Hallo,

even een update!
Zoals Joan al opmerkte over de inlaatpakking dat dit niet lekker zat dat klopt.
Ik heb deze vervangen, ook door een zelfgemaakte maar dit allemaal geen soelaas.
Uitlaatpoort was trouwens mooi schoon net als de uitlaat.
Nog een tijd met sproeiers zitten prutsen maar geen resultaat (gelukkig zitten deze er in alle maten bij!) hij blijft slecht lopen.
Ook de benzine vervangen voor verse en nu is in ieder geval de natte vette bougie weg!
Tevens nog de juiste bougie gemonteerd NSK B6HS
Wel viel mij op dat de originele 28 sproeier groter is als als een nieuwe 28, wss hebben ze hier aan lopen prutsen!

[Linked Image]

Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om het hele blokje uit elkaar te gooien en opnieuw op te bouwen zodat ik weet dat de basis goed is.
Tevens kan ik dan in het carter de draad herstellen om de cilinder vast te zetten (helicoil)
Ik heb het blok uit elkaar liggen en eigenlijk ziet het er niet verkeerd uit!
Wel was het deksel aan de krukas zijde met vloeibare pakking afgedicht, niet helemaal lekker dus.

Ik heb een vraag over de zuiger met zuigerveer.
Er zitten 2 zuigerveren op 1 rechte (bovenaan) met slotspeling van 0,2mm (lijkt mij in orde) (gemeten 1 cm van bovenkant cilinder)
En er zit 1 veer op die schuin is met een slotspeling van 0,75mm dit lijkt mij erg veel.

[Linked Image]

Verder zit er een aanloop beschadiging op de zuiger is dit nog bruikbaar?

[Linked Image]

Verder zit er geen kering in het blok dit vind ik ook niet terug in de tekeningen, klopt dit? (van Heem motor zonder koppeling)