Hallo forumleden Ik heb een probleem aan de carberateur van Mn zwanenhals. De gasgever heeft teveel speling in de carb hierdoor blijft het gas vaker hangen en das niet prettig. Is dit te repareren of moet ik op zoek naar een andere carb. Vr. Gr. Roel
wat voor type gasgever zit er in, messing of zink ? Inderdaad is het vaak zo dat er bij slijtage iets vervangen moet worden, dat heet dan "reparatie" echter als het er niet meer is dienen er vervangende delen gemaakt te worden '"op maat' en dat noem ik dan "REPARATIE" en zit er nog wel de originele carburateur op ? (Foto?)
inderdaad, niet vergeten op "done" te klikken voordat je de attachment manager verlaat anders heb je wel fotos gekozen maar weet hij niet dat je deze definitief wilt plaatsen
normaliter is het enige probleem dat het plaatje van de spaak los komt van het hulsje, bij de messing versie is dat te solderen. Bij de zinken versie zorgvuldig overnieuw klinken en/of in het midden van het busje draad M4 maken en plaatje borgen met ringetje en M4 boutje met verzonken kop Verder gaan ze normaliter niet kapot maar zijn wel erg gevoelig van juiste montage van de spaak en daarmee ook de hevels aan het stuur , de decompressie stangetjes en plaatsen van goede type veer. Als je dus een "systeemfout" bent begaan met montage helpt het uitwisselen van het onderdeel op zich niet want kans dat je dan weer dezelfde "systeemfout" inbouwt Verder is de plaats van het veertje aan het plaatje belangrijk, het kan zijn dat in de stand volgas de veer zo trekt dat er eigenlijk geen moment wordt uitgeoefend op het plaatje maar dat hij meer naar het centrum trekt dan ontstaat er geen rotatie ( dicht trekken)
Heb de carb eraf gehaald en het plaatje waar de spaak aan zit heeft te veel speling op het busje. De beste optie voor mij is om een bezoekje aan John te brengen (dilzen).
Ter info voor de geïnteresseerden: zoals Joan al vermoedde was het plaatje losgekomen van het busje. Ik had een goede meegenomen en de oude van Roel komt in de bak met eenzame kerstklusjes