de solex is zo minimalistisch qua prestaties dat een klein defect in 1 van de vele facetten die een motor nodig heeft om te werken al fataal kan zijn, daar waar bij andere motoren vaak nog reserves zitten dat de werking wel amechtig wordt maar er in ieder geval nog wel iets gebeurd zodat foutonderzoek wat makkelijker is .
veel voorkomend bij solex zijn fouten in de ontsteking , brandstof systeem> met name de pomp en tank/leiding vervuiling, cartercompressie ( slechte afdichting of metaalscheuren) , pogingen tot opvoeren, sleutelaars die er "te makkelijk" over denken en onderdelen veranderen zonder te weten waarom .
Zelf krijg ik regelmatig verrassingen onder ogen , vaak na eerst smerig te worden tot onder mijn oksels omdat wat aangeboden wordt in geen honderd jaar is schoon gemaakt. Verrassingen die ik dan middels foto's ter lering op dit forum kan plaatsen .

Voor anderen dus graag: maak eens wat foto's van wat je tegenkomt en plaats het op het forum , ter lering aan anderen . Zo kunnen we de techniek een beetje levend houden, want zonder techniek staat de wereld (zoals wij die kennen) stil .
( die bol die blijft wel draaien, ook zonder ons )


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)