|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
ik had een oto blokje dat ik niet aan het draaien kreeg alles wel tien keer nagekeken maar niet willen dan maar een afspraakje gemaakt met john om er samen eens naar te kijken en op het eerste gezicht bleek alles normaal te zijn toch echter niet genoeg onsteking om hem te laten draaien dan heeft john de onsteking bobijn met zijn test kastje uit getest en bij de eerste test bleek deze ook goed te zijn en bij een tweede test haperde de onsteking dus gewoon een nieuwe bobijn er in en ja hoor lopen als een trijntje dus ik maar zoekken omdat ik er zo zeker van was dat mijn bobijn goed was en met dank dank aan john loop hij nu weer al bij al weer wat bijgeleerd met dank aan john dus john nogmaals bedankt en ook voor de goede ontvangt eb de heerlijke koffie groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Kijk, daarom hebben we elkaar nodig hè. Mooi dat het opgelost is. Dat zijn van die rare dingen. We testen de bobine buiten de cilinder zonder de compressiedruk. Eenmaal in de cilinder moet hij meer spanning leveren en zal dan het niet kunnen of dat de spoel inwendig doorslaat en net niet de benodigde spanning kunnen geven. Buiten de cilinder heb je misschien 1500 volt nodig maar in de cilinder 8000 volt nodig en dan vonk die net niet.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13 |
Ja vervelende dingen die spoelen, doen het eventjes maar laat je ze even doorvonken dan begint het te haperen. Leuk dat je langskwam Pierre, en tot Lommels
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
ik heb nog geen tijd gehad vandaag om het motertje terug op het fraem te plaatsen en te rijden maar morgen mischien zoveel werk is het nu ook weer niet en ja john nog eens bedankt en tot in lommel groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
zo ik heb het motortje terug op het fraem gemonteert en met een hand omdraai loopt het motortje al alleen blijft hij niet draaien hij komt bijna meteen op zijn toren en valt dan stil ik heb het zo een paar keren geprobeert om te zien of hij toch niet bleef draaien maar nee nochthans bezinnen genoeg en de sproier goed gekuist dus denk ik dat de condensater stuk is maar die ga ik morgen eens vervangen te koud vandaag groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
is hij gecontroleerd op scheuren in het carter ?
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13 |
is hij gecontroleerd op scheuren in het carter ? Nee, maar hij trok zo mooi snel naar hoge toeren dat ik daar niet aan heb gedacht. Pierre: met de stroboscoop stond het merkteken mooi stil, ik verwacht niet dat dit stilvallen aan de condensator ligt. Hij viel een paar keer stil nadat hij op toeren kwam, en er kwamen toen luchtbelletjes in de retour. We hebben de sproeier schoongemaakt en het systeem doorgespoeld. Dus draai de bougie er maar eens uit na stilvallen, ik verwacht een droge bougie... zo ja kijk de pomp, de filters en de leidinkjes na
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
zo ik heb de bougie er uitgedraait na het stilvallen en zo nat als het maar kan zijn nu wil hij bijna niet meer draaien maar hij slaat wel altijd aan morgen als ik tijd heb en het niet te koud is verder kijken wat het kan zijn groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13 |
Als hij hier afsloeg bleef de stroboscoop wel flitsen... spoel is nieuw dus niet zwak. Nog maar eens rustig alles nalopen en anders staat hier de koffie klaar of iets anders
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
ok bedankt john maar ik zal er vandaag niet aan toe komen om verder te zoeken het zal iets voor maandag zijn denk ik dan is het ook wat beter weer zeggen die leugennaars hier groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
ok bedankt john maar ik zal er vandaag niet aan toe komen om verder te zoeken het zal iets voor maandag zijn denk ik dan is het ook wat beter weer zeggen die leugennaars hier groetjes pierre hier heb ik net in mijn eentje een manshoge sneeuwpop gemaakt meeste sneeuw komt van het tuinpad van de buurvrouw want dat was nog ongerept en vanwege de wind die daar naar toe ging van voldoende plak kwaliteit weet het niet maar onze leugenaars voorspellen weer 11 graden over een paar dagen, kijken hoe lang "Herman" het vol houdt
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
vandaag toch nog maar een beetje verder gezocht bezinnen tankje er af gehaald maar de filter ervan was nog zo goed als nieuw omdat ik die over twee jaar nog vernieuwd heb bij de retoratie en de leidingen ook na gezien dus daar licht het niet aan als ik hen start loop die meteen even maar valt dan weer stil en uit de terugloop er nog altijd luchtbellen ik weet niet waar die vandaan komen ik heb er ook al een nieuw pompje op gezet maar daar licht het ook niet aan zou het kunnen dat de bezinnen leiding niet goed in de carburator zit dat heb ik nog niet nagezien morgen mischien groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
en hoe zijn de leidingen zelf ??, met de huidige brandstof zie je dat ook deze van binnen kunnen dichtroesten
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
de leidingen zijn volledig open joan ik ben er zelf met een stalen draad doorgegaan om zeker te zijn en ik gebruik aspen als brandstof groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13 |
We hebben de sproeier er ook uit gehad en zonder sproeier startte hij ook meteen, en bleef gewoon doorlopen. Er kwam voldoende brandstof uit het sproeiergat.
