goeden avond, Even een vraag, wanneer ik de bougie draad tegen de cinder houd heb ik een krachtige vonk, Maar wanneer ik er een bougie aan hang heb ik totaal geen vonk. voor de duidelijkheid hou ik hem natuurlijk ook tegen de cilinder aan. Heb diverse bougie's oud en nieuw geprobeerd. Dit is nieuw voor mij maar wie weet de oplossing. Groet Koos.
goeden avond, Even een vraag, wanneer ik de bougie draad tegen de cinder houd heb ik een krachtige vonk, Maar wanneer ik er een bougie aan hang heb ik totaal geen vonk. voor de duidelijkheid hou ik hem natuurlijk ook tegen de cilinder aan. Heb diverse bougie's oud en nieuw geprobeerd. Dit is nieuw voor mij maar wie weet de oplossing. Groet Koos.
probeer eens een bougie waar geen "R" in de code zit . en hoe ver houd je de draad bij de cilinder vandaan ? dat is vrij ongecontroleerd en een bougie heeft zijn punten op een vaste afstand zitten dat geeft dus ook een vaste overgangs weerstand ( "doorslag" weerstand ) en die kan beduidend hoger zijn dan de draad tegen ( nou net aan dan) de cilinder(kop) houden
Ik had van de week ook een paar bougies nodig voor een project, Bougies zonder die "R" . Naar de dichtstbijzijnde motordealer gegaan hier op het industrieterrein In Amersfoort ( ritje Solex) . Nou met wat moeite kwam ik in beeld. Geen bougies op Voorraad maar wel bereid even te kijken ( echt 'even") Niets gevonden met de opmerking dat ze dan wel niet bestaan. Ja ik zeker weten van wel. Door gereden naar een motorzaak in Hoevelaken ( oud cross collega van me, Blijkt nu zijn zoon in de zaak te staan) . Die nam ruim de moeite voor me om te kijken. kon ook zo gauw ( veeel meer dan "even") niets vinden maar kwam wel in de buurt. Gevraagd of hij dan maar die klant in de winkel wilde helpen die al een tijdje stond te wachten , ik zou zelf wel internet scannen. Gedaan, kwam ik bij één van mijn vaste leveranciers terecht, een lijst met bijna 2500 bougies doorgescrolled want zijn zoekmachine stelt niet veel voor , NGK, Bosch, Beru en nog zo wat van die merken en ja Hoor bijna aan het eind van de lijst kwamen de bougies met een wel heel korte code, nog even doorscrollen want ik wilde een "graad 8" en vooraan stonden de 5-en en hun equivalenten. Op de foto links wat ik al had en die ik als voorbeeld bij me had, "Zo eentje graag maar dan zonder R" Rechts degene die ik gescoord heb door internet af te zoeken
Dit zal dan voor een Special zijn, normaal is idd korte schacht
EN deze is M10x1 inderdaad, hier in deze hoek is bijna niets meer origineel OF ze moeten opgesteld staan in mijn rij historisch overzicht die blijven "Af fabriek" nou ja bijna dan want de tand des tijds heeft hier en daar wat veren gelaten
Nou hoor ik van verschillende kanten dat het type bougie: B8HS of B7HS wordt gebruikt. In mijn Oto zit een champion L82C. Mijn vraag = wat is het verschil en heb ik wel de juiste Bougie ?
In de heilige boekje staat dat het verstandig is om een champion L8 bougie bij je te hebben... al zullen er heden ten dage wel meerdere goed te gebruiken bougies zijn.
In de heilige boekje staat dat het verstandig is om een champion L8 bougie bij je te hebben... al zullen er heden ten dage wel meerdere goed te gebruiken bougies zijn.
neem je toch een NGK 8 ( dat zijn die eerdere genoemde) Er zijn hele tabellen om alle bougies met elkaar te vergelijken. heb heel slechte ervaring met eyquiem en heel goede met SEV marchall en bosch
De Champion hebben de vervelende eigenschap dat het bovenste deeltje waar de kabel op komt, losdraait. Dat was althans een jaar of 10 geleden het geval, of dat inmiddels achterhaald is weet ik niet.
Van NGK heb ik eens een maandagmorgen partij gehad. Ik rij nu al jaren met Bosch W7AC (opvolger van W175T1) en die bevalt goed.
Never change a winning horse. Bosch is een blijvertje.
De Champion hebben de vervelende eigenschap dat het bovenste deeltje waar de kabel op komt, losdraait. Dat was althans een jaar of 10 geleden het geval, of dat inmiddels achterhaald is weet ik niet.
Van NGK heb ik eens een maandagmorgen partij gehad. Ik rij nu al jaren met Bosch W7AC (opvolger van W175T1) en die bevalt goed.
Never change a winning horse. Bosch is een blijvertje.
van Bosch gebruikte ik altijd de gradatie 195, geen idee wat dat nu is