Ik heb wat foto's opgezocht om het uit te leggen. Er staan wel bedrijfsnamen doorheen. Het is niet de bedoeling een bedrijf te benadelen.

Ik vermoed dat je nu deze blokken hebt:



Deze zijn van zacht rubber gemaakt en de onderzijde waar hij dus mee in de houder zit is wat hol. Hierdoor is het montagestuk meer flexibel en zal dus sneller loskomen. Mijn ervaring is ook dat deze blokken erg snel slijten en de 4 rubber noppen eerder nadelig werken.

Ik monteer dus vaak deze:



Deze zijn op meerdere adressen te krijgen en worden uit fiethouders gehaald. Ik weet alleen niet welke helaas.

Deze zijn van stugger/harder rubber en de onderzijde is vlak. Deze laten zich dus beter vastlijmen en klemmen ook beter doordat ze stugger in de houder zitten. Ook remmen ze beter en gaan ze langer mee.

Suc6, Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt.


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.