Beste Roelof,
Je hebt gelijk. In mijn bezwaarschrift heb ik ook aangegeven dat ik er begrip voor heb dat een VINnr opnieuw word ingeslagen omdat de leesbaarheid niet geweldig is.
Waar ik geen begrip voor heb is het in rekening brengen van legeskosten voor het omkeuren van een Solex van brom naar snor. Er is tenslotte nooit een kenteken voor afgegeven. En de Solex is bij de RDW al erkend als snorfiets.
En het in rekening brengen van extra kosten voor identificatie als de Solex een ingeslagen goedkeuringsnummer heeft plus een, weliswaar wat lastiger, VINnummer is onbegrijpelijk.
Het achterlicht had de tand des tijds niet ongeschonden overleefd.
Dus in heb een rond achterlichtje gemonteerd van het merk Fako met een ingeslagen "Rijkskeurmerk 4D". Met ingebouwde reflector. Niet orgineel, maar destijds een goedgekeurd achterlichtje m.i. Overigens heb ik niets tegen een extra reflector hoor en ik zal hem zeker monteren.
Al met al krijg je dan toch het beeld dat je "word gezocht". Jammer. Ik ben zelf ambtenaar geweest en weet dat deze niet uit te leggen handelswijzen het beeld van de ambtelijke wereld niet positief doet uitvallen.

Last edited by Luc; 24/02/17 09:13 PM.