nieuwe banden, luchtfilter, voorrem,... Kortom heeft mij al veel tijd en centen gekost 😜

Het eerste testritje met de 3800 was echter nog geen geheel succes.

De motor start niet vlot. Moet veel meetrappen en 'spelen' met de choqué (nogal redelijk naar links, dus nood aan 'rijk mengsel') en dan nog trekt hij zelf niet op.

Hij loopt dan 'mee' met mijn getrap aan iets van 5 Ă  10 per uur. Gaat niet hoog in toeren behalve als ik naar beneden rijd en dus zelf versnel...

Hij trekt niets zelf op en als ik stop met trappen vertraagt de Solex zelf naar iets wat je zou 'stapvoets' kunnen noemen. Hij valt wel niet spontaan stil.

Als ik de motor van het wiel pak draait hij eigenlijk best wel mooi (denk ik). Met de choke kan ik hem soms hoog in toeren laten draaien en zelf gas terugnemen. Hij blijft mooi draaien en valt niet stil.

Ik heb er een filmpje van gemaakt ter illustratie :

https://youtu.be/4idRR5NcIiY

Motor test

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Waar begin ik best mee om de motor goed te laten lopen als hij belast is en zelf optrekt zoals normaal?

Alvast bedankt voor de moeite!

Smette #137406 18/07/20 11:36 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
mooi filmpje. lastig te zeggen waarom het echte vermogen ontbreekt. is de uitlaatpoort niet verkoold ? heb daar exemplaren gezien daar was de kool zo mooi mee gepolijst met de cilinderwand dat niet te zien was waar de uitlaatpoort eigenlijk hoorde te zitten . Vind hem namelijk erg stil. en dan hoeveel compressie is er ? met weinig compressie is er ook niet echt een "punch" om je vooruit te duwen .

Haal de kop er nog eens af en maak een foto in de cilinder van de uitlaat poort .
en hoe werkt je gas, denk te zien dat er handels opzitten van een Mobylette bromfiets en dat werkt anders


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #137407 19/07/20 12:52 AM
Joined: Jun 2020
Posts: 66
S
Smette Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Jun 2020
Posts: 66
OK alvast bedankt voor de tips.

Ik neem morgen een foto van de uitlaatpoort als ik tijd heb. Het is een nieuwe 'sportuitlaat. En die is inderdaad heel stil.

Wat betreft de compressie heb ik geen idee. Bestaat er een 'normale' manier zonder speciale middelen om dat te controleren?

Ja, de gas is nu 'omgekeerd'. Maar Das geen probleem. De aansluiting aan de carburateur is goed hoor.

Last edited by Smette; 19/07/20 12:58 AM.
Smette #137408 19/07/20 02:58 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
Wat betreft de compressie heb ik geen idee. Bestaat er een 'normale' manier zonder speciale middelen om dat te controleren?

Als de bovenkant van je zuiger zwart en “nat” is dan heb je een compressie probleem. Een goede compressie geeft een droge koffiebruine kleur


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Nov 2007
Posts: 1,178
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,178
Likes: 6
Weet ook niet wat een nieuw cilinder setje kost, kan ook niet in jouw beurs kijken. Zou het blokje Helemaal opnieuw opbouwen en een nieuw cilinder setje monteren. Als je dit 1 keer goed doet heb je bijna nooit geen problemen meer.

Joined: Jun 2020
Posts: 66
S
Smette Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Jun 2020
Posts: 66
Heb alles ontkoold. Weer mooi samen gekregen, was nodig denk ik.

Net een ritje mee gedaan van een half uurtje.

Conclusie:

Solex start redelijk goed. Choke wel redelijk naar links om te kunnen rijden. Als ik 'm meer naar rechts zet doet ie geen toeren meer.

Valt niet stil maar trekt nog altijd niet op. Gemiddeld iets van 15km per uur. Draait wel soepel.

Op lange banen heb ik het gevoel dat hij ee' m beetje in 'snukken / golven' trekt.

Dus draait mooi, weg van de band gaat ie mooi hoog in toeren maar eens belast is ie niet tevreden.

Voor de compressie heb ik de test gedaan om aan het wiel te draaien als de motor er op ligt. Spant goed. Dus denk dat dat best meevalt?

Nog andere dingen die ik kan proberen?

Smette #137432 20/07/20 11:24 AM
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Als de motor loopt, dus niet op de band, spuit dan het blokje eens systematisch af met rem reiniger.
Ik vermoed nl dat je ergens een lek hebt waardoor die niet lekker wil lopen.

Begin b.v. bij het carterdeksel, spuit daar wat remreiniger, gaat je blokje dan (kortstondig) hoger in toeren lopen dan heb je lekkage.
Gaat het blokje niet hoger in toeren, spuit dan rond de cilindervoet.
Gaat het blokje niet hoger in toeren, spuit dan rond het petje enz.

En geen hele wolken met remreiniger erop blaffen maar een pufje.




Last edited by MarkN; 20/07/20 11:26 AM.

Salut!
Mark
MarkN #137435 20/07/20 06:06 PM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
Remmenreiniger is uiterst brandbaar dus pas daar mee op als je op hete delen spuit.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joan #137440 21/07/20 07:45 AM
Joined: Jun 2020
Posts: 66
S
Smette Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Jun 2020
Posts: 66
@joan, foto's van de cilinder in bijlage.

Dus de volgende stap is alle pakkingen controleren / vervangen?

Of is er eerst iets anders dat ik kan proberen?

Attached Images
IMG_20200719_145220_compress98.jpg (396.6 KB, 238 downloads)
IMG_20200719_145214_compress72.jpg (566.34 KB, 239 downloads)
IMG_20200719_141547_compress35.jpg (408.44 KB, 241 downloads)
IMG_20200719_133356_compress15.jpg (455.86 KB, 238 downloads)
Smette #137441 21/07/20 09:21 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Originally Posted by Smette
@joan, foto's van de cilinder in bijlage.

Dus de volgende stap is alle pakkingen controleren / vervangen?

Of is er eerst iets anders dat ik kan proberen?
je hebt een pakking OP de cilinder zitten en eentje op de kop als ik het goed zie, de compressie is al niet om over naar huis te schrijven en dit helpt niet staat de kop te hoog . verder is er iemand vreselijk aan het schrappen geweest overal zitten de "moeten" erin .
demonteer ook voorzicht het klepje in de kop en met cif als slijpmiddel ( of betere echte polijstpasta maar dat heeft niet iedereen) zorgen dat zowel het schuine kantje aan de achterkant van het klepje ( naar de steel toe dus) en het schuine kantje in de kop waar dit klepje tegenaan ligt er rondom metaalblank uitzien en niet met zwarte plakken als een tijgervel eruit zien


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #137460 22/07/20 09:15 PM
Joined: Jun 2020
Posts: 66
S
Smette Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Jun 2020
Posts: 66
Dag Joan,

- Er zit maar Ă©Ă©n pakking tussen de cilinder en de kop.

- staat de kop te hoog? Wat bedoel en wat moet ik daar aan doen?

- dat schrapen heb ik ook vastgesteld. Schuur ik 'm terug vlak?

- het klepje in de kop. Bedoel je van de decompressiekabel?

- en de pakkingen vernieuwen ook nog altijd een goed idee neem ik aan?

Zou ie da' is misschien zijn vermogen terug krijgen?

Smette #137461 22/07/20 10:59 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Originally Posted by Smette
Dag Joan,

- Er zit maar Ă©Ă©n pakking tussen de cilinder en de kop. Ik zie er toch echt TWEE, als jij die niet ziet en zegt dat er maar één tussen zit heb je er waarschijnlijk 3 tussen zitten, twee vaste en één losse

- staat de kop te hoog? Wat bedoel en wat moet ik daar aan doen?Haal die pakkingen weg

- dat schrapen heb ik ook vastgesteld. Schuur ik 'm terug vlak?

- het klepje in de kop. Bedoel je van de decompressiekabel?nee dat klepje in de kop schroef die grote koperen moer maar eens los zodat de veer op straat valt en druk dan op het steeltje met schroefdraad

- en de pakkingen vernieuwen ook nog altijd een goed idee neem ik aan?

Zou ie da' is misschien zijn vermogen terug krijgen?

Attached Images
kop met pakking.jpg (258.77 KB, 259 downloads)
cilinder met pakking.jpg (176.61 KB, 257 downloads)
Last edited by Joan; 22/07/20 11:02 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #137462 23/07/20 07:55 AM
Joined: Jun 2020
Posts: 66
S
Smette Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Jun 2020
Posts: 66
Haha, ja. Die vaste zag ik als deel van de cilinder. Excuses 😜

Dus alle 3 weg en Ă©Ă©n nieuwe steken. Check doe ik!

Smette #137463 23/07/20 10:16 AM
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Begin ik me wel gelijk af te vragen waarom er 3 koppakkingen zitten, onkunde? of is er toch iets anders loos.... te lang zuigertje?

Ik zou in ieder geval eerst met de hand het blokje draaien nadat je de 2 pakkingen ertussenuit hebt gehaald, dan weet je zeker dat er niks met geweld (stuk) gaat.


Salut!
Mark
MarkN #137464 23/07/20 12:44 PM
Joined: Jun 2020
Posts: 66
S
Smette Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Jun 2020
Posts: 66
Waren er 'maar' 2. Ik zag het gewoon verkeerd.

