Originally Posted by Joan
Deze solexen hebben een type lager nodig met brede kogelringen zodat het plaatje dat je als 2e in het carter stopt zowel wrijft tegen het meest binnenste van de zijkant van de buitenste kogelring EN tegen het meest buitenste van de zijkant van de binnenste kogelring. zo overbrugt hij de open ruimte waar de kogels in liggen en houdt de lucht tegen die binnen in het ondercarter samengedrukt wordt. de bus op de krukas-as die heel strak in het carter hoort te draaien verzorgt officieel de rest,..


Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb wel een origineel skf lager gekocht met dezelfde code. Of is zijn binnen die codes nog verschillen? Dan is het eventueel een idee om er een origineel solex lager er in te monteren, die zijn nog wel nieuw te krijgen toch?

Originally Posted by Joan
ik zal morgen wat foto's plaatsen van een aangepaste kamzuiger cilinder om deze beter te laten lopen . kennis van me heeft onlangs zo een apparaat aangeschaft en die heeft een volledige revisie nodig pak ik dat ook mee . zuiger al ingekort naar 46 mm. Was ook veel te lang


Daar heb ik gisteren wat over gelezen, dan moeten er wat poorten uitgefreest worden zeker? Ik las ook dat een kamzuiger blokje toch wel boven de 30 km/u is op te voeren. Heel snel hoeft hij niet te worden, maar ik wil graag wel met het verkeer mee kunnen.

Groetjes Levi

Last edited by Joan; 13/08/20 10:08 AM.