Vreemd dat hij uiteindelijk wel bleef lopen, en nu weer deze kuren heeft.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Als het goed is zit er in de carburateur ook nog een benzinefilter en die verzamelen meer vuil dat de tankfilters. Als dat filter vervuild is laat deze nogal wisselend brandstof door, soms voldoende en even later net niet voldoende. Als je het filter eruit trekt zit er vaak een "harige" substantie in. Controleer deze ook nog eens.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
dat heb ik ook al gedaan ronald en bij mij zit er een kopere buisje in dus geen kunstof filter en ja john als we bij u de sproeier er uit haalde bleef hij wel draaien maar dit heb ik ook hier geprobeert maar hier valt hij zonder sproeier ook stil raar maar waar ik weet zelfs niet goed meer waar ik moet zoekken ik heb dit nog nooit voorgehad groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
Al andere sproeier geprobeerd? ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,178 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,178 Likes: 6 |
Ik heb iets geleerd, schuim in de retour-slang is een vervuilde carburateur.
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
nee dat kan ik wel eens proberen maar volgens mij is die goed groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
dat heb ik ook al gedaan ronald en bij mij zit er een kopere buisje in dus geen kunstof filter groetjes pierre Even voor de duidelijkheid en om verwarring te voorkomen, er zijn carburateurs met een uitneembaar filtertje van bovenaf in de carburateur gestoken (meestal bij de 3800) en er zij er die van onder in de carb. zijn ingestoken, Bij deze laatste zit er inderdaad een messing buisje boven op en kom je bij het filter door de brandstofleiding los te nemen en het filtertje er met een spaanplaatschroef eruit te trekken, zoals bij het tankfiltertje.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13 |
Al andere sproeier geprobeerd? ANdre Misschien zit hij wel te ver ingedraaid dan is de toevoer ook minder. Fiber ringetje eronder doen
Last edited by john meisters; 13/02/17 04:52 PM.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
inderdaat ronald de filter met het messing buisje heb ik en ik heb de leiding er vandaag afgehaald het is een koperen leiding met juist voor het einde twee gaatjes en het uiteinde is dan dicht nu bij het testen van de leiding zie ik dat er aan het uiteinde ook een beetje bezinnen uit komt alhoewel het uiteinde normaaal helemaal dicht moet zijn mischien licht daar het probleem maar dat kan ik nu niet uittesten omdat ik zo geen reserve leiding heb. en ik denk niet dat de sproeier te ver ingedraaid zat john omdat hij altijd zeer goed gelopen heeft groetjes pierre
Last edited by Pierre; 15/02/17 01:24 AM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
het is een koperen leiding als je vind dat hij boven niet hoort te lekken, dat is eenvoudig met een weinig soldeer te verhelpen en mogelijk wat "S39" om het soldeer te laten vloeien, niet zoveel gebruiken dat ook de zijkant dicht gaat
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
ok johan dat zal ik eens proberen maar kan het daar aan liggen denk je groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
zoals gezegd vandaag de leiding gesoldeerd en ook een nieuwe sproeier ingedraaid maar nog niet willen blijven draaien hij slaat wel telkens met een handomdraai aan en loop dan een half minuutje op hoge toeren en valt dan telkens weer uit ik ik hen dan meteen terug wil starten dan doet die het niet ik moet dan eventjes wachten voor ik hem terug kan doen starten ik weet niet goed meer waar ik nog moet zoeken iemand van jullie nog een idee groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13 |
Normaal duidt zoiets op een verstopping, maar hij gaf goed retour... vonken doet hij prima... buisje van sproeier naar venturi?
