Hey!

Thanks voor je info.
Ja, er is al flink wat aan gerommeld.
Maar dat is mooi, dan kan ik het alleen nog maar beter maken.
Als het niet lukt pak ik een elektrische ontsteking, maar ik wil het eerst zo proberen.

Ik dacht dat het vliegwiel afgedraaid was voor de snelheid, maar die groeven zullen idd van het verwijderen van de schoepen zijn.

De bougiekabel miste dat bakelieten kapje en dat was met siliconenkit vastgelijmd, maar die schroef maakte geen contact met de kabel, dus geen enkele vonk. Ik wil inderdaad de bougiekabel rechtstreeks op de bobinespoel vastmaken. Weet jij zo welke weerstand die spoel moet hebben? In een ander forum gaf je geloof ik de tip om ze een nacht te laten drogen, dat gebeurd nu.

De condensator zit via een T stuk tussen de bobine en de contactpunt arm in. Hij lijkt okee, ohmse waarde loopt mooi op en af als ik de weerstand meet. En als ik hem kortsluit, geeft hij daarna weer de 0 waarde.

De arm van het contactpuntje was niet geisoleerd, de boutjes waren er niet bij. Nu heb ik ff een stukje pakking onder en boven het boutje gedaan en een krimpkous om de boutjes, dat is om ff te kijken of er een vonk komt.

Last edited by Verbal; 11/01/21 10:34 PM.

Onderhoud of trappen dat het mauwt...