Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#132379 25/03/19 11:09 AM
Joined: Nov 2017
Posts: 19
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Nov 2017
Posts: 19
Goedenmorgen mede solex sleutelaars!

Ik heb 53 Solexen Black & Roll staan voor de verhuur. Nu heb ik regelmatig een aantal onderdelen nodig maar in grotere maten dan een hobbyist bestellen zal.

Nu kocht ik tot op heden mijn onderdelen bij Solex Nederland, Omdat in mijn opinie deze het goedkoopste is en met een snelle levering.

Echter, Is het niet voordeliger.. of is het uberhaupt mogelijk om onderdelen direct bij de fabrikant te bestellen of te importeren?

Ik heb natuurlijk wat research gedaan maar ik kon geen fabrikant vinden. Nu weet ik dat er een fabriek in China, Hongarije en Frankrijk zit.

Wellicht hebben jullie wat bronnen ? smile

Groetjes!

Joined: Jul 2016
Posts: 2,387
Likes: 51
20000km gereden
*
Offline
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387
Likes: 51
Ik denk dat de verkoop punten de fabrikanten zijn. Mocht je iets rechtstreeks willen bestellen zal je het product opnieuw moeten ' uit vinden'. Oa Ad geeft korting aan verhuur bedrijven dacht ik.


solexliefhebbers.nl
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Ik heb zelf 47 Solexen in de verhuur en heb dus ook regelmatig onderdelen nodig. Ik bestel selectief, soms geeft de prijs de doorslag maar meestal de kwaliteit.

Rechtstreeks bij de fabrikant bestellen geeft het risico dat je niet de kwaliteit krijgt die je had verwacht, met als resultaat een hoop ellende, dubbele kosten voor vervanging en zeker als problemen pas later aan het daglicht komen loop je het risico dat dit bij je lopende Solexen tot storingen en uitval kan leiden. Dat moet je niet willen.

De dealers die hier in Nederland verspreid zijn voeren controles uit en soms reizen ze zelf naar China om daar controles te doen. In het verleden heb ik van Ad van Heerbeek wel eens onderdelen gekregen om te testen. Dat geeft mij vertrouwen in de onderdelen die ik later in grotere getale ga aanschaffen

Iedere dealer heeft zijn goede en minder goede punten. Alleen je eigen ervaring leert je wat je bij wie het beste kunt bestellen.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Originally Posted by Uitje_bol
Goedenmorgen mede solex sleutelaars!

Ik heb 53 Solexen Black & Roll staan voor de verhuur. Nu heb ik regelmatig een aantal onderdelen nodig maar in grotere maten dan een hobbyist bestellen zal.

Nu kocht ik tot op heden mijn onderdelen bij Solex Nederland, Omdat in mijn opinie deze het goedkoopste is en met een snelle levering.

Echter, Is het niet voordeliger.. of is het uberhaupt mogelijk om onderdelen direct bij de fabrikant te bestellen of te importeren?

Ik heb natuurlijk wat research gedaan maar ik kon geen fabrikant vinden. Nu weet ik dat er een fabriek in China, Hongarije en Frankrijk zit.

Wellicht hebben jullie wat bronnen ? smile

Groetjes!
ik importeer zelf heel af en toe ook wel eens spullen vanuit china of uit niet Europese landen , niet specifiek solex. waar me dan de broek van af zakt is dat je boven een bepaald bedrag inklaringskosten moet betalen EN invoer rechten EN BTW. zo kwam een nokkenas van 20 dollar ( de transportkosten deden gewon mee in de prijsbepaling en de afhandelingskosten zijn even veel als de invoer/btw dat verdubbelt dus te toeslag) me op ca 120 euro te staan. En laatst nog die trillingsmeters uit Australie, word je ook niet vrolijk van. Soms merk ik dat spullen die ik nu in China bestel nu uit Duitsland of Litouwen komen, kennelijk hebben de chinezen grote steunpunten in Europa die ze vol plempen met spullen dan heb je geen invoer risico, Hoe zij dat dan weer doen is hun pakkie an

Last edited by Joan; 25/03/19 09:46 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 182 guests, and 3 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.031s Queries: 23 (0.008s) Memory: 0.9485 MB (Peak: 1.0809 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-09 11:01:15 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS