Originally Posted by ovee
Ik weet niet of het waar is, maar ik heb wel eens gehoord dat toen de solexen eerst alleen maar geschoud hoefden te worden, dus net voor het tijdstip van de verplichte keuring bij de RDW, er mensen waren die een klein zwart stickertje met een zelf gekozen nummer op hun bromfiets plakten. Dat nummer werd dan bij de desbetreffende fietsenwinkel in de computer gezet, en zo kreeg men een kenteken. Of dat waar is weet ik niet, want die nummers werden toch ook wel gecontroleerd?
Nummers werden door RDW pas gecontroleerd want die hadden het overzicht, individuele fietsenmakers niet. zelf ingeslagen nummers kwamen ook voor en die vielen bij een goede schouwing door de mand veelal omdat ze met de hand nogal scheef ingeslagen waren.
Ik kreeg op enig ogenblik een brief van de RDW dat er van mij ( bakfiets) een nummer aangeboden werd ter keuring of ik kon overleggen dat ik inderdaad dat voertuig in bezit had, wat foto's opgestuurd en niets meer van gehoord. Gok zo dat de aanbieder van het "dubbelnummer" eerst naar huis is gestuurd afwachtend op de info die ik naar de RDW heb gestuurd en dan later op één of andere manier is opgelost, maar niet met mijn nummer.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)