Had geen zin in echt vieze handen, lekker mezelf terug getrokken achter de draaibank. Opspan hulpstuk gemaakt , dat doe ik per keer want dan is het centrisch omdat je het hulpstuk "ter plekke" aanmaakt om 3800 carters op te kunnen spannen.
Pasvlak voor het tussencarter ( koppeling trommel carter) weer netjes gemaakt want het blijkt steeds dat dit pasvlak nogal vervormd, de rood omcirkelde gebieden worden door erg vast draaien van de bouten omhoog getrokken , die zie je dus bij het vlakdraaien als eerste geraakt worden door de draaibank beitel. De vrij hangende lip onderop "werkt'" zichzelf nogal eens naar binnen toe ( geel omcirkelt) oa door trillingen en corrosieproducten/zand/smeer massa die tussen het pasvlakkomen. Boel nu weer netjes vlak, op een klein gebiedje na van dat loshangende stuk ( nog steeds geel omcirkelt) maar dat doet er verder niet toe. Een mooi pasvlak scheelt in wringen op de krukaslagers en de afdichtingen .
Wat heb ik vandaag ( was gisteren) nog aan solex gedaan. Even een update op dit gebied: 1 van de Solex 5000 liep niet lekker meer, wat aan sproeier en ontsteking gedaan maar bleef wat tegen stribbelen. Had nog een ongebruikte 18 mm uitlaat liggen, ben wat gaan stoken, buigen lassen en zagen en na wat uurtjes passen en meten zat hij eraan. Beestje was inderdaad aan een andere uitlaat toe, snort/spint nu weer lekker .
verder is het qua buiten temperatuur weer ideaal om eens wat te (motip) spuiten dus de buitenstraalcabine weer opgetuigd ( handig die rekken uit een oude vaatwasser) en gaan spuiten
Haha ja, dat is een veel voorkomend probleem. Ooit een tip gehad van Bobby: een onderlegring onder de voorste kopbouten. Drukt alles weer lekker aan, vooral bij de carb. aansluiting is dat belangrijk. Dat rubber slangetje is ook een goeje, Jan
ja ik doe al jaren EN/EN dus zowel de ( carosserie) ring onder de boutkop als ook een stukje rubber slang om die puntjes, vaak ook al omdat ik inbusbouten als kopbout gebruik en dan vallen die pennetjes IN de kopbout en heb je dus een extra steuntje ( dat slangetje) nodig . die van die M3 boutjes die had ik nog niet neem ik ook even mee
Vandaag maar eens nieuwe (wolfram) contactpuntjes op de originelen oto contactpuntjes Hard gesoldeerd. Kunnen ook geklonken worden, maar omdat die verbindingen 100 procent moeten zijn, is het beter om te solderen.
Vandaag maar eens nieuwe (wolfram) contactpuntjes op de originelen oto contactpuntjes Hard gesoldeerd. Kunnen ook geklonken worden, maar omdat die verbindingen 100 procent moeten zijn, is het beter om te solderen.
wat gebruik je als vloeimiddel ? ik heb voor hardmetaal lang lopen zoeken en nu al jaren tevreden met wat ik heb, geeft wel een zeer hard glasachtig residu dat je meteen moet weg bijtelen als het ( na afkoelen) nog hard is
Vandaag maar eens nieuwe (wolfram) contactpuntjes op de originelen oto contactpuntjes Hard gesoldeerd. Kunnen ook geklonken worden, maar omdat die verbindingen 100 procent moeten zijn, is het beter om te solderen.
wat gebruik je als vloeimiddel ? ik heb voor hardmetaal lang lopen zoeken en nu al jaren tevreden met wat ik heb, geeft wel een zeer hard glasachtig residu dat je meteen moet weg bijtelen als het ( na afkoelen) nog hard is
Dan denk ik dat we hetzelfde hebben, precies zo ook hier. Flux 6 van Griffon. Na het solderen altijd even glas parelen, maar residu zit er inderdaad erg vast op. Soldeer met zilver, zeer tevreden over.
Ik heb eens een blokje gemaakt voor ene Pierre uit België, ook hier van het forum. Die ontsteking kun er plots zomaar mee stoppen, bleek een slechte klinkverbinding te zijn. Sinds die tijd alleen nog maar hard solderen, en er met een dikke trafo een flinke stroom laten lopen, zodat ik zeker weet dat alle verbindingen goed zijn. Er loopt best wel een behoorlijke stroom door die punten, verbindingen moeten 100 procent zijn, dus geen AMP,jes en dergelijke.
Ik heb eens een blokje gemaakt voor ene Pierre uit Belgi�, ook hier van het forum. Die ontsteking kun er plots zomaar mee stoppen, bleek een slechte klinkverbinding te zijn.
Dat kan ik me nog goed herinneren, het was tijdens de forumrit die wij toen in Roermond hebben georganiseerd. We kregen het blokje met geen mogelijkheid meer aan de praat.
Gelukkig gebeurde het voor de deur van een XXL hamburger restaurant waar we de grootste hamburgers ooit hebben gegeten.
Verkorte terugrit via het pondje en daarna brak de voorvork van de tandem van Leo spontaan af.
Veel pech maar toch veel gelachen. Zal eens naar foto s zoeken.
Wat leuk John, en dat je nog foto's hebt. Kei mooi!!. ja leuk, deze zijn van Ronald. Ik moet diep gaan graven voor die van mij
In de werkplaats kunnen we bijna alles maken, maar voor onderweg zijn dit vervelende storingen. was inderdaad een vreemde storing, en onderweg kun je niet alles oplossen.
Het was wel echt een dag voor in het boekje. Ondanks de pech hebben we goed gelachen. Wil ik zeker nog eens organiseren als de corona ellende achter de rug is
Vandaag maar eens een opstelling gemaakt om ontstekingen goed te kunnen testen, de vraag naar voedings- spoelen, voor externe bobine neemt toe. De spanning die dan uit een spoel komt is belangrijk. Maar nu eerst even mijn nieuw speeltje de ignitech ontsteking, het ontstekings-tijdstip kan je hebben waar en bij hoeveel toeren je maar wil. Hopelijk kunnen we daar nog iets winnen.
Dit vind ik altijd boeiend he Jan. Ben benieuwd wat het blok straks nodig heeft. En hoeveel het afwijkt t.o.v. een Zundappje. Je zal wel weten hoe zit daar. Succes met testen.