blok weer in elkaar gezet, nogal weigerachtig. Moest ook een overmaat bus gebruiken tegen het krukaslager aan , is gedeelte van de afdichting want de "moeten" ( deuken en bulten) die er waarschijnlijk door gebruik van een tang op waren gekomen hadden het carterhulsje uitgevreten. Krukaslager had voelermaat 0.05 nodig om na inkrimpen te blijven zitten.

Om de rol en de koppelingstrommel weer aan elkaar te maken had ook wat voeten in aarde eerst de huls goed warm gemaakt om hem over de rol te laten zakken en daarna met de pers ( kan haast niet meer zonder) het laatste stukje met beleid. ga je gelijk persen en niet het eerste stuk met warmte heb je groot kans dat je scheef gaat en/of de zinken huls die opstaat aan de rol in elkaar drukt want deze heeft bij aanvang nog nul ondersteuning tegen "uitbuiken " wat wel het geval is als je het eerst stuk door warmte van de buitenhuls te pakken hebt, zodra echter de warmte over is naar de zinken huls zit het geheel muurvast want dat zink zet harder uit dan het staal ( dus omgekeerd aan krukaslager inzetten) Persen deed ik dan ook pas nadat geheel goed afgekoeld was ander heb je EN de omgekeerde passing ( zink groter) en de zwakte van het zink ( warm helemaal beroerd ) als tegenwerkende factoren

Attached Images
lager verwijderen.jpg (158.63 KB, 297 downloads)
lager aanbrengen.jpg (195.75 KB, 298 downloads)
borgplaat klinken.jpg (165.95 KB, 302 downloads)
pers.jpg (186.7 KB, 300 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)