Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rating: 1
Hop To
#11889 10/04/07 08:03 PM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline OP
55000km gereden
****
OP Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Hallo Jongens,
Tip van ome Jan:
De uitlaat van mijn solex lekte bij het kniestuk, heb daar nu een paar beugeltjes met veertjes voor gemaakt en na een paar kilometer was het dicht, door de trillingen gaat dat mooi aansluiten.
Voor uitleg.....een foto zegt meer dan .....woorden


Attached Images
814-uitlaat.jpg (14.91 KB, 621 downloads)
815-uitlaatsteuntjes.jpg (37.27 KB, 597 downloads)
Last edited by ome_Jan; 10/04/07 10:01 PM.

[Linked Image from jandelaat.nl]
#11893 10/04/07 09:07 PM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline OP
55000km gereden
****
OP Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Klopt, Peter.
Ben ik vergeten te vermelden, bedankt.


[Linked Image from jandelaat.nl]
Jan #11902 10/04/07 11:55 PM
Joined: Oct 2003
Posts: 1,094
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
Joined: Oct 2003
Posts: 1,094
Vind dit een nog mooiere oplossing dan de zadelveer!!


"Toeren, Trappen, Trimmen"
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
ziet er ook steviger uit en het spettert ook minder.

#12239 24/04/07 10:03 PM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline OP
55000km gereden
****
OP Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
ik zal ze een keer opmeten, ik heb ze uit een assortimentsdoos(je) maar je kan de beugeltjes wat minder/verder uit elkaar schuiven. Heb M5 boutjes met loctite gebruikt, ik weet niet of die loctite met die warmte wel werkt, maar ze blijven wel zitten, en lekt niet meer.



Last edited by ome_Jan; 24/04/07 10:07 PM.

[Linked Image from jandelaat.nl]
#12245 25/04/07 09:53 PM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline OP
55000km gereden
****
OP Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Eerst zet je de onderste vast, dan de bovenste naar bovendrukken,
(op de gewenste spanning)en je kan dan op de rand van de uitlaat een stripje ijzer tussen zetten (klemmen), daar blijft de bovenste dan op hangen en zo kan je ook die aandraaien.


[Linked Image from jandelaat.nl]
#12272 28/04/07 09:23 AM
Joined: Jul 2005
Posts: 1,017
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
Joined: Jul 2005
Posts: 1,017
Waaraan is een lekke uitlaat eigenlijk te herkennen?
Kost je dit ook vermogen?


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
#12275 28/04/07 11:35 AM
Joined: Jul 2005
Posts: 1,017
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
Joined: Jul 2005
Posts: 1,017
Ok, bedankt.

Dan zal ik daar eens naar kijken. Want bij het monteren van mijn uitlaat heb ik daar best wat moeten wrikken om hem goed op zijn plek te krijgen.
Zit zo'n uitlaat op met een iets dikkere diameter pijp.


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 113 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.055s Queries: 32 (0.026s) Memory: 0.9855 MB (Peak: 1.1541 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-29 03:08:54 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS