klopt dat het ooit 3 dezelfde zuigers waren. klopt ook dat eentje een langere drijfstang nodig heeft ( hoe langer de drijfstang hoe minder lijbaandruk=wrijvingsverlies. hoe minder zuigerveren hoe minder aanlegdruk=wrijvingsverlies) . de meest rechtse is origineel dus te lang die geeft de inlaatpoort niet vrij. die andere twee zijn even lang anders kom je inderdaad niet weg met de inlaat timing . de rest van de argumenten laat ik voorlopig nog even weg . Er zijn al diverse merken genoemd maar 'mijn"merk staat er nog niet bij en dat is Zundapp die hebben al heel lang standaard een zuiger met 1 dun, normaal ( dus geen "L") veertje en een lange drijfstang ( vroeger niet zat de pistonpen helemaal onderin de zuiger , zijn ze logischerwijs vanaf gestapt en over gegaan op een langere met de pistonpen daarmee hoger in de zuiger ( voorbeeld oud type voor korte drijfstang )https://www.k-parts.nl/zuiger-39mm-...b7ITe9AIVDs93Ch3DRw-AEAQYCyABEgKd7_D_BwE


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)