nou ik was er op zaterdag, heb voor solex echt helemaal niets interessant gevonden Ad hier en Marcel daar stonden er wel met hun nieuwe spullen. Zelf ben ik wel redelijk goed geslaagd want is was op carburateur jacht en raad eens wat normal vinde je niks alleen maar afgekloven bakken en nu overall wat. een paar Carwi's gescored en een paar Encarwi's waar ik niet van gehoord had met een rechthoekige aansluiting voor het filter, merkwaardig genoeg allemaal aan dezelfde kant verrot/versleten en eentje waar ik wel van wist maar waar we vroeger van droomden en niet te pakken kregen, de alle standen membraancarburateur EN, deze was nieuw met het plugje op de benzineslang aansluiting er nog op EN 5 euro , verder een paar leuke ontstekingen die rechtsom draaien EN een Solex carburateur, niet zo een lompe "pict" zoals op de auto's maar een kleintje, misschien voor een grasmaaier of zo
verder moest ik nog een DKW 3 cylinder 2 takt uit 1965 ophalen in Vlissingen, helaas blok helemaal kaal wel met carburateur maar geen starterkrans waterpomp of hoe dan ook maar iets van een ontsteking, na 460 km weer thuis helemaal gaar als boter, zondagmorgen met een aspirine pas weer de hoofdpijn weg en toen ging het weer.
nou ik was er op zaterdag, heb voor solex echt helemaal niets interessant gevonden Ad hier en Marcel daar stonden er wel met hun nieuwe spullen. Zelf ben ik wel redelijk goed geslaagd want is was op carburateur jacht en raad eens wat normal vinde je niks alleen maar afgekloven bakken en nu overall wat. een paar Carwi's gescored en een paar Encarwi's waar ik niet van gehoord had met een rechthoekige aansluiting voor het filter, merkwaardig genoeg allemaal aan dezelfde kant verrot/versleten en eentje waar ik wel van wist maar waar we vroeger van droomden en niet te pakken kregen, de alle standen membraancarburateur EN, deze was nieuw met het plugje op de benzineslang aansluiting er nog op EN 5 euro , verder een paar leuke ontstekingen die rechtsom draaien EN een Solex carburateur, niet zo een lompe "pict" zoals op de auto's maar een kleintje, misschien voor een grasmaaier of zo
verder moest ik nog een DKW 3 cylinder 2 takt uit 1965 ophalen in Vlissingen, helaas blok helemaal kaal wel met carburateur maar geen starterkrans waterpomp of hoe dan ook maar iets van een ontsteking, na 460 km weer thuis helemaal gaar als boter, zondagmorgen met een aspirine pas weer de hoofdpijn weg en toen ging het weer.
Beetje gas terug nemen zo af en toe Joan! Moet lukken met al die carburateurs
nou ik was er op zaterdag, heb voor solex echt helemaal niets interessant gevonden EN een Solex carburateur, niet zo een lompe "pict" zoals op de auto's maar een kleintje, misschien voor een grasmaaier of zo
Deze carburateur kwam in de 70-er jaren o.a. voor op Staub frees-tractoren, met name in Frankrijk in de landbouw in gebruik. De carburateur is toegankelijk door wegname van de ronde luchtfilterbehuizing (zie pijl op de 2e van onderstaande foto's). Deze carburateur werd verder ook gebruikt door Bernard Moteurs, op grote akkers of weilanden veel toegepast als verticale stand-alone motor in combinatie met een riem/belt aandrijving voor waterpompen voor beregeningsinstallaties etc. Daartoe was dan in het veld een puntstuk geslagen. In mijn geboortedorp hadden ook enkele tuinders zo'n machine staan en ik zag er vorig jaar ook eentje bij een van de stands bij de ingang van de bromfiets oldtimer beurs in Barneveld. Dus inderdaad NIET op een auto te vinden.
het land ploegen ging prima met deze frees/tractor
de verwijderde luchtfilterkap geeft toegang tot de carburateur, het pijltje wijst op het hendeltje van de choke
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
En heb je ook de grote motor gezien van mijn broer van twee meter hoog 682 k.g. in de hal van de opgeknapte brommers en motoren. Er zijn veel foto's gemaakt op deze motor.
En heb je ook de grote motor gezien van mijn broer van twee meter hoog 682 k.g. in de hal van de opgeknapte brommers en motoren. Er zijn veel foto's gemaakt op deze motor.
Ja gezien, gelijk vooraan rechts Wat een ding. Mooi gemaakt.
We hebben er even bij gestaan. Het is een behoorlijk groot ding, het motor blok lijkt wel een oude grasso compressor.Maar ook die hebben ze misschien wel aan het lopen gekregen.
geen tijd genomen om daar te kijken, ben afgereden naar Vlissingen toen ik klaar was met onderdelen snuffelen ( en gevlucht voor de drukte op zaterdag)