Ondertussen de cilinder er af genomen. Ga nu alles goed reinigen en nieuwe pakkingen bestellen.

@joan, heeft het een nut om deze zuiger terug mooi egaal te proberen schuren?

Last edited by Smette; 23/07/20 01:47 PM.
Smette #137465 23/07/20 03:44 PM
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Ik heet geen joan maar waarom zou je de zuiger willen opschuren?
Een Solex is is geen high performance blok, alles moet natuurlijk wel oke zijn maar blinkend hoeft echt niet.
En waarom een nieuwe pakking als je er 2 goede hebt?....

Zit er wel een voetpakking?


Salut!
Mark
Smette #137466 23/07/20 06:56 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Originally Posted by Smette
Waren er 'maar' 2. Ik zag het gewoon verkeerd.

Ondertussen de cilinder er af genomen. Ga nu alles goed reinigen en nieuwe pakkingen bestellen.

@joan, heeft het een nut om deze zuiger terug mooi egaal te proberen schuren?
nee ga niet schuren, doe waar je goed in bent en laat de rest over aan een ander. of laat zoals het is . Solex is inderdaad geen wondermachine en wat er WEL aan de hand is dat hij maar met moeite 15 haalt is vooralsnog een raadsel maar dat zit niet in wat deukjes bovenop de zuiger OF het moet een getuigenis zijn van een vorige sleutelaar die het niet zo begrepen heeft. dan vraag ik me af of er iets dergelijks ook met de zuigerveergroeven en zuigerveren is . die laten niet toe dat er "moeten" in zitten want daar vindt wel een cruciale afdichting plaats en dient alles naadloos te passen om het gas binnen te houden


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #137467 23/07/20 08:20 PM
Joined: Jun 2020
Posts: 66
S
Smette Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Jun 2020
Posts: 66
Tja, wat er voordien met dit blokje gebeurd is weet ik natuurlijk niet. Er missen heel wat vlootjes, hier en daar geen pakking, of twee...

Ik probeer hier iets van te maken dat terug een paar jaar vlot kan rijden. Geen sinecure. I know...

In bijlage een foto van de carter. Ziet er nog redelijk uit denk ik?

Er zit wel een heel klein beetje speling op de zuigerarm. Is dat normaal of moet die strak gespannen zitten?

En eens de carter proper is. Met wat smeer ik 'm voor ie terug in elkaar steekt?

Grtz

Attached Images
IMG_20200723_144054_compress14.jpg (856.89 KB, 211 downloads)
Smette #137468 23/07/20 09:17 PM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
Naar mijn idee dichten die zuigerveren niks meer af. Zet ze eens los in de cilinder zonder zuiger. Zie je een opening groter dan 0,23-0,3 mm? Dan dienen ze vernieuwd te worden.

Speling op de zuiger.... hoe? Verticaal of horizontaal?
Verticaal mag beslist niet. Horizontaal moet beslist wel.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2020
Posts: 66
S
Smette Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Jun 2020
Posts: 66
Heb sowieso nieuwe veertjes besteld.. Ze zien er in het 'echt' inderdaad zo goed niet meer uit.

Dat is nog een speciale manier om die veren te monteren zeker? Met verwarmen enz? Of klopt dit niet?

De speling is horizontaal. Hij wikkelt een klein beetje heen en weer als ik 'm vastnam dus zo <-->..

Anders nog goeie tips voor ik de nieuwe pakkingen installeer en alles weer in elkaar steek?

Het is toch de bedoeling dat ik' m iets rapper kan doen rijden .. De realiteit is dat ik een 'goedkope' Solex gekocht heb als project maar dat dit project Ondertussen al meer kost aan stukken alleen dan moest ik onmiddellijk veel geld uit gegeven hebben aan een 'goeie' 😜dus hopelijk krijg ik 'm goed!!!

En daar heb ik jullie voor nodig! Alvast bedankt!!!

Smette #137470 23/07/20 11:02 PM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
5000km gereden
**
Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Zo te zien is er aan de lagerborging getimmerd, zit het krukaslager nog wel vast in het carter
Groet ANdre


't is ginne logie!
Smette #137471 24/07/20 08:54 AM
Joined: Aug 2012
Posts: 124
Likes: 2
A
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Aug 2012
Posts: 124
Likes: 2
Dag Smette,
Je bent goe bezig, maar die houtvijs in het carter vind ik jammer. Wij hadden het al eens over vijzen hé. De deze is echt geen goeje. Hier moet achteraf nog een boutje in om het carter te dichten. Als er veel kracht op die vijs komt kan de schroefdraad worden beschadigd. Er bestaat hiervoor een speciale bout. Zelfs deze is niet ideaal maar beter dan uw houtvijs. Door al die goeje adviezen op te volgen wordt dat nog een goej Solexje. DREKE heeft goed gekeken. Er is precies al eens een nieuw lager gemonteerd geweest. De opstaande carterrand wordt dan dicht getimmerd tegen het lager wat hier te zien is. Hopelijk heb je hier geen compressieverlies want dan ben je nog niet aan de nieuw petatten. Nieuw pistonneke met bijhorende zuigerveren plaatsen maar da kost wa!
Succes

