deze week een solex van een kennis zijn vriendin opgeleukt. Kennis wilde graag een solex om samen met vriendin te toeren. Dus eentje gevonden en gekocht. reed enigszins, maar elke keer grote plas benzine in de schuur. Heb ik naar gekeken. Hij rijdt nu beter en de lekkage is weg. Wat je allemaal toch tegenkomt . Dit stukje over de benzinepomp, daar kwam de lekkage vandaan als de solex met volle tank werd weg gezet. Blijkt echt alles van de pomp volkomen gaar gedraaid. de wartels van de leidingen volkomen tegen de zijwand van de pomp aan, zo vaak en zo vaak "te vast" aangedraaid ook de boutjes niet goed dus eveneens lekkage achterlangs het membraan.

Voor dit soort pompjes is de spreuk, "vast zetten met mate" TE licht is niet goed, dan lekt het. Met Mate is goed dan lekt het net niet. TE vast is niet goed, dan gaat het weer lekken want alles gaat krom. zie de "vieze" plaatjes . Nieuwe wartels, nieuwe ferrules ( er zijn iets langere uitvoeringen) en deze op de juiste plaats helaas moeten solderen, want ook de leidingen bleken door te zwaar aandraaien in elkaar gedrukt en de nieuwe wilden niet afdichten bij "met mate" aandraaien. Alles werkt weer, hij loopt beter ( ook wat andere dingen aan gedaan) en lekt niet meer