Origineel bericht van: FFAnders
Origineel bericht van: 49cc
Iets anders nog. Die veelbesproken tip mbt het kroonsteentje is nmm een absoluut waardeloos iets, tezij je een "stalen" kroonsteentje monteert.
Met een kunststof ?? kroonsteen creëer je veel te veel rek in je gasmechanisme. Het is bijna onmogelijk om je decompressieklepje te lichten.
En het ziet er niet uit, maar dat is niet zo moeilijk vast te stellen. :biggrin:


Het binnenwerk van een kroonsteen is altijd van metaal, is nodig om een elektrische verbinding tot stand te brengen.
Wij hebben er de 24-uurs race mee uitgereden zonder problemen en ik heb het ook op
een paar verhuur Solexen en ook hier nooit problemen mee gehad.

ja ik snap het probleem wel. doen ze de ene spaak in de ene helft en de andere spaak in de andere helft in plaats van twee spaken in 1 helft, dat heb je met die kleine kroonsteentjes, eentje gebruiken voor dikker draad, ze komen in soorten dan passen 2 spaken in 1 gat ( ik gebruik 1 spaak voor onder en ga met binnenkabel verder naar boven)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)