Andrajo

Last edited by Andrajo; 24/07/20 09:06 AM.
Smette #137472 24/07/20 09:23 AM
Joined: Nov 2019
Posts: 66
L
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
L
Joined: Nov 2019
Posts: 66
Betreft het demonteren en monteren van de zuigerveren. Dit kun je gewoon met de hand doen, wel met beleid want ze breken zo. Je kunt eerst even oefenen met je oude veren erop en eraf halen dan heb je het een beetje in de vingers.


zolang het rammelt zit er nog iets
Joined: Jun 2020
Posts: 66
S
Smette Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Jun 2020
Posts: 66
Merci voor de tips.

En hoe weet ik of het compressie verlies eventueel van dit lager komt?

Smette #137474 24/07/20 09:39 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
5000km gereden
**
Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Probeer eens aan het vliegwiel te trekken en te duwen, mogelijk zie je dan het krukaslager in het cater bewegen.
Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #137479 24/07/20 02:09 PM
Joined: Jun 2020
Posts: 66
S
Smette Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Jun 2020
Posts: 66
Originally Posted by dreke2
Probeer eens aan het vliegwiel te trekken en te duwen, mogelijk zie je dan het krukaslager in het cater bewegen.
Groet
ANdre


De lager zie ik niet bewegen. Er zit wel een hééél klein beetje speling op de as als ik aan het vliegwiel schud. Maar het lager 'lijkt' mij goed dicht en vast..

Smette #137491 25/07/20 10:05 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
zie je sleep sporen op het zijdekseltje dat je gedemonteerd heb om de foto van de krukas te kunnen maken ?


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #137497 25/07/20 11:01 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
Er zit wel een hééél klein beetje speling op de as als ik aan het vliegwiel schud. Maar het lager 'lijkt' mij goed dicht en vast..

Die speling is niet goed, en veroorzaakt uiteindelijk ook speling op je krukaslager!

Oorzaak kan zijn: spoelenplaatlager los in spoelenplaat, spoelenplaat los of spoelenplaatlager heeft speling op krukas.

Als je op het vliegwiel speling voelt dan is het foute boel, in welke richting dan ook.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
ik heb nog eens goed naar de ingestuurde foto gekeken en het zou me niet verbazen als het carter total loss is ik zie allerlei vreemde gaten en aantekeningen . is hij zo lek als een mandje ?

Attached Images
carter belgisch.jpg (182.4 KB, 179 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #137511 26/07/20 05:13 PM
Joined: Jun 2020
Posts: 66
S
Smette Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Jun 2020
Posts: 66
Hij lekt nergens in / rond het carter zover ik kan zien..

Als ik een nieuw carter moet vinden zie ik het niet onmiddellijk goed komen. Zou er graag nog even van uitgaan dat het niet zover moet komen.

Dus de veren vernieuwen, de pakkingen en dan zien we hoever we staan 😏

Smette #137530 27/07/20 10:50 AM
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Ik zou toch het carter onderzoeken middels een penetrant.
De vloeistoffen die je ervoor nodig hebt kosten rond de 2 tientjes, hoe dat werkt moet je maar even googelen.


Salut!
Mark
MarkN #137531 27/07/20 01:39 PM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
Werkt goed dat Crack detector

Attached Images
C3.JPG (50.59 KB, 128 downloads)
C2.JPG (39.09 KB, 129 downloads)
C1.JPG (36.92 KB, 126 downloads)

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
heb daar jaren mee gewerkt toen ik met schadeonderzoek ( falen van constructies door bezwijken van onderdelen) mijn salaris verdiende.

heet officieel "dye penetrant" en is een secuur werkje wil je alle scheuren vinden , eerst goed ontvetten dan met de "dye" ( kleurstof in soort peterolie) alles inweken en in laten trekken. dan zeer zuiver maken zonder de "dye" uit de scheuren weg te werken en dan "ontwikkelaar" erover heen in zeer dunne laagjes is een soort van kalk waar de "dye" liever in zit, dan in de scheuren dus trekt weer naar buiten en dan zie je waar de scheuren zitten

Last edited by Joan; 27/07/20 11:09 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 138 guests, and 2 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.063s Queries: 86 (0.021s) Memory: 1.2431 MB (Peak: 1.6231 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-20 08:52:53 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS