Yes!

Door de lockdown is mijn bedrijf dicht en verveel ik me kapot.
Dus marktplaats afgestruind en in een opwelling een super origineel NL Koffertje uit 61 gekocht zonder kenteken gekocht en die is inmiddels door de RDW op kemteken gezet.

Het ding is zo origineel dat ik er nog ff niet aan sleutel, mede omdat hij gewoon prima loopt.

Maarrr! Vorige week een 2 in 1 deal gesloten en 2 andere solexen erbij gekocht. De ene loopt en is een 330 denk ik, de andere lijkt een 2200. Die 2200 stond eigenlijk in een krat. Motor was deels gemonteerd maar de vorige eigenaar heeft het project niet afgemaakt.

Inmiddels heb ik hier al een schat aan info opgedaan en denk ik dat ik de eerste dingen opgelost heb. De bougiekabel heeft het nooit gedaan. In de grondplaat zat een wit plastic mofje maar als ik van dat punt naar de bougie meet, dan is er een kabelbreuk. Nu de kabel eruit gehaald, de kern uit het witte mofje gehaald, en dat ga ik gebruiken om een nieuwe bougiekabel binnen in het koppelingshuis te krijgen.

Is dat slim? Of zie ik iets over het hoofd?

Attached Images
IMG_20210110_162623_copy_386x687.jpg (208.61 KB, 329 downloads)
IMG_20210111_180859_copy_377x671.jpg (145.87 KB, 324 downloads)
IMG_20210111_115012_copy_377x671.jpg (212.74 KB, 323 downloads)

Onderhoud of trappen dat het mauwt...