Ik heb nu een solex onderhanden die aangebracht werd omdat hij door zijn remmen heen ging, de beckson aan gruis en van de voorrem blijkt de buiten kabel door het gat, waar hij op moet leunen in het handvat, er dwars doorheen getrokken. Gevolg geen rem en hendel komt niet terug want die leunt tegen de buitenkabel

Bij deze solex ook EFFE kijken wat er is want omdat de beckson naaf niet meer remt en het tandwiel is vastgeslagen is de ketting door geknipt en er is gevraagd dit te repareren, nou je komt wat tegen. En dat laatste had ik nou niet moeten schrijven want hij heeft meegekeken Mijn enthousiasme dat het nog wel meeviel in de loop van de dag aardig getemperd. Ik voelde wat speling en verwachtte dat het drijfstanglager ( oud glijlager) wat aan het opspelen was.
Boel schoonmaken blijkt er een chineesche cilinder (HD) op te zitten en het krukas lager volkomen los in het carter, met 0.05 mm voelerlint weer vastgezet.
Ook bleken de afdichtringen achter het lager verkeerd om te zitten. de pomp een volkomen verkeerde pomp plaat en er zaten geen opvulringen bij de motor rubbers ( is pas in een ander topic ook behandeld>> dus speling want niet aan te draaien

en verder heel veel los

Attached Images
zuigerpenslotje.jpg (157.93 KB, 218 downloads)
ringen.jpg (309.64 KB, 223 downloads)
carterlager a.jpg (347.34 KB, 221 downloads)
condensator.jpg (167.42 KB, 217 downloads)
pompplaat.jpg (270.43 KB, 205 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)