demonteer je bougie uit de cilinder hang hem aan je bougiekabel, zorg dat er metaal op metaal contact is van hetonderste metalen deel van de bougie ( daar waar de sleutel 21 mm op gaat ) met een metalen deel van je motorblok.
Draai je vliegwiel flink rond en kijk of er een vonk tussen de bougie punten ( deze moeten ca 0.4 mm= dikte van je duimnagel uit elkaar staan ) komt die moet een mooie blauwe kleur hebben, roodachtig is teken van een zwakke vonk die wel buiten de cilinder zal gaan ( bij 1 bar atmosfeer) maar niet in de cilinder waar hij ca 6 bar= cilinderdruk) moet overbruggen.
vonkt het: werkt het en anders …….. Vonkt het niet, is er iets kapot en dan heb je ongeveer een boek nodig om dat te beschrijven en daar heb je dan weer een boom voor nodig om dat boek te maken.
Factoren: draadjes tussen de onderdelen, contactpunten, condensator, spoel zowel primaire als secundaire gedeelte, bougiekabel, magneten, vliegwiel dat zijn dan de hoofdstukken van het boek, waarin dan per hoofdstuk de details uitgewerkt worden
Last edited by Joan; 08/07/20 10:46 AM.