Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen.
Mijn naam is Joost 57jr en sleutel al jaren aan van alles en nog wat, maar nog nooit aan een solex!
Ik zit al een tijd op het forum te lezen en al wat dingen geprobeerd, maar voordat ik alles uit elkaar trek wil ik graag jullie mening.

Ik heb van een kennis een solex gekregen met de vraag of ik er nog iets van kan maken.
Het geheel zat in een doos.
Het is een koffertje uit 57 en lijkt mij nog redelijk origineel.
Ik denk dat de motor een 1100 is (of praat ik er nu compleet langs?)
Alles weer gemonteerd en warempel hij loopt, maar helaas niet goed.
Hij stottert op toeren en de bougie is/blijft wat nat.

Wat heb ik gedaan tot nu toe:

# Ontsteking met stroboscoop gesteld, ontsteking ziet er goed uit, vonkt goed mooi blauw.

# Andere condensator geprobeerd uit een Zundapp ontsteking, dus
een oude gebruikte, geen verbetering.

# Er zit een nieuwe benzinepomp op (deze lag ook in de doos)
geprobeerd om een binnenkabel in de benzineleiding naar de carburateur te stoppen maar dit helpt niet (dit om de opbrengst te beperken, gelezen op forum)

# Juiste bougie gemonteerd warmtegraad 7

# Kleinere sproeier gemonteerd een 27 (er zit origineel een 28 in), hierop loopt hij nog slechter.
Dit heb ik gedaan omdat de bougie nat blijft.

# Er zit zowel axiaal als radiaal geen voelbare speling op het vliegwiel.

# Geconstateerd dat 1 draadeind van de cilinder is dol is (draad uit blok)

Wat zou mijn volgende stap moeten zijn om het probleem te vinden?

[Linked Image]

[Linked Image]

[Linked Image]

Last edited by joost0413; 04/10/22 08:45 PM.