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
ik zal er morgen eens een ander carburator opzetten eens zien wat hij dan doet groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,178 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,178 Likes: 6 |
Ja, ik denk ook dat horizontale buisje, effe in het ultra-soon badje. Kan natuurlijk ook een andere carb proberen,
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
als hij meteen start en even ( hoog) loopt is dat toch een bewijs dat er benzine toevoer is, denk toch nog steeds dat er ergens valse lucht in het spel is ( al dan niet door een gescheurd carter)
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
ik zal morgen ook eens het carter goed nazien joan wand het moet toch ergens aan liggen groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13 |
als hij meteen start en even ( hoog) loopt is dat toch een bewijs dat er benzine toevoer is, denk toch nog steeds dat er ergens valse lucht in het spel is ( al dan niet door een gescheurd carter) Kan zo'n vervelend ding zijn dat zich door belasting of hogere toeren openzet en in rust weer terugveert. Ik hoop het niet
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
ik heb vandaag het carter eens goed bekeken maar ik vind nergens een scheurtje ik heb ook de carburator eraf gehaald en volledig gekuist en goed doorgeblaze met de compreser en gereinigd met carburator reiniger maar nee hoor nog altijd het zelfde ik ga nog eens proberen de condensater na te kijken en zo nodig vervangen en als dat niet helpt dan moet ik john nog eens een bezoekje brengen wand dan weet ik het niet meer groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Ik kan het zo even niet terugvinden in het verhaal maar heb je ook het benzinepompje al eens vervangen ?? Ik heb het wel eens meegemaakt dat het binnenwerkje, een kunststof busje waar het kogeltje inligt, los in het pompje zat. hierdoor gaf de pomp de ene keer voldoende benzine en de andere keer weer niet. Als je de retourslang even loshaalt en in een flesje of iets dergelijks hangt, de motor start en kijken of er continu benzine retour komt. Ik meende ergens in je verhaal gelezen te hebben dat er "bellen" in de retourslang te zien waren.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
ja ik heb er een nieuw pompje opgezet en de retoeurslang geeft continu benzinne maar nog wel met bellen erin groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
ja ik heb er een nieuw pompje opgezet en de retoeurslang geeft continu benzinne maar nog wel met bellen erin groetjes pierre bellen is niet altijd heel erg, benzine "belt" uit zichzelf ook nog al eens ( het moet uiteindelijk toch verdampen )
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13 |
ik heb vandaag het carter eens goed bekeken maar ik vind nergens een scheurtje ik heb ook de carburator eraf gehaald en volledig gekuist en goed doorgeblaze met de compreser en gereinigd met carburator reiniger maar nee hoor nog altijd het zelfde ik ga nog eens proberen de condensater na te kijken en zo nodig vervangen en als dat niet helpt dan moet ik john nog eens een bezoekje brengen wand dan weet ik het niet meer groetjes pierre Heb je die grijze meegenomen of zijn we die vergeten? Anders ligt er hier een klaar, ingegoten en wel. Als een condensator stuk is hapert en sputtert de motor meestal als hij op toeren komt, die van jou liep heel mooi maar sloeg dan ineens helemaal af... Op het laatst bleef hij toch lopen. Evengoed kun je de condensator eens wisselen, dan ben je zeker. Vervelende storing maar we komen er wel uit
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
dat zal ik morgen zeker eens proberen john en nee ik heb die grijze condensater niet meegenomen en als het dat niet is dan speek ik nog wel eventjes net u af zo dat ik hem eens naar u kan brengen in bilzen op uw werk volgende week of zo dan kunt je er bij u thuis eens rustig naar kijken waneer het u past wand ik heb hem toch niet direkt nodig o ja john mag ik nog een het adres van uw werk wand dat heb ik niet meer groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Ik heb nog een goede race solex te koop meschien. wel van oud mannetje geweest maar loopt als nieuw en hard ook. En daar kan de spoel niet van kapot pierre wandt die zit er geen op.
Last edited by stoolex; 26/02/17 01:46 AM.
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
ik heb je een pb gestuurtd stoolex gr pierre
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
zo het blokje maar naar john gebracht woensdag en vandaag al een berictje via watsap gekregen dat het blokje al loop als een trein je weet wel in eerder berichten dat het motortje heel goed starte en even op volle toeren kwan maar dan telkens weer uitviel er was veel op gereageert om mee te zoekken naar wat het zou kunnen zijn en ik heb dan ook alles ens goed nagekeken en vernieuwd maar niks hielp en wat was nu de oorzaak een bougie ik kan het nog niet goed geloven daar dat het motortje direkt aansloeg en ik er helemaal niet aan gedacht heb om een ander bougie te steken daar ik er van uit ging dat die heel goed was dus john had het wel snel gevonden dus john nogmaals bedankt en ik heb weer eens wat bij geleerd groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,178 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,178 Likes: 6 |
Echt zo'n gevalletje van, de motor ff wegleggen en na een week een 2de poging ondernemen. Je gaat meestal aan de moeilijkste oorzaken denken, terwijl de oplossing meestal achteraf simpel is. Heb het vaak zat zelf meegemaakt.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
nou ik had er vandaag nog eentje daar waren al meerdere pogingen op gedaan om hem goed aan het lopen te krijgen, alles terecht, maar helaas bleek de oorzaak waarschijnlijk geen compressie te zijn. kennelijk een tijdje op standaard pompbenzine gelopen dus niet bijgemend, zuigerveren waren nog maar 1/2 zo dik als origineel
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13 |
Ja dit was echt een toevalstreffer. Bougie eruit gehaald, was nat. Vooraan beginnen: de bougie. En meteen bingo
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Zo'n leermomentje heb ik ook al eens gehad. Week aan het sleutelen geweest, bougiekabel, spoel, compleet andere spoelenplaat, van ales vervangen. Toen andere bougie erin, binnen halve meter lopen, daarna het oude spul er weer op gezet en hij liep nog steeds.
