het plaatsen van CFX cilinders is tamelijk populair, goed cilindertjes en qua kosten weegt het op tegen honen en overmaat zuiger.
Omdat ze van aluminium zijn ook makkelijk te bewerken en je ziet nu diverse nieuwe 'thuistuners' die er iets meer uit weten te halen.

ECHTER: als je hem origineel laat heb je ietsie meer vermogen en daar kan een originele onderbouw wel tegen, maar met extra tunen geeft de onderbouw het al snel op.

heb er hier nu eentje staan daar ligt de drijfstang uit: het originele naaldlager, daar liggen de naalden tegen elkaar en dat geeft extra wrijving kan niet tegen extra druk van het extra vermogen.
Motortje liep origineel zeer goed maar rammelde de laatste tijd nogal, zowel big end als pistonpen lager volkomen op. Je kon de zuiger als een klokje linksom en rechtsom draaien.
Dat wordt dus een puch maxi drijfstang monteren, komt ook nog een INA IR penbusje bij. kost wat maar blijft wel heel.

Voor de smering discussie onder ons: olie was er zat ik meen dat er aspen met wat bijmenging werd gebruikt maar die reactie komt vast wel .

Attached Images
slijpsel.jpg (208.77 KB, 244 downloads)
busje.jpg (132.91 KB, 248 downloads)
naaldlager.jpg (209.78 KB, 246 downloads)
Last edited by Joan; 30/07/20 10:30 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)