het materiaal van de harde contactpunten ( wolfram) is erg corrosie gevoelig en een corrosieproduct is niet geleidend, sommige corrosieproducten zijn zelfs zo "glasachtig" dat je er doorheen kijkt zoals bij RVS, RVS roest wel degelijk en wel zo snel dat het niet opvalt, waarmee het ook gelijk stopt daarom ook RoestVastStaal en niet RoestVrijStaal . Ik schuur altijd de puntjes met een "diamant" vijltje ( in feite iets ceramisch wat erop zit )

Wat slecht lopen betreft de carburateurs zijn heel anders dan op de latere solexen, maak eens foto's. In principe is het de bdeoeling dat je de remlucgt over de sproeier instelt met de "slotted" moer boven op het luchtfilter door meer of minder ringetjes eronder te leggen geeft de gleuf meer of minder lucht aan de holle standpijp waarvan het gat door hoort te lopen naar de mengkamer aan het uiteinde van de sproeier.

er zijn heel veel verschillende uitvoeringen van de peperbus carburateur ook met een bodemplaatje dat gaten afblind en waar ook nog eens een lucht sproeier zit, dan zijn er ook nog typen met een "waste gate" waar gemorste benzine binnendoor een kanaal onderin de carburateur uit komt ( een by-pass) heel lastig in te stellen maar wel te doen als je weet waar je op moet letten


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)