Sindsdien begin ik bij natte bougie met het vervangen ervan....
Han
|
|
|
|
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2014
Posts: 195 |
Bougie is eerste wat je moet vervangen! Zorg ervoor,dat je altijd een reservebougie hebt!
Last edited by HAGRO; 14/03/17 12:41 PM.
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13 |
Bougie is eerste wat je moet vervangen! Zorg ervoor,dat je altijd een reservebougie hebt! In elk geval wel het makkelijkste, daarom wordt het nog wel eens over het hoofd gezien. Ook mij al eens overkomen
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Bougie is eerste wat je moet vervangen! Zorg ervoor,dat je altijd een reservebougie hebt! Net wat ik zeg sindsdien begin ik ermee
|
|
|
|
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508 |
Logische stap. Maar een bougie heeft bijna het eeuwige leven. Hoe vaak is het jullie gebeurd dat ie kapot was? Ik heb het nog nooit meegemaakt. Ik vervang hem weleens, maar dat is preventief omdat ie dan wel heel oud is. Maar echt kapot? Bij Pierre wel blijkbaar dus gelukkig is dat opgelost nu.
Groet, Tim
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
OP
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
ja maar je gaat zomaar geen bougie vervangen als het motortje meteen aanslaat en op volle toeren draait en dan telkens weer uitvalt wand met een kapotte bougie slaat de motor voor zover ik weet normaal niet aan groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Effe na het werk een rondje gedaan op de Amuse. Heerlijk hoor met dat mooie weer.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13 |
Logische stap. Maar een bougie heeft bijna het eeuwige leven. Hoe vaak is het jullie gebeurd dat ie kapot was? Ik heb het nog nooit meegemaakt. Ik vervang hem weleens, maar dat is preventief omdat ie dan wel heel oud is. Maar echt kapot? Bij Pierre wel blijkbaar dus gelukkig is dat opgelost nu. Ik heb periodes gehad dat de ene na de andere bougie het begaf bij mijn huursolexen. Nu valt het reuze mee, maar af en toe gebeurt het nog wel eens. Als ik ze vernieuw is het ook vaak uit voorzorg, of ze dan echt kapot zijn... wie zal het zeggen. Gebruik Bosch W7AC (was W175T).
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Weet je ook waarom ze stuk gaan John?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: May 2015
Posts: 157 Likes: 1
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: May 2015
Posts: 157 Likes: 1 |
Vorig jaar vacantie,bloedheet, kwam ik van de pont af in Maassluis en niet meer willen lopen.Na herhaaldelijk proberen,sproeier en bougie nagezien,eindelijk lopen.Volgende stop op een hoogte motor afgezet.Was maar goed ook,liep echt op het laatste moment bij hoge aanloop snelheid. Door gereden naar bestemming en s,morgens nooit meer op gang te krijgen.Nieuwe bougie erin(oude was ook nieuw) en... bingo Het is dus ook niet het eerste waar je aandenkt bij een nieuwe bougie.Groetjes Cor (Kok18)
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,877 Likes: 13 |
Weet je ook waarom ze stuk gaan John? In het begin Champion L86C, op advies van AVH overgegaan op L82C. Champion heeft er last van dat de bovenste "schroef" erg snel loskomt. Toen over naar NGK. De ene na de andere sloeg door... Over naar Bosch en nauwelijks nog problemen.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: May 2015
Posts: 157 Likes: 1
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: May 2015
Posts: 157 Likes: 1 |
Mijn bougie was en is NGK.Geen last meer gehad,heb een normale en een wat koudere bougie in hoogzomer.Resp.NGB BP6HS en BP7HS. Dus ja,zeg het maar.Groet Cor (Kok18)
|
|
|
0 members (),
21
guests, and